2019-07-08, 02:18
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag har inte sett många minuter av de andra talen under veckan som gått och jag såg bara bitvis av Åkessons, därav mina frågor.
Bortsett från att det var i stort sett det samma som alltid, så såg det ut som Åkesson i stort sett hela tiden läste sitt tal innantill. Tycker det är ganska illa faktiskt och aningen hånfullt av den som talar att titta ner mer än denne tittar på sina åhörare. Sen kan han ju varit illa påläst och inte hunnit med en sådan väsentlighet för att han var upptagen med att hitta en t-shirt som fick honom att se så lönnfet ut som möjligt? Fast oavsett anledning kvarstår funderingar.
Den självklara frågan blir väl ifall de andra talarna under veckan stått och läst innantill på dylikt oskickligt sätt?
Det var främst när han citerade Moberg han tittade ned i paddan, förmodligen för han ville återge skalden korrekt. Resten behövde han troligen inga anteckningar för.

Tishan och fetman var sannolikt ett avväpnande PR-stunt, typ folklig och mänsklig Jimmie Han bar ju sedvanlig skjorta och kavaj off stage.
Citera
2019-07-08, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lol123123
Fan snackar du om? Åkesson läste sällan innantill och hade väldigt bra retorik. Kallar du detta tal oskickligt så skulle jag gärna vilja veta vad din definition av oskickligt är.

Men inte kan du väl tycka att det här levde upp till den nivån när han var hungrig, ville nåt och presterade som bäst?
Citera
2019-07-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lol123123
Fan snackar du om? Åkesson läste sällan innantill och hade väldigt bra retorik. Kallar du detta tal oskickligt så skulle jag gärna vilja veta vad din definition av oskickligt är.

Jag skrev att det var oskickligt att läsa innantill hela tiden och hånfullt mot, förvisso lågkrävande men ändå, åhörare. Jag såg mest andra halvan av talet och då tyckte jag han tittade ner lika ofta som han tittade på publiken.
Jag har inte haft några åsikter om innehållet i det han lästa upp, så om du ska argumentera gör det om rätt saker.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag reagerade på samma sak att han varken brytt sig om några nya grepp eller ens att försöka lära sig talet någorlunda utantill.

Mattias Karlsson är ju på väg ut.

Jomshof såg man inte till över huvudtaget.

Åkesson ställde in under Järva veckan.

Frågan är om dom kastat in handduken helt?

Kanske bara låter det rulla och sitter och lyfter lön?

Förutom Magdalena och Sjöstedt var övriga ganska dåliga också, så i den jämförelsen var väl inte Åkesson totalt kass. Men han brukar ju tillhöra dom bästa. EBT var väl ganska bra men hon ljuger ju värst av alla så totalbetyget blev ganska lågt för henne också.

Jag såg, som jag skrev, inte tillräckligt mycket av någon av de andras tal för att uttala mig om dessa men tyckte Åkesson var sämre än vanligt och reagerade på att han tittade ner mellan varje mening i andra halvan av talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det var främst när han citerade Moberg han tittade ned i paddan, förmodligen för han ville återge skalden korrekt. Resten behövde han troligen inga anteckningar för.

Tishan och fetman var sannolikt ett avväpnande PR-stunt, typ folklig och mänsklig Jimmie Han bar ju sedvanlig skjorta och kavaj off stage.

Nja, jag såg främst andra halvan av talet och tyckte han vankade förbi, tittade ner och läste mellan var och varannan mening. Undrade mest ifall det såg ut så för de andra också.
Citera
2019-07-08, 02:23
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Identitetspolitik SD-style
Framtoning är viktigt, det är trots allt en politiker vi diskuterar. "Förtroendebranchen", som Reinfeldt kallade skrået
Citera
2019-07-08, 02:31
Medlem
I sitt andra inlägg i tråden visar TS att han/hon inte förstår hur skatter fungerar. Vi har en väldigt hög skatt. En sänkning skulle kunna ge mer skatteintäkter då folks beteenden förändras. Det hade det troligtvis gjort med tanke på det skattetrycket vi har.

https://www.foretagarna.se/nyheter/riks/2018/augusti/sankt-skatt--hogre-skatteintakter/
Citera
2019-07-08, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nja, jag såg främst andra halvan av talet och tyckte han vankade förbi, tittade ner och läste mellan var och varannan mening. Undrade mest ifall det såg ut så för de andra också.

Om du kanske inte orkar läsa igenom hela tråden så var inlägget nedan ett från tidigare i dag som fick mångas gillande och medhåll:

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, en skärpt framtoning är viktig om man i egenskap av veteran bland partiledarna vill signalera att man fortfarande är framåt och driven, inte bekväm och trött.

Åkesson väljer istället att visa att han är proppmätt, inte bara bokstavligt utan även bildligt. Han irrar fram och tillbaka med semesterfläsket dallrande och drönar monotont i gamla upptrampade spår. Som en smällfet Elvis i Vegas 1977. Talet känns lika gammalt som 2012-iPaden han läste upp det från. Sverigevänner! Mamamaumu momomou blablabla vänsterliberala etablissemanget... Sverigevänner! Mamama gagaga boboblu bobobla den ansvarslösa invandringspolitiken... Sverigevänner! Raaaaaap burp mmmmmmmm glufs extra bearnaise...

Jag har alltid vidhållit att han mycket väl kan hålla ställningarna lika länge som Alf Svensson (1973-2004, 31 år), men då får han fan se till att lyfta sig ur det här sömngångarstadiet.
Citera
2019-07-08, 02:39
Medlem
Citat:
Men inte kan du väl tycka att det här levde upp till den nivån när han var hungrig, ville nåt och presterade som bäst?
Det intrycket får jag även om JÅ, han har gett upp, alla hans närmaste har gett upp och nu lutar han sej tillbaka och lyfter fet lön till pensionen.
Citera
2019-07-08, 02:43
Medlem
Citat:
Om du kanske inte orkar läsa igenom hela tråden så var inlägget nedan ett från tidigare i dag som fick mångas gillande och medhåll:

Haha, tack, det var en målande beskrivning och tydligen är det fler som reagerat på detta vankande fram och tillbaka framför ipaden för att läsa innantill mellan varje mening.
Citera
2019-07-08, 05:14
Medlem
Treantprotectors avatar
Åkesson kommer sitta så länge som det krävs för att bli statsminister, så han kan få ordning och reda på landet igen. Den dagen kommer, tro mig.
Citera
2019-07-08, 06:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
3 %. Ligger stabilt i varje historisk epok och i alla kulturer. Motsvarar ungefär en jäkel i varje skolklass.
Inte homosexuella enbart, i den siffran får du räkna in HBTQ i stort.
Citera
2019-07-08, 08:16
Medlem
Europes avatar
Det är ju svårt att köpa lika effektiv reklam som den här. Notera att även den enda i kommentarerna som ideologiskt håller öppet med Lisa Stenberg är tvingad att ta avstånd från hennes pamflett, där hon hävdar att Åkesson med sina "6 och en kvarts miljoner" utesluter alla icke-svenskar, istället för att han citerade Moberg:

https://twitter.com/LinaAStenberg/status/1147864048362565634

Undrar om Åkesson förutsåg den reaktionen, eller om det bara var en lyckoträff från hans sida?

Någonstans känns det dessutom lite extra komiskt med alla PK-artiklar vi har sett där SD anges vara "osvenska", "har osvenska värderingar" och där man allmänt har velat utesluta sverigemokrater och deras väljare från den svenska folkgemenskapen. Att vara inkluderande är inte direkt PK-människornas paradgren.

Edit: Värt att nämna att Justitie- och migrationsministern Morgan Johansson, de onde lille dvärgen som ibland syns flacka med blicken i TV, givetvis har gillat och retweetat det.
Senast redigerad av Europe 2019-07-08 kl. 08:38.
Citera
2019-07-08, 08:33
Medlem
Europes avatar
Andra ledande personer från svensk ljugmedia och statlig verksamhet, som Olle Wästberg, ser Åkessons tal om "6 och en kvarts miljoner" som ett tecken på de kommande massutrensningarna när de får makten (eller något, det är lite otydligt formulerat):

https://twitter.com/OlleWstberg/status/1147851808645308416

Edit: Värt att notera att inlägget har retweetats av Socialförsäkringsministern Annika Strandhäll och av Civilministern Ardalan Shekarabi.

Även Helle Klein har retweetat och kommenterat det:

https://twitter.com/HelleKlein/status/1147880483256250369

Den har i sin tur retweetats av europaparlamentarikern och S-politikern Marita Ulvskog.

Jag behöver väl inte nämna att de vanliga misstänkta, sådana som t.ex. Generalsekreteraren för Sveriges advokatsamfund, Anne Ramberg, har retweetat det?
Senast redigerad av Europe 2019-07-08 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in