2019-07-07, 12:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: det är precis det jag menar.
Hon kunde byta och krångla med UW
för att kunna geocacha. Varför kunde
de då inte lösa det tillsammans när hon
jobbade kväll så hennes föräldrar
slapp åka från Norrköping?
Men i så fall så hade hon fått mindre
fri tid att geocacha när hon inte jobbade
och mer tid då hon varit tvungen att ta
hand om barnen själv.

Ja, jag reagerar kanske personligt.
Jag tycker inte om när folk utnyttjar
människor som inte säger ifrån.

Jag tror inte att barnvaktsfrågan har med
mordet att göra. Men jag tycker att det
är ett tydligt exempel på den bild jag
har av LW som egoistisk och
självupptagen, kanske narcissistisk.
Om SD är GM så spelar det ju ingen roll
förutom att två narcissister inte är
kompatibla i längden.
Jag menar bara att det kan finnas fler
som hade motiv att mörda henne.

Det är så sant ty det är med visshet hemifrån med dumsnälla föräldrars (o) hjälp LW utvecklat det sociala handikappet att inte kunna acceptera ett nej.

LW bestämde om och när hon behövde hjälp med barnen av föräldrarna oavsett avstånd.
Citera
2019-07-07, 12:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hon lämnade väl inte församlingen?
Hon lämnade tom, två.
Citat:
Schazz
2018-07-18, 12:18
Nej, UW och LW var inte med i samma församling. UW var medlem i Betelkyran och LW var medlem i Hagakyrkan. UWs fru efter LW jobbade aldrig i församlingen, hon bodde väl inte ens i Örebro?
LW lämnade Betelkyrkan efter en kontrovers hon hade med församlingen.

Citat:
Schazz
2018-07-18, 12:32
LW och exmaken delade samma grund men LW gick till en ny församling efter kontroverser i den första. Sen hände ngt i den församling hon gick till, där JH (inte Beholder!) var med. Vet inte hur UW såg på geocachandet solitärt men han hade åsikter om föräldraskapet i kombination med skattletandet.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-07 kl. 13:33.
Citera
2019-07-07, 13:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tror att de hade tyckt att det
hade varit roligt att få umgås med
LW också ibland och inte bara vara
barnvakt men det tycks hon inte haft
tid med.
Vilka konstiga antaganden du gör.
Varför skulle de inte också ha umgåtts med LW när de kom till Örebro?

Den enda information som finns är att föräldrarna i en intervju berättat att de kom varannan vecka och tog hand om barnen.

Det finns ingen info om att de tyckte det var jobbigt.
Det finns ingen info om att de inte träffade och umgicks med LW då.

Det är helt och hållet dina fantasier fast du kanske föredrar att kalla det spekulationer, men det har inte mycket med verkligheten att göra.
I alla fall säger dina fantasier mer om ditt stackars liv än om LW:s.

(Min tolkning är att de berättade det för att tala om vilken bra och kontinuerlig kontakt de hade med LW och hennes barn. Min tolkning är också att deras besök var väl planerade i samråd mellan dem och LW och att de uppskattade att ha fått denna möjlighet.)
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror inte din "never ending" diskussion om att Lena behövde barnvakt är relevant till att hon blev mördad.

Jag upplever dina inlägg som att du reagerar personligt och verkar vara lika störd som MH var för att LW ville ändra i barnschemat med UW. Det kan ju vara så enkelt att hon tyckte det var lämpligare att barnen var hos sin pappa när hon skulle arbeta istället för att hennes föräldrar skulle åka från Norrköping.
Här håller jag med dig helt och hållet.
Dessutom tror jag att hennes föräldrar kom regelbundet och planerat.
När hon med kort varsel behövde barnvakt så löste hon det med hjälp av pappan till barnen.
Citera
2019-07-07, 13:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Schazz
2018-07-18, 12:18
Nej, UW och LW var inte med i samma församling. UW var medlem i Betelkyran och LW var medlem i Hagakyrkan. UWs fru efter LW jobbade aldrig i församlingen, hon bodde väl inte ens i Örebro?
LW lämnade Betelkyrkan efter en kontrovers hon hade med församlingen.
Schazz
2018-07-18, 12:32
LW och exmaken delade samma grund men LW gick till en ny församling efter kontroverser i den första. Sen hände ngt i den församling hon gick till, där JH (inte Beholder!) var med. Vet inte hur UW såg på geocachandet solitärt men han hade åsikter om föräldraskapet i kombination med skattletandet.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

OK.

Det som hände var väl att hon var
tillsammans med JH trots att han var
gift, antar jag.
Och att församlingsmedlemmarna hade
synpunkter på det. Det gillade hon säkert
inte i så fall.

Men jag har inte förstått det som att hon
lämnade församlingen. Jag trodde att hon
fortfarande var medlem, men vad vet jag?
Citera
2019-07-07, 13:24
Medlem
Kan min teori stämma? Maken har något med i spelet?
Citera
2019-07-07, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle de inte också ha umgåtts med LW när de kom till Örebro.

Därför att även LWs dygn endast
bestod av 24 timmar.
När de var i Örebro så jobbade LW kväll.
Då kunde de väl inte umgås?
Om du sedan läser i LWs GC-logg så
ser du att all annan tid gick till geocaching.

När LW var och firade sin mamma på
hennes födelsedag så slängde hon i sig
tårta, dumpade yngste sonen hos
morföräldrarna och gav sig ut på egna
äventyr.
Citera
2019-07-07, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle de inte också ha umgåtts med LW när de kom till Örebro?

Den enda information som finns är att föräldrarna i en intervju berättat att de kom varannan vecka och tog hand om barnen.

Det finns ingen info om att de tyckte det var jobbigt.
Det finns ingen info om att de inte träffade och umgicks med LW då.

Det är helt och hållet dina fantasier fast du kanske föredrar att kalla det spekulationer, men det har inte mycket med verkligheten att göra.
I alla fall säger dina fantasier mer om ditt stackars liv än om LW:s.

(Min tolkning är att de berättade det för att tala om vilken bra och kontinuerlig kontakt de hade med LW och hennes barn. Min tolkning är också att deras besök var väl planerade i samråd mellan dem och LW och att de uppskattade att ha fått denna möjlighet.)
Här håller jag med dig helt och hållet.
Dessutom tror jag att hennes föräldrar kom regelbundet och planerat.
När hon med kort varsel behövde barnvakt så löste hon det med hjälp av pappan till barnen.

Eftersom det i tråden florerar flera religiöst konservativa personer vars huvudsyfte verkar att få ut sitt religiösa "budskap" under förespegling om att det har med motivet att göra. Tråden riskerar att hamna i religiösa "träskmarker" som inte har med mordet att göra, utan att i första hand smutskasta offret.

Det finns inte någon anledning till att använda grovt nedsättande ord/uttryck för något som man kan misstänka kan ha med motivbilden att göra om man inte har andra syften. Jag tror inte att den syn som några postare i tråden har på LW, delas av gemene man i hennes församling eller vänskapskrets.

Nu har det malts i åtskilliga sidor om detta och vissa postare verkar ha stort behov att upprepa samma budskap om och om igen, utan koppling till vem som kunde vara skyldig.

Jag är delaktig i detta eviga ultarreligiösa tjatande genom att svara på dessa postares budskap.

Tycker att det är mer intressant att fiska upp lite trådar som Ozzie och VigosRos t ex har lagt ut.
Citera
2019-07-07, 14:10
Medlem
Jag undrar varför du tänker att det var LW köttsliga lustar som styrde? Tänk om det var SD köttsliga och manipulativa lustar som styrde? Tänk om det var så att hon inte kunde värja sig från den onde SD? Hon kunde inte ens värja sig alls från honom som jag kan se det, hon blev tom mördad för att han inte kunde kontrollera sina köttsliga lustar han hade.Du är väl medveten om att män har starkare köttslig lust? Väldigt många män som inte kan kontrollera sig själva och som kontrollerar kvinnor, det vet du väl om?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Efter att pastor Lena W tilldelats det fina uppdraget att genom vigsel få SD och HD inför närvarande upprepa bindande löften om trohet:

Jag tar dig nu till min hustru/man / att dela glädje och sorg med dig / och vara dig trogen / tills döden skiljer oss åt"

Man kan fråga sig hur lång tid det det tog innan pastorns kamp (?) mot sina köttsliga lustar fick henne att svika både sin tro och gå emellan dom högtidliga löften hon fått paret Davidsson att avge varandra ?

Tog det en vecka, en månad, ett år innan åtrån blev för stark?

För att bredda motivbilden är det väl knappast troligt att hennes som troende stötande syn på trohet inte var något plötsligt påkommet först när hon lämnade församlingen ?
Citera
2019-07-07, 14:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående de senaste sidornas (dagarnas? veckornas? månadernas?) inlägg om församling eller ej, troende eller ej, pastor eller ej:

OM LW:s GM står att finna inom den kretsen så är det kanske relevant.

Misstänker ni som driver det resonemanget (LW:s ogudaktiga och otuktiga leverne) helt enkelt att LW dödades pga det? Och i så fall av någon som inte kunde fördra det? Någon starkt troende? I såna fall jag ha viss förståelse för ert engagemang.

Å andra sidan kan man tycka att MORD är en större synd än HOR.

Om, å tredje sidan, ni inte tror att GM är en väldigt bokstavstrogen religiös person, då tycker jag att ert resonemang om att LW:s otrohet ligger till grund för hennes död - UR EN RELIGIÖS SYNVINKEL - faller. Som jag tolkar det var hon inte i första hand en synderska, utan tvärtom väldigt mänsklig.
Citera
2019-07-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom det i tråden florerar flera religiöst konservativa personer vars huvudsyfte verkar att få ut sitt religiösa "budskap" under förespegling om att det har med motivet att göra. Tråden riskerar att hamna i religiösa "träskmarker" som inte har med mordet att göra, utan att i första hand smutskasta offret.

Det finns inte någon anledning till att använda grovt nedsättande ord/uttryck för något som man kan misstänka kan ha med motivbilden att göra om man inte har andra syften. Jag tror inte att den syn som några postare i tråden har på LW, delas av gemene man i hennes församling eller vänskapskrets.

Nu har det malts i åtskilliga sidor om detta och vissa postare verkar ha stort behov att upprepa samma budskap om och om igen, utan koppling till vem som kunde vara skyldig.

Jag är delaktig i detta eviga ultarreligiösa tjatande genom att svara på dessa postares budskap.

Tycker att det är mer intressant att fiska upp lite trådar som Ozzie och VigosRos t ex har lagt ut.

Ja att misstänka religösa människor för mordet känns ju extremt horribelt, mig veterligen sker det inga hedersmord inom svenska frikyrkor. Kan inte tänka mig att det är särskilt religiösa människor som vill antyda detta heller, känns så overkligt det bara går.
Snarare tror jag, att det finns människor som önskar att det skulle gå att beskylla en församling och deras medlemmar för mordet på LW, för att de vill att det ska verka så, för vilken religiös människa beskyller sina egna församlingsmedlemmar för mord undrar jag? Nej det timmar dålig, mycket dåligt!

Och att LW skulle bara en sån hemskt person att hon skulle vara genomruttet elak och självupptagen på alla plan, när hon var religiös och pastor dessutom, och därför skulle mördas av församlingen hon tillhörde eller någon i den, skriker bara nej fel och nej igen. Det är inte min syn på någon kyrka alls, eller på någon religiös person i dagens Sverige.
Visst finns fanatiker, men frågan är om någon sådan person verkligen skulle rättfärdiga mord men inte hor, som du skrev? Nej, verkligen inte, nej jag kan inte heller se det som särskilt troligt, det är inte rimligt någonstans.

Men...en kombination av religiös övertygelse hos en fanatiker och svartsjuka/hat i kombination med psykisk ohälsa, ja då finns den möjligheten, det går inte bortse ifrån. Men då hamnar vi på MH igen, är det inte rimligt att hon redan varit på förhör?
Det är som du säger, dags att släppa religiösa motiv nu, det är så långsökt att det skulle finnas fler än MH, som skulle ha samma motiv.
Men vi lär nog inte slippa tuggandet från de som bär denna vidriga fanatiska syn och hat, och det mot både kyrkan och LW, förrän de inser och förstår, att de pratar om sina egna motiv till att rättfärdiga mordet som något religiöst. Alla förstår inte logiken, inte än alla fall
Citera
2019-07-07, 16:50
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Kan min teori stämma? Maken har något med i spelet?
Det spelar ingen roll om din teori stämmer för här chattar vi om allt.Söker du en dejt eller har gamla vinterdäck till övers så kan du sälja dom här.

Jag tror LW och SD kände till varandra.Vad tror du?
Citera
2019-07-07, 17:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Angående de senaste sidornas (dagarnas? veckornas? månadernas?) inlägg om församling eller ej, troende eller ej, pastor eller ej:

OM LW:s GM står att finna inom den kretsen så är det kanske relevant.

Misstänker ni som driver det resonemanget (LW:s ogudaktiga och otuktiga leverne) helt enkelt att LW dödades pga det? Och i så fall av någon som inte kunde fördra det? Någon starkt troende? I såna fall jag ha viss förståelse för ert engagemang.

Å andra sidan kan man tycka att MORD är en större synd än HOR.

Om, å tredje sidan, ni inte tror att GM är en väldigt bokstavstrogen religiös person, då tycker jag att ert resonemang om att LW:s otrohet ligger till grund för hennes död - UR EN RELIGIÖS SYNVINKEL - faller. Som jag tolkar det var hon inte i första hand en synderska, utan tvärtom väldigt mänsklig.

I högsta grad relevant det är utredarna varse som haft till uppgift att kartlägga LWs mycket omfattande relationer.

Några novellpostare är så ointelligenta att dom inbillar sig att BO ges skuld för din egen död om sanningen (som dom döpt till smuts) om hennes leverne kommer fram. Smutsen existerar endast mellan hycklarnas öron.

Mer barn-pedagogiska rader:

För att LW självmant gick till planket har hon ingen skuld i sin egen död men likväl är det av yttersta vikt för att förstå hur mordet gick till.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-07 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in