2019-07-07, 14:41
  #37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Ja, svenska WT inaveln brukar slåss med skiftnycklar, vevstakar och brännbollsträn

Nej, det brukar inte svenskar göra. Det är zigenare du tänker på. De måhända vara Trash, men inte vita eller svenskar.
Citera
2019-07-07, 14:47
  #38
Medlem
Tradens avatar
Att raggare är inblandat är nästan givet, det står alltid, och då menar jag _ALLTID_ ett gäng raggare vid Lidl kvällstid. Före flyktinginvasionen var stan ganska homogen men sen 2016 ser man diverse invandrare driva runt som zombies utan mål eller syften. Jag har bara väntat på att det ska smälla mellan raggare och invandrare men det är inte säkert kan lika gärna vara två raggargäng som börjat bråka om någon brud.
Citera
2019-07-07, 14:52
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
kan lika gärna vara två raggargäng som börjat bråka om någon brud.
För det gör raggare? Drabbar samman i gäng över någon brud?
Har du åtminstone några obefintligt underbyggda anekdoter i ämnet att bjuda på?
Citera
2019-07-07, 14:54
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, det brukar inte svenskar göra. Det är zigenare du tänker på. De måhända vara Trash, men inte vita eller svenskar.
Jo just WT svenskar använde sådant och ziggisar/ finnar slåss med kniv
Citera
2019-07-07, 14:57
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Jo just WT svenskar använde sådant och ziggisar/ finnar slåss med kniv
Men vevstakar? Det låter väldigt opraktiskt. Håller man i lilländen? Ska lageröverfallet vara monterat?
Citera
2019-07-07, 15:15
  #42
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
För det gör raggare? Drabbar samman i gäng över någon brud?
Har du åtminstone några obefintligt underbyggda anekdoter i ämnet att bjuda på?

Som uppväxt i liknande trakter vet jag att det kan spåra ur rejält, speciellt, precis som artikeln säger, när berusninggraden är hög.

Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag..

Det räcker med att någon muckar lite gräl så kommer en knytnäve fram och så hoppar polarna in för att hjälpa, så kommer polarnas polare osv.. Ute i obygden där polisen är 2 timmar bort finns en kultur av att ta lagen i egna händer. Att 40-50 ungdomar slåss är ovanligt men att raggare slåss med varandra är knappast ovanligt och anledning till att inget rapporteras i media är för att polisen ofta inte ens larmas då lite gräl anses vara en skitsak man får tåla.
Citera
2019-07-07, 15:33
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Som uppväxt i liknande trakter vet jag att det kan spåra ur rejält, speciellt, precis som artikeln säger, när berusninggraden är hög.

Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag..

Det räcker med att någon muckar lite gräl så kommer en knytnäve fram och så hoppar polarna in för att hjälpa, så kommer polarnas polare osv.. Ute i obygden där polisen är 2 timmar bort finns en kultur av att ta lagen i egna händer. Att 40-50 ungdomar slåss är ovanligt men att raggare slåss med varandra är knappast ovanligt och anledning till att inget rapporteras i media är för att polisen ofta inte ens larmas då lite gräl anses vara en skitsak man får tåla.

Jaja raggare hit och dit, driver runt massor med svartskallar där också
Citera
2019-07-07, 15:51
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solar17
Inte förvånad alls. Hofors är en lite by som är totalt inavlad.. Ni har säkert sett systrarna från programmet Ullared. Tänk er några generationer inavel till sen har ni gänget som var ute och slogs inatt. Möjligen slogs de med några nyblivna Hoforsbor i desperation över att nån av de få tjejer som faktiskt finns kvar knullat nån av de nya. Eller så var de bara de lokala fredags nöjet som gick överstyr.

Haha spår på samma tråd som dig att nån av de få tjejer vart me en ny lokalbo.
Däremot trodde ja raggare brukade hejja på o va stolta över att vara bukis med hela staden, tydligen inte denna gång
Citera
2019-07-07, 16:07
  #45
Bannlyst
Blattar å inget annat.
Har inte funnits raggare i Svärje sedan mitten av 1970 talet.
Citera
2019-07-07, 16:13
  #46
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus-Rimpi
Blattar å inget annat.
Har inte funnits raggare i Svärje sedan mitten av 1970 talet.
S. k blöjraggare finns det gott om där. Och invandrare.

Vad får dig att tro att det är invandrare. För du har väl inga bevis?
Citera
2019-07-07, 16:26
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Som uppväxt i liknande trakter vet jag att det kan spåra ur rejält, speciellt, precis som artikeln säger, när berusninggraden är hög.

Om du varit i Hofors vet du att det drar runt hejdlöst mycket raggare, oftast svenska ungdomar på moppar eller i EPA-traktorer, som inte har mycket bättre för sig än att supa, knulla och slåss på en lördag..

Det räcker med att någon muckar lite gräl så kommer en knytnäve fram och så hoppar polarna in för att hjälpa, så kommer polarnas polare osv.. Ute i obygden där polisen är 2 timmar bort finns en kultur av att ta lagen i egna händer. Att 40-50 ungdomar slåss är ovanligt men att raggare slåss med varandra är knappast ovanligt och anledning till att inget rapporteras i media är för att polisen ofta inte ens larmas då lite gräl anses vara en skitsak man får tåla.
Nej, jag har inte varit i Hofors och det hade blivit mycket mer begripligt om du från början hade skrivit att det var just ett lokalt fenomen. Det stämmer ju inte överens med hur raggarkulturen ser ut i allmänhet i Sveriges hundratals småhålor i övrigt men självklart kan jag inte ha koll på Hofors motorburna klanstrider om ingen polisanmäler, än mindre berättar.

På de platser jag har bott på har bygdens raggare varit av väldigt vardagligt snitt med jobb, familj, hus och sån skit. Lite mer pinuppor än trajbals på armarna. Dricker öl direkt ur burken. Äter rött kött. Lite trashiga skulle nog många säga. Att de plötsligt skulle samlas i gäng och slåss "om en brud" är helt enkelt inte gripbart för mig. Jag vågar nog påstå att Hofors raggare sticker ut.
Citera
2019-07-07, 16:30
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus-Rimpi
Har inte funnits raggare i Svärje sedan mitten av 1970 talet.
Det gör det visst. De har bara blivit gamla...
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
S. k blöjraggare finns det gott om där.
Blöjraggarna är ett annat kapitel med egentligen ganska få gemensamma beröringspunkter med en klassisk svensk raggare. Förvisso motorburna men i övrigt slutar likheterna oftast där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in