2019-07-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Detta är bland det mest friska och ärligaste som postats i denna tråd.
En eloge till den för barnen empatiska visselblåsaren, M*llan.

M*llans blogg.

Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa.

Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron.

Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar.

Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt).

Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Ett särskilt ärligt och ocensurerat vittnesmål.

Ser dock att du censurerat den sista svordomen från pastor M. Varför?
Citera
2019-07-08, 17:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag känner instinktivt att ett ev. utpekande av någon annan om man själv är skyldig liksom hör till bilden om man ska försöka slingra sig undan. Skulle han ha gjort ett utpekande inför utredarna så är i alla fall den personen kollad och klar.

Visst borde han ha nämnt namnet för sina nära i alla fall. Vi får väl starta insamling för fallets lösning snart.

Ja, jag tänkte exakt samma som du; att om man nämner att man vet vem som har gjort det, så känns det lite suspekt. Gör man det om man själv är oskyldig?

Men sedan kom jag att tänka på att säg att någon annan oskyldig hade blivit misstänkt, då hade väl förmodligen den personen kommit att tänka på nuvarande mgm och kanske sagt detsamma.

Jag förmodar att tanken på att mgm säger sig veta vem som är skyldig känns suspekt för att jag tänker mig att det är den skyldige som pekar finger åt ett håll.

Det som känns märkligt är väl att man inte kläcker ur sig direkt vem det är (om jag inte missminner mig vad MV och hans advokat sagt). Finns inget i min värld som skulle hindra mig från det om jag var oskyldig.

Jag tror att eftersom mgm har haft något liknande uttalande om var misstankarna finns(utan att peka ut någon), så är man extra noga att kolla allt som han eventuellt skulle kunna ta upp i en framtida rättegång. Hoppas jag...
Citera
2019-07-08, 17:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
M*llans blogg.
...
Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra.
Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa?
osv... mycket skitsnack om barnen följer sedan.
Väldigt obehagligt av hämndgirigt av Malin att publicera sådant bara för att hon var sårad i kärlek två år tidigare.
Hur kan hon fortfarande vara så full av aggressioner? Kan hon inte gå vidare? Och detta skitsnack om barnen postar den obehagliga Malin två månader efter att deras mamma har mördats. Det var väl tur att UW uppenbarligen såg till barnens bästa och till slut förstod att Malin måste bort...
Citat:
När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen. Det är svårt. Det är oerhört svårt. ...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.
Citera
2019-07-08, 17:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Sammanfattningsvis: B.O Lena var en kvinna som roade sej med att leka kil i olika äktenskap. Bilder hon la upp på sej själv och gifta män är trofeer. Tyvärr tror jag det.
Då öppnar sej dörrar åt en mängd håll betr. GM. Stackars utredare. Säkert många som tyckte intensivt illa om henne.Men döda henne har endast EN gjort. (Eller fler). Någon hatade henne,verkligen.Ihjälslagen med besinningslöst raseri efter vad jag förstått.
Detta som Malin råkade ut för: Hon flyttade in hos UW, då ville Lena plötsligt ha tillbaka honom. När han sedan bröt med Malin så backade Lena. Inget annat än en lek. Hon försökte säkert samma taktik med samtliga gifta män. Både alla dessa gifta män och deras fruar är potentiella gm.
Sen får vi ej glömma hur hon var som mamma. Äldste sonen hatade henne t.ex. Så detta hade hänt förr eller enare. Plötsligt leker man med fel persons känslor. Så är det.
Jag frågade tidigare idag vilka andra fruar som kunde vara potentiella gärningsmän men ingen hade ett enda förslag.
Kan det bero på att det inte finns fler bedragna fruar än HD?
Citera
2019-07-08, 17:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag frågade tidigare idag vilka andra fruar som kunde vara potentiella gärningsmän men ingen hade ett enda förslag.
Kan det bero på att det inte finns fler bedragna fruar än HD?

KKs kvinna har ju varit uppe som förslag
tidigare.

Att du inte har fått några förslag idag beror
väl på att vi inte kan ha en aning om
vilka LW hade intima förhållanden med
i närtid när hon blev mördad.
Än mindre vilka deras ev fruar kan vara.

JGs kvinna kanske inte uppskattade att han
var ute och rände på nätterna med LW.

Beholder kanske hade någon dambekant som
inte uppsakttade konkurensen.

Rymdens kvinna kan ha känt sig hotad
av LW när de skulle till Norge tillsammans.
Hon kände säkert till LWs rykte och kan
ha fått för sig något som kanske inte ens var sant.

Listan kan säkert göras hur lång som helst...
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-08 kl. 17:59.
Citera
2019-07-08, 18:41
Medlem
Citat:
Du lever i en illusion om du tror att religiösa är bättre människor än andra.
Den största skillnaden mellan religiösa och ickereligiösa är att religiösa har mycket nära till att fördöma andra.
I den här tråden är du ett utmärkt exempel på att min åsikt stämmer.

LW var en normal människa som de flesta andra.
Hon verkar dock ha varit en ovanligt varm och trevlig människa som de flesta gillade.

Tala är silver, tiga är guld.
Det är ett uttryck många äldre lever efter (när det gäller dom själva)
både religiösa och icke religiösa.

Jag kan bara hålla med dig, religiösa kastar oftast strålkastarljuset på alla andra utan att sopa rent framför sin egen dörr och skulle aldrig prata om sig själva och stå för sina egna synder, eller sina egna omoraliska dilemman, då är det hysh-hysh och inget man pratar om. Men de vill gärna ge skuld/skam känslor till andra, det är alldeles riktigt.
Religiösa skulle aldrig erkänna något syndigt, trots att de är människor precis som alla andra, de svarar bara inför gud, de ber om förlåtelse och sen är det bra, rena rama hyckleriet för att hålla masken utåt att vara bättre än andra.
Så finns det de förstås som är ärligheten själva, mer moderna religiösa människor som står upp för sig själva, och även andra som döms av onda religiösa, de är sällsynta men de är enligt mig ärligt religiösa och godhjärtade människor. Kyrkor kan vara lite omoderna och många ligger lite efter, men många hänger med utvecklingen och i tiden också, som tur är, tack å lov.
Skulle det visa sig att mordet har religiösa motiv blir jag förvånad, Sverige och 2000-talet, ja vem vet?
Citera
2019-07-08, 18:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
KKs kvinna har ju varit uppe som förslag
tidigare.

Att du inte har fått några förslag idag beror
väl på att vi inte kan ha en aning om
vilka LW hade intima förhållanden med
i närtid när hon blev mördad.

Än mindre vilka deras ev fruar kan vara.

JGs kvinna kanske inte uppskattade att han
var ute och rände på nätterna med LW.

Beholder kanske hade någon dambekant som
inte uppsakttade konkurensen.

Rymdens kvinna kan ha känt sig hotad
av LW när de skulle till Norge tillsammans.
Hon kände säkert till LWs rykte och kan
ha fått för sig något som kanske inte ens var sant.

Listan kan säkert göras hur lång som helst...
Det var vad jag ville komma fram till.
Många här skriver om LW:s alla förbindelser med gifta karlar men när jag frågar om exempel på svartsjuka fruar så finns det inga.
Men visst kan du fantisera om alla karlar som LW kände, fast frågan var om det fanns någon substans i detta eller om det bara gäller att hitta på rykten och göra dem till trådsanningar.
Citera
2019-07-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du verkar ha något problem med att
LW var KRISTEN och PASTOR.
Det kanske är det som var motivet för
mördaren?
Och då menar jag inte muslimer utan
trippelsexor.
Finns det många sådana i Örebro?

Nej jag har inget problem med att LW var kristen och pastor. Absolut inte.
Det jag menar är att jag inte tror att hon blev mördad för att hon var religiös och pastor. Du vänder på precis allt glorian, du tjänar inget på det alls. Tvärtom, ju mer du försöker så undrar jag vad ditt motiv är? Nu försöker du dessutom gång på gång kasta strålkastarljuset på mig, ingen har missat det, inte jag heller. Det gör mig bara ännu mer fundersam på vad du håller på med, varför är du så full med hat och skapar så mycket oreda i tråden? Du behöver inte svara, jag har redan förstått varför
Citera
2019-07-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tala är silver, tiga är guld.
Det är ett uttryck många äldre lever efter (när det gäller dom själva)
både religiösa och icke religiösa.

Jag kan bara hålla med dig, religiösa kastar oftast strålkastarljuset på alla andra utan att sopa rent framför sin egen dörr och skulle aldrig prata om sig själva och stå för sina egna synder, eller sina egna omoraliska dilemman, då är det hysh-hysh och inget man pratar om. Men de vill gärna ge skuld/skam känslor till andra, det är alldeles riktigt.
Religiösa skulle aldrig erkänna något syndigt, trots att de är människor precis som alla andra, de svarar bara inför gud, de ber om förlåtelse och sen är det bra, rena rama hyckleriet för att hålla masken utåt att vara bättre än andra.
Så finns det de förstås som är ärligheten själva, mer moderna religiösa människor som står upp för sig själva, och även andra som döms av onda religiösa, de är sällsynta men de är enligt mig ärligt religiösa och godhjärtade människor. Kyrkor kan vara lite omoderna och många ligger lite efter, men många hänger med utvecklingen och i tiden också, som tur är, tack å lov.
Skulle det visa sig att mordet har religiösa motiv blir jag förvånad, Sverige och 2000-talet, ja vem vet?
Det var ett mycket långt inlägg som råkar vara helt offt, från början till slut.
Men bra ändå att du vädrar dina fördomar och avslöjar dina bigotta uppfattningar om kristna, för i det här fallet, med det du skriver, så är det som att du glömmer att du rimligen också då bör kritisera LW för hennes hycklande vad gäller hennes oförmåga att hålla sig till sin själavårdande uppgift.
Hur ser du på det hyckleriet? Att hon grovt åsidosatte sina plikter är ju belagt bortom all diskussion.
Eller blir det ett svar från dig om att det är alldeles förfärligt fel att kritisera ett BO?
Citera
2019-07-08, 18:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Många här skriver om LW:s alla förbindelser med gifta karlar men när jag frågar om exempel på svartsjuka fruar så finns det inga.
Men visst kan du fantisera om alla karlar som LW kände, fast frågan var om det fanns någon substans i detta eller om det bara gäller att hitta på rykten och göra dem till trådsanningar.

Det behöver inte spela någon roll
om det fanns någon substans eller
inte.
Det kan räcka med en misstanke om
att hon stötte på ”fel” man.
Gör man det tillräckligt många gånger
så finns risken att man till sist träffar
på en kvinna som inte accepterar det.
Citera
2019-07-08, 19:04
Medlem
Citat:
Aldrig tänkt tanken på att det mycket väl kan finnas såna, men att det trots allt kan finnas folk som väljer att respektera den förundersökningssekretess som är stipulerad i det här ärendet?
Citera
2019-07-08, 19:04
Medlem
Jag ser KW som en helt vanlig människa, med fel och brister men ändå så fantastisk glad och omtänksam.
Vad hon gjorde på sin fritid har inget med hennes jobb att göra, så tänker jag
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var ett mycket långt inlägg som råkar vara helt offt, från början till slut.
Men bra ändå att du vädrar dina fördomar och avslöjar dina bigotta uppfattningar om kristna, för i det här fallet, med det du skriver, så är det som att du glömmer att du rimligen också då bör kritisera LW för hennes hycklande vad gäller hennes oförmåga att hålla sig till sin själavårdande uppgift.
Hur ser du på det hyckleriet? Att hon grovt åsidosatte sina plikter är ju belagt bortom all diskussion.
Eller blir det ett svar från dig om att det är alldeles förfärligt fel att kritisera ett BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in