Citat:
Ursprungligen postat av
lol123123
Fan snackar du om? Åkesson läste sällan innantill och hade väldigt bra retorik. Kallar du detta tal oskickligt så skulle jag gärna vilja veta vad din definition av oskickligt är.
Jag skrev att det var oskickligt att läsa innantill hela tiden och hånfullt mot, förvisso lågkrävande men ändå, åhörare. Jag såg mest andra halvan av talet och då tyckte jag han tittade ner lika ofta som han tittade på publiken.
Jag har inte haft några åsikter om innehållet i det han lästa upp, så om du ska argumentera gör det om rätt saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag reagerade på samma sak att han varken brytt sig om några nya grepp eller ens att försöka lära sig talet någorlunda utantill.
Mattias Karlsson är ju på väg ut.
Jomshof såg man inte till över huvudtaget.
Åkesson ställde in under Järva veckan.
Frågan är om dom kastat in handduken helt?
Kanske bara låter det rulla och sitter och lyfter lön?
Förutom Magdalena och Sjöstedt var övriga ganska dåliga också, så i den jämförelsen var väl inte Åkesson totalt kass. Men han brukar ju tillhöra dom bästa. EBT var väl ganska bra men hon ljuger ju värst av alla så totalbetyget blev ganska lågt för henne också.
Jag såg, som jag skrev, inte tillräckligt mycket av någon av de andras tal för att uttala mig om dessa men tyckte Åkesson var sämre än vanligt och reagerade på att han tittade ner mellan varje mening i andra halvan av talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Det var främst när han citerade Moberg han tittade ned i paddan, förmodligen för han ville återge skalden korrekt. Resten behövde han troligen inga anteckningar för.
Tishan och fetman var sannolikt ett avväpnande PR-stunt, typ folklig och mänsklig Jimmie

Han bar ju sedvanlig skjorta och kavaj off stage.
Nja, jag såg främst andra halvan av talet och tyckte han vankade förbi, tittade ner och läste mellan var och varannan mening. Undrade mest ifall det såg ut så för de andra också.