2019-07-07, 21:45
Medlem
Witkos avatar
Man kan inte besegra barabarism med silkeshandskarna på, så på med stålhandskarna och ge sjufaldigt tillbaka.

Dessa individer beter sig så här för de ser sig som överlägsna, så länge ingen motbevisar dem så kommer barbarerna fortsätta.
Citera
2019-07-07, 21:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Trots att barngänget utsatt ensamma barn för så grova saker som att ta stryptag som lämnat blåmärken, har inga polisanmälningar gjorts.

De skulle ju kunna börja där.
Citera
2019-07-07, 21:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Rätt ska vara rätt, bruket (Billerud-Korsnäs) är alltjämt i bruk och har nyligen gjort miljardinvesteringar. Så än så länge är det en bruksort med bruk. Angående valen så röstade Grums 41,2 % S och 23,2 % SD i riksdagsvalet och 56% S resp 15% SD i kommunalvalet.

Jag tackar för att du rättar.
Grums är uppenbart ett starkt Sosse fäste.

Narkotikaproblemen gigantiska o med lång historik.

Självmord vanligt

Socialtjänsten under all kritik o här kan man troligtvis finna en förklaring till att de unga ligisterna i Grums får härja fritt: Inspektionen för vård och omsorg konstaterar att Grums kommun, trots påtryckningar från myndigheten, inte kommit tillrätta med problemen när det gäller barnärenden. – Det kan få allvarliga konsekvenser för barn som är i behov av skydd eller stöd, säger IVO:s inspektör.

Likaså kan man läsa: Kvinnlig majoritet i Grums kommunfullmäktige.
– Jag tror att Grums överlag är ett ställe där kvinnor engagerar sig mer än män så det är nog en samhällsbild som ser ut så, säger hon.

Men allt är inte skit:
I en ny undersökning av grundskolan hamnar Grums kommun på en sjätteplats av landets 290 kommuner. Undersökningen från Lärarnas riksförbund visar hur väl kommunerna presterar utifrån sina förutsättningar. Eller är det också propaganda?
Citera
2019-07-07, 22:12
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det som är intressant är att i den politiskt korrekta propagandan så är invandrare och invandrarbarn stackars offer som vi måste ta hand om. Det finns även särskilda lagar för att skydda dem mot elaka svenskar (som t.ex HMF-lagen). Och vänstern gapar ständigt om rasism och svenskarnas förtryck av invandrare. Dygnet runt.

Men i verkligheten ser det ut så här:

Vem förtrycker vem egentligen?

Det finns två motsatta narrativ, samma som i USA där det finns människor som Colin Flaherty, som rapporterar allt det som händer i USA men som media mörkar. Det är väldigt, väldigt mycket som händer i USA, brutala rasistiska mord, rasistiska våldtäkter och liknande men som aldrig blir nationell nyhet på grund av att GM tillhör den "utsatta gruppen" afroamerikaner och BO är vita.
Dessa rapporteras inte i nationella medier, bara lokalt, och även dem försöker mörka så gott det går. Och människor som Flaherty kallas för vitmakt nazistiska högerextremister av MSM, som i stället fokuserar på de få händelser när det motsatta händer. Typ när någon svart kastas ut från restaurangen för att de inte vill köpa nåt. Då blir detta stor nationell nyhet. Det finns en tydlig agenda och väldigt många går på den.

På ett sätt förstår man dem, men jag tycker inte det är rätt, man ska rapportera vad som händer. Tragisk att Sverige går åt samma håll och kommer bli som mini-USA, där man kopierat de sämsta sidorna av USA. Men det håller inte i längden, för eller senare blir många rödpillade och då utvecklar de ett enormt hat mot media och etablissemanget. Ingen gillar att bli lurad. Resultat: enormt polariserat samhälle som till slut kommer övergå till våld, det är jag säker på. När någon äntligen ropar att kejsaren är naken och alla lögner kommer upp till ytan. Därför är det viktigt att alltid hålla sig till sanningen.
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-07-07 kl. 22:16.
Citera
2019-07-07, 22:21
Medlem
De allra flesta sådana flykting barn är enormt skadade av samhället de kommer ifrån, kulturen och religionen de bär med sig.

Vad trodde ni? Att det är artiga japaner som kommer?!

Vi importerar massiva, enorma, aggressiva, obildade problem hit...och det sprider sig.
Citera
2019-07-07, 23:25
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag undrar om det är lagligt. Ett omhändertagande ska väl föregås av samtal (såvida inte barnet är i omedelbar fara framkallad av hemmiljön) men visst. Jag tycker att man ska genomföra tolksamtal akut med dessa föräldrar och att innebörden ska vara det du skissar på.

Nu verkar ju allt gå i snigelfart. Detta har pågått i nästan ett år ändå låter det så här:

https://www.hemhyra.se/nyheter/barngang-satter-skrack-bostadsomrade/

"Det kan inte vänta" men ändå väntar man till hösten.

Ska det krävas att barnen lynchar ett av de svenska barnen för att någon ska agera?
Otroligt att inte föräldrarna till dessa kriminella barn ännu inte verkar ha blivit infomerade om var deras telingar har gjort! Frågan är väl i så fall om de sociala myndigheterna inte har begått tjänstefel- genom sin underlåtenhet att inte agera och sopa problemen under mattan.
Citera
2019-07-07, 23:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Otroligt att inte föräldrarna till dessa kriminella barn ännu inte verkar ha blivit infomerade om var deras telingar har gjort! Frågan är väl i så fall om de sociala myndigheterna inte har begått tjänstefel- genom sin underlåtenhet att inte agera och sopa problemen under mattan.
Jag tycker det är oklart om sociala myndigheter överhuvudtaget varit inkopplade. Det framgår inte om man läser den artikel jag länkade till tidigare.
Citera
2019-07-07, 23:44
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker det är oklart om sociala myndigheter överhuvudtaget varit inkopplade. Det framgår inte om man läser den artikel jag länkade till tidigare.

Det känns som ett exempel på hur svensk arbetarklass offras. Migrationsverket och politiker vet att dessa människor kanske inte vågar stå på sig.
Fundera över hur länge ett beteende som detta hade fått fortgå på Östermalm.
Citera
2019-07-07, 23:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ponera att det var svenska barn som sade så till bosättarna?
Någon som tror att det skulle läggas fokus på "aktiviteter" som en lösning?

Omskolningsläger för hela slanten. För det är väldigt viktigt att vita barn inte inser sitt naturliga utrymme, utan manglas i hur synd det är om vissa andra, som grundprincip oavsett handlingar.

Så blir det i ett samhälle som erkänner kulturmarxisternas textteorier som sanna och giltiga utan hänsyn till verklighetens utfall.

Blatteriets inneboende våld och rasism innebär och blir dubbelt lidande för svenskar och framför allt svenska barn.
Citera
2019-07-08, 02:26
Medlem
Langnasas avatar
I Brasilien dödas sånt här avskräde för man ser det för vad det är (utan att titta genom PK-glasögon) det är skadedjur som rånar, misshandlar, våldtar, mördar. De tillför ingenting, bara kostar och tillfogar enorm skada.
Citera
2019-07-08, 03:46
Medlem
I vilken del av Grums skulle det påstådda våldet förekomma?
Citera
2019-07-08, 03:55
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Haha! Mångkulturen är så jääävla underbar det här är vad Den mesige PK svensken röstat för....hahaha
!00% Enig!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in