2019-07-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kanske någon med större våldskapital versus LW ?

Skulle vara mycket intressant att höra om det är någon speciell
person du har i åtanke?
Citera
2019-07-08, 15:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag hoppas att ALLA här är väldigt rädda om
sin anonymitet och inte litar på någon.

Det går en mördare lös som antagligen blir mer
och mer desperat och lättare och lättare att
provocera.

Allt är inte guld som glimmar och alla är inte
det de utger sig för att vara.

Det är bra att du påminner om det.
Ju närmare polisen kommer desto mer desperat blir han (eftersom jag misstänker SD) troligen.
Citera
2019-07-08, 15:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För i så fall vill du kanske försöka tvätta bort LW:s "pastorskap" från henne? D v s att hon inte levde upp till de krav en församling har rätt att kräva av sin pastor.
Det är alltså så du tänker kanske?
Men då får hela den här tråden en allvarlig, närmast orwellsk, slagsida. Då är det som tidigare ansågs fastställt, nu plötsligt ändrat 180°
Du lever i en illusion om du tror att religiösa är bättre människor än andra.
Den största skillnaden mellan religiösa och ickereligiösa är att religiösa har mycket nära till att fördöma andra.
I den här tråden är du ett utmärkt exempel på att min åsikt stämmer.

LW var en normal människa som de flesta andra.
Hon verkar dock ha varit en ovanligt varm och trevlig människa som de flesta gillade.
Citera
2019-07-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
31 juli-18 skrev MV detta inlägg:

"Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören."

https://www.flashback.org/sp64789960

Jag undrar vem det kan ha varit SD syftade på?

Sedan tänker jag att det borde ändå vara sådant som han pratar med sina vänner om? T ex EGT?

Jag känner instinktivt att ett ev. utpekande av någon annan om man själv är skyldig liksom hör till bilden om man ska försöka slingra sig undan. Skulle han ha gjort ett utpekande inför utredarna så är i alla fall den personen kollad och klar.

Visst borde han ha nämnt namnet för sina nära i alla fall. Vi får väl starta insamling för fallets lösning snart.
Citera
2019-07-08, 15:31
Medlem
Du missförstod mig uppenbarligen, jag menade att hon inte tycker om att stå i något rampljus och därför lider något enormt av skvaller och nyfikna frågor och granskningar, det är min gissning att hon är en extremt känslig person, jag KAK ju ha helt fel givetvis men den känslan har jag.

Är det vad SD sagt till dig? Vad har SD sagt till dig?

Javisst kan han vara en dålig älskare, men mördar någon av den anledningen tänker du?
Han kanske dessutom är fullkomligt omättlig och aldrig får nog? Vem tröttnar inte på såna egoister som bara kräver och aldrig är nöjda? Men skulle han mörda pga att han får för lite sex??
Eller skulle han mörda för att han kallas tummetott? Inte får han en större om han mördar heller?

Tänkte först inte svara för jag flabbade gott, som vanligt åt alla konstigheter du antar jämt, du är alltid helt out of space glorian, försök tänka förnuftigt

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror inte att hon har några som helst problem
med att få förståelse för att hon inte ville ha sex
med SD. Det förstår ju vem som helst!

Det fetade låter som en dålig efterkonstruktion
som en otrogen make skulle kunna använda
som ursäkt för att han är ett kräk.
Samt att ge sin fru skulden och påstå att hon är
frigid bara för att hon inte vill ha sex just med
honom. Är det vad SD har sagt till dig?
Och du tror på honom? Och drar dig inte för
att förtala HD samtidigt som ingen får skriva
ett ont ord om LW.

Kan det inte istället vara så att SD är en så
dålig älskare (tänker kanske bara på sig själv
som en äkta narcissist?) så att det är därför
HD inte ville ha sex med honom och därför som
LW till sist tröttnade på honom?
Eller hans "tummetott" kanske är så liten så att
det inte ger kvinnorna någonting att ha sex med
honom? De kanske intalade sig själva att
"storleken inte spelar någon roll" och tyckte synd om
honom i början men de kanske tröttnade efter
ett tag?
Citera
2019-07-08, 15:37
Medlem
Ja se det undrar jag med, vad kan SD ha för teorier?
Kan han kanske veta något som hänt i LW liv som är av värde? Då undrar jag varför han inte berättar om det?
Varför skulle han hålla på den informationen? Undanhålla viktiga saker är bara märkligt i en mordutredning

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
31 juli-18 skrev MV detta inlägg:

"Man får bara hålla en misstänkt häktad om personen ifråga riskerar att förstöra förundersökningen eller riskera att lämna landet. Nu vet jag inte i just det här fallet men skulle tro att man helst såg från åklagaren sida att SD hade varit fortsatt häktad under förundersökningen. Man ansåg väl att han skulle kunna påverka vittnen. Ex kontakta dom för att påverka deras vittnesmål. Behöver inte vara övergrepp i rättssak. Utan mera att SD vill ge sin version av händelsen. Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören."

https://www.flashback.org/sp64789960

Jag undrar vem det kan ha varit SD syftade på?

Sedan tänker jag att det borde ändå vara sådant som han pratar med sina vänner om? T ex EGT?
Citera
2019-07-08, 15:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den största skillnaden mellan religiösa och ickereligiösa är att religiösa har mycket nära till att fördöma andra.

Hon verkar dock ha varit en ovanligt varm och trevlig människa som de flesta gillade.

Och du fortsätter ljuga om LW.
Tro skulle få även dig att inte vara så vårdslös med sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Snicksnack. LW var, vilket många intygat, en tjej med skinn på näsan. Om det spreds rykten på byn och hon fick reda på detta så hade hon skrivit ett långt inlägg på Fejjan om detta för att klargöra saker. Hon var tydlig, bestämd och driven så du behöver inte göra henne till ett offer som fick använda sin energi till att freda sig. I den mån det gick att hålla isär alla relationer så gjorde hon så. LW var van att få som hon ville, i alla lägen. Då handlar det inte enbart om kärleksrelationer. Ville hon något så blev det så. Vi är många som fick uppleva hennes gränslöshet och backade för att vi insåg att det inte var någon idé att gå i polemik om triviala saker. Med triviala saker menar jag t ex svar på en fråga om att få låna en grej, då kunde hon smsa mitt i natten och gärna flera gånger tills hon fick svar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-08 kl. 15:45.
Citera
2019-07-08, 15:47
Medlem
Citat:
Vi är nog överens om att den enda hatiska är MH.
Det är sällsynt med så hatiska och elaka människor.

Jag tänkte bara att det kunde vara intressant om någon hade funderat över alternativa förslag.

Trevligt att du är tillbaka!

Ja sannerligen finns bara MH, än så länge. Men tänker att hade det funnits fler såna hatiska med religiösa grubblerier och som lider av någon psykisk ohälsa, så borde det kommit fram nu.
Visst är MH en person med motiv, men tänker att hon borde vara förhörd nu.
Så vi kan nog släppa detta tills vidare

Tack så mycket hoppsann det är skönt att vara tillbaka!
Citera
2019-07-08, 15:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Detta är bland det mest friska och ärligaste som postats i denna tråd.
En eloge till den för barnen empatiska visselblåsaren, M*llan.

M*llans blogg.

Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa.

Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron.

Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar.

Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt).

Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Ett särskilt ärligt och ocensurerat vittnesmål.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-08 kl. 16:26.
Citera
2019-07-08, 15:58
Medlem
Honan6s avatar
Jag återkommer med tjat om SD hela tiden, men ibland så dyker JG upp i huvudet som en skenhelig skugga. Han och LW var ute och FTF:ade i gryningen en knapp månad innan hon mördades. Sherlock har berättat att JG var sjukskriven två veckor efter att LW mördades och att han var väldigt besviken på sina två vänner SD och LW, främst på SD, för att de hade haft ett förhållande bakom ryggen på honom. Frågan är när han blev besviken på detta - före eller efter mordet? Har det kommit fram i tråden?

JG och LW FTF:ade alltså en tidig gryningsmorgon den 17/4-18 (4 dgr efter FTF:en med SD) då hon hade "smitit" hemifrån där en febrig Mini låg hemma i sängen och ville ha Alvedon. www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3f3c28d-1d19-4639-a868-94a3397097d9&IID=df63f588-d86f-4882-afef-2f6b2687abbf

Hade de konverserat och planerat att mötas eller råkade de på varandra den tidiga gryningsmorgonen?
Var un-friendningarna på Fb skenmanövers för att hålla partners lugna?
Citera
2019-07-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MGM har väl rätt att via sin advokat få löpande info om utredningen? Då har han ju möjlighet att bygga på och ändra sin berättelse. Han bör ha varit på flera förhör under den tid som gått men det är tyst om det.
Ja, det här är en person som vill befinna sig steget före och troligen mår pest om det inte fungerar så.

Det är konstigt att han inte själv släpper mer om vad utredningen har eller inte har, om han vore oskyldig.
Tänk att jag tycker precis tvärtom!
Det går inte att utesluta att SD fullt ut respekterar rådande förundersäkningssekretess.
I så fall: All heder åt honom!

Till skillnad från kontot MV som inte kunnat hålla tätt, utan h*n har i tråden under lång tid lämnat ut uppgifter h*n vet är sekretessbelagda.
Skamligt gjort av det kontot! Synnerligen respektlöst!
Fy skäms!
Citera
2019-07-08, 16:22
Medlem
Citat:

Nej, du har fel!
LW var inte som de flesta andra [pastorer jag känner].
Hennes agerande skiljer sig avsevärt från det gängse accepterade "regelverket" inom det frireligiösa segmentet, det får du försöka ta in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in