2019-07-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Okej, jag har svarat dig om varför jag ansåg att det är relevant att fundera på när och var de hade sex (inte hur). Jag blir förvånad att du inte tycker det är logiskt att fundera på var de höll till med tanke på DNA-spår. Du har ju visat dig ha stort intresse av fallet och uppger att du känner SD.

Du verkar även ha insyn i om vilka som är förhörda eller inte och säger dig veta att människor som fanns i LW:s omedelbara närhet inte är hörda. Därför upprepar jag frågan du inte svarade på: "Vet du om barnen i respektive familj är förhörda eller är det dem du menar inte har blivit hörda ännu när du skrivit att du vet att personer i LW:s omedelbara närhet inte är hörda?"

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det är lite intressant att denne man som var otrogen med LW i kanske mer än sex år, inte skulle ha haft sex med LW på just det stället bakom planket, ett ställe som är känt för att bland annat otrogna par i Örebro brukar mötas där?

Det kan väl ändå inte vara någon som tror att LW eller SD har DNA på sig i 14 dagar efter de har haft sex med varandra? Båda är/var sportiga typer som vi väl får anse troligen både duschat ofta och tvättat kläderna ofta?

Mer logiskt är att de har haft sex bakom planket tidigare och att det är där som det kanske hittats DNA från MGM? Och kan en snabbis där ett par veckor innan mordet vara något av det som kallas "viss planering"?
Jag har ingen aning om alla platser dom stulat, men bakom planket som Fröken_Sverige tror är någon allmän finner jag direkt skrattretande. Vet inte om det var någon humor i det, men det var så otroligt korkat skrivet...

Jag har skrivit när jag TRODDE deras relation upphörde, men fick senare veta att dom fortsatt. Dom har inte varit intima inom närtid i förhållande till mordet.
Så om SD:s DNA finns i massor som en skrev, så beror det på att han är skyldig. Eftersom jag håller det som osannolikt att TR inte skulle ta skäligen på massa DNA och att det inte var i närtid dom sågs, så tror jag inte alls på den uppgiften om hans DNA.
Citera
2019-07-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har också svårt att tolka @Medinsyns inlägg som trovärdiga
liksom @notknapparen skriver i ett inlägg ikväll, samt inlägg av
@gloriouslife, så står @Medinsyn förmodligen SD nära.

Fick tyvärr inte med något av EGT:s inlägg, men denne/ denna har
har skrivit att LW visat sitt intresse (kramar och pussar?) för B*hold*rX
på Läcköeventet, trots att hon åkte dit med ML.

Som även @gloriouslife skriver; LW var dessutom och hälsade på
B*hold*rX i Stockholmstrakten, 5-6 maj-18. Samt visade öppet sina
känslor för honom på Läcköeventet, Kinnekulle.

@Medinsyn menar dock att "J*mmy är djupt ledsen, det fanns aldrig
något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena."

Varför vill @Medinsyn förneka att LW och B*holderX hade ett förhållande/
eller varmare känslor för varandra och ev ett förhållande på gång?

Medinsyn har absolut en viss insyn i allt detta. Däremot påstår jag inte att all information stämmer. För att validera informationen tror jag man måste veta vad hen sett/upplevt med egna ögon kontra vad hen fått höra.
Citera
2019-07-06, 21:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det blir problem om masterna visar BOs mobilrörelse men bärgaren ser enbart en manlig individ samtidigt. Jag hoppas att bärgaren sett mer än vi tror.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
På något sätt måste BOs mobil ha tagit sig till det ställe den hittades. För det verkar vara den som hittades, enl. MVs källa. Detta skrev MV om 8/7.

Intressant tanke på mobilrörelserna och bilbärgarens observation.
Tyvärr tror jag att även om man är en mycket van bilförare som kan klara av flera olika intryck samtidigt som man kör, så kan det vara svårt att hinna uppfatta så särskilt mycket.

Tänker på hur svårt det kan vara att komma ihåg detaljer även om man anstränger sig vid en observation.

Kanske bärgaren kunde observera att det var en man? Mörkklädd? Gick, sprang?

Om man dessutom förhörde bärgaren långt efter observationen kanske minnet inte längre var lika klart?

Jag tror också att det kan vara LWs mobil som hittades...
Citera
2019-07-06, 21:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon kanske blev tagen av stormen och lovade henne guld och gröna skogar, dvs att han kan ha sagt att han och HD var mer eller mindre skilda redan och att LW och han skulle snart bli ett par ?
Jag tror att SD inte är att lita på (min magkänsla).

Jag har aldrig yttrat mig vad jag tycker om kristna eller frikyrkor. Jag anser inte att det har med mordet att göra.

Så du tror att LW var så dum så hon gick
på det som måste vara den vanligaste
ursäkten som otrogna män använder?
Att hon bara var ett stackars oskyldigt
viljelöst offer?

Att hon var kristen, medlem i en
frikyrka och pastor borde tas med i
bedömningen av om hon var lösaktig
eller inte.
Citera
2019-07-06, 22:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vilka ni?

Nej, det är jag inte alls inne på, inte alls övertygad om att Tant Grå har sett
SD, först så får det läggas fram något som åtminstone tyder lite grann på att han har
varit i närheten av motorvägen.
Så vitt jag vet så finns det inget som pekar åt det hållet,
i alla fall inte i nuläget.

Å Grå har så vitt jag vet inte identifierat varken SD eller någon annan, eller?

Hon kan inte identifierat någon person.
Däremot har det tant grå sett någon utanför sitt fönster.
Någon som passar in i tidslinjen troligen.
Det räcker inte?
Senast redigerad av notknapparen 2019-07-06 kl. 22:21.
Citera
2019-07-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl ju st det att jag också tror att Medinsyn står SD nära på ett eller annat sätt som gör att jag kanske tänker att den uppgiften kan ha någon sanningshalt i sig. Det kan verka motsägelsefullt, men jag tänker att han kan ändå ha en svartsjuka på de män hon umgåtts med utan att hon för den skull behöver vara "lösaktig" eller ha relationer med flera gifta män parallellt?

Jag anser inte att uppgiften att någon av de män som nämnts varit gifta när LW ska ha haft en relation med dom är på något sätt verifierat.
Jag tror inte heller att man tolka LWs relation med SD som att "hon ansåg sig ha rätt till" andra kvinnors män.

Hon kanske blev tagen av stormen
och lovade henne guld och gröna skogar, dvs att han kan ha sagt att han och HD var mer eller mindre skilda redan och att LW och han skulle snart bli ett par ?
Jag tror att SD inte är att lita på (min magkänsla).

Jag har aldrig yttrat mig vad jag tycker om kristna eller frikyrkor. Jag anser inte att det har med mordet att göra.
Ang det jag fetat:
Det är precis som det med alla medel skall sopas under mattan, det faktum att LW i sin roll som vigselförrättande pastor inte är som vilken kvinna som helst!

Skribenten gloriouslife har nyss beskrivit precis hur det fungerar i en församling. Där finns givetvis inte plats för en anställd själasörjare som inte kan tygla sina köttsliga lustar (för att uttrycka det rakt på sak), så att prata om att hon "kanske blev tagen av stormen" visar att du inte vet hur koderna är inom frikyrkorörelsen, men att du låter henne få vara passionerat förälskad. Men du glömmer att det är i helt fel man!
SD är vid det laget gift och den som vigt honom är ju LW, alltså hon själv!

Den som inte känner koderna inom frikyrkorörelsen kan hålla på att babbla om att LW var stark, driftig etc, men det går inte att prata bort hur hennes mångåriga sexsmygande med SD har skadat hennes renommé. Och församlingen, indirekt. Genom hennes agerande.

Ovanstående är INTE att skuldbelägga ett BO!
Det är en redovisning hur det fungerar irl.

Edit: Dina två sista meningar är intressanta. Du "anser" att hennes engagemang i församlingen och det svek hon med sina handlingar utsatte samma församling för, det inte har med saken att göra varför hon mördades?
Du "anser" dig då alltså veta orsaken till varför LW mördades?
Verkligen?
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-06 kl. 22:29.
Citera
2019-07-07, 00:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har ingen aning om alla platser dom stulat, men bakom planket som Fröken_Sverige tror är någon allmän finner jag direkt skrattretande. Vet inte om det var någon humor i det, men det var så otroligt korkat skrivet...

Jag har skrivit när jag TRODDE deras relation upphörde, men fick senare veta att dom fortsatt. Dom har inte varit intima inom närtid i förhållande till mordet.
Så om SD:s DNA finns i massor som en skrev, så beror det på att han är skyldig. Eftersom jag håller det som osannolikt att TR inte skulle ta skäligen på massa DNA och att det inte var i närtid dom sågs, så tror jag inte alls på den uppgiften om hans DNA.

Även fast jag inte litar på uppgifter som sägs komma från SD, så är jag väldigt nyfiken på vad han har berättat om sina göromål under helgen innan mordet? Träffade han Lena?
Citera
2019-07-07, 03:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har också svårt att tolka @Medinsyns inlägg som trovärdiga
liksom @notknapparen skriver i ett inlägg ikväll, samt inlägg av
@gloriouslife, så står @Medinsyn förmodligen SD nära.

Fick tyvärr inte med något av EGT:s inlägg, men denne/ denna har
har skrivit att LW visat sitt intresse (kramar och pussar?) för B*hold*rX
på Läcköeventet, trots att hon åkte dit med ML.

Som även @gloriouslife skriver; LW var dessutom och hälsade på
B*hold*rX i Stockholmstrakten, 5-6 maj-18. Samt visade öppet sina
känslor för honom på Läcköeventet, Kinnekulle.

@Medinsyn menar dock att "J*mmy är djupt ledsen, det fanns aldrig
något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena."

Varför vill @Medinsyn förneka att LW och B*holderX hade ett förhållande/
eller varmare känslor för varandra och ev ett förhållande på gång?

Ja, Medinsyn utger sig ju för att ha
väldigt mycket insyn i vilka LW haft
intima relationer med.
Man kan ju undra hur någon mer än LW
kan ha vetat det. Jag tvivlar på att hon
skulle ha berättar det för någon.

Medinsyns bedömning att LW inte var
lösaktig får ju stå för hen. Jag antar att
hen inte är kristen eller med i någon
frikyrka. I så fall kan man säkert tänka så.
Men LW var kristen, med i en frikyrka
och pastor. Då är det inte normalt eller
accepterat beteende att ha en intim relation med
någon som man inte är gift med.

Om hon hade levt som hon lärde så hade
hon förmodligen fortfarande levt idag och
fått se sina barn och barnbarn växa upp.
Det är fruktansvärt tragiskt. Det är en
sak om man inte vet bättre men med
hennes uppväxt, utbildning och kunskaper
så borde hon ha vetat bättre.

Om hon hade prioriterat sin tro och sina
barn så hade det här inte behövt hända.
Det är det jag tycker är så svårt att förstå
och det jag tycker är så fruktansvärt
sorgligt.
Citera
2019-07-07, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: fast det vet du väl inget om?

Och om hon gjorde det så kanske de
trodde att det var tillfälligt tills hon
hittade en annan lösning. Inte att det
skulle fortsätta tills barnbarnen var vuxna.

Jag tycker att det visar att de curlade
henne så att hon inte lärde sig att klara
sig själv. Hon behövde inte bli vuxen och
ta ansvar för sina val utan kunde fortsätta
leva som en tonåring.
Precis som HDs föräldrar tycks göra.
Och nu uppfostrar dessa morföräldrar
även nästa generation! Skrämmande.
Är det av egoistiska skäl som de gör så?
För att de ska få känna sig behövda?
Att LW frågade sina föräldrar om de kunde komma till Örebro (från Norrköping, ca 22 mil varannan vecka) när hon jobbade kväll utgår jag ifrån. Annars hade de väl inte kommit till Örebro.

Menar Du att det är curlande? Som morförälder känner jag att det är en ynnest att få umgås med barnbarnet... (ibland kände mitt barn att det blev för mycket av min önskan att få ha barnbarnet någon dag/natt varje helg).

De flesta mor/farföräldrar älskar att träffa sina barnbarn och gör det gärna. Att dom dessutom kände sig behövda är väl bara ett +.

Du skriver "fortsätta leva som en tonåring"... hennes föräldrar kom dit för att LW skulle jobba! Är det att känna sig som en tonåring?

På vilket vis menar Du att morföräldrar uppfostrar barnen? Vilka har barnbarnen mer än vad resp förälder har?

Önskar Dig att få barnbarn (om Du inga har) så Du får känna på "livets efterrätt".
Citera
2019-07-07, 07:57
Medlem
Citat:
Ja, Medinsyn utger sig ju för att ha
väldigt mycket insyn i vilka LW haft
intima relationer med.
Man kan ju undra hur någon mer än LW
kan ha vetat det. Jag tvivlar på att hon
skulle ha berättar det för någon.

Medinsyns bedömning att LW inte var
lösaktig får ju stå för hen. Jag antar att
hen inte är kristen eller med i någon
frikyrka. I så fall kan man säkert tänka så.
Men LW var kristen, med i en frikyrka
och pastor. Då är det inte normalt eller
accepterat beteende att ha en intim relation med
någon som man inte är gift med.

Om hon hade levt som hon lärde så hade
hon förmodligen fortfarande levt idag och
fått se sina barn och barnbarn växa upp.
Det är fruktansvärt tragiskt. Det är en
sak om man inte vet bättre men med
hennes uppväxt, utbildning och kunskaper
så borde hon ha vetat bättre.

Om hon hade prioriterat sin tro och sina
barn så hade det här inte behövt hända.
Det är det jag tycker är så svårt att förstå
och det jag tycker är så fruktansvärt
sorgligt.

Sista stycket säger mig att du har starkt färgade glasögon på näsan. Det är ju klart att sätter man sig aldrig i en bil så kan man inte råka ut för en bilolycka MEN nu ligger problemet hos mördaren: hade han varit fullt normal så hade det aldrig blivit ett mord! Han hade kunnat låta henne vara, hållit avstånd.
Citera
2019-07-07, 08:04
Medlem
Citat:
Så du tror att LW var så dum så hon gick
på det som måste vara den vanligaste
ursäkten som otrogna män använder?
Att hon bara var ett stackars oskyldigt
viljelöst offer?

Att hon var kristen, medlem i en
frikyrka och pastor borde tas med i
bedömningen av om hon var lösaktig
eller inte.

Var det så att hon avsade sig pastorsrollen när de blev förälskade?
Citera
2019-07-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Kan han själv ha uppgett i förhör att de haft "närkontakt" samma dag t.e.x.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in