2019-07-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och är man på flashback då får man räkna med att en och annan spekulerar...
Vigos inlägg är en replik på mitt inlägg där jag spekulerar...

På något sätt måste BOs mobil ha tagit sig till det ställe den hittades. För det verkar vara den som hittades, enl. MVs källa. Detta skrev MV om 8/7.
Citera
2019-07-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
På något sätt måste BOs mobil ha tagit sig till det ställe den hittades. För det verkar vara den som hittades, enl. MVs källa. Detta skrev MV om 8/7.

Nja, känner mig inte alls övertygad om det.
Citera
2019-07-06, 18:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Vare sig den är hittad eller inte så
pingades den väl till Vivallaskogen
på fredagen? Så på något sätt har den
ju hamnat där.
Citera
2019-07-06, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tolkar inte Medinsyn som trovärdig.
Jag tror att det är någon som står SD nära
så det påståendet kan komma från SD.
Det kanske var vad han trodde.
Han kanske trodde på att alla andra bara
var vänner för att han ville tro på det.
Om han fått veta att det inte stämde
så kan det ha varit motivet till att hon
mördades.

Någon annan har skrivit att hon hade
flera parallella förhållanden som hon
var noga med att hålla i sär och att hon
kallade dem alla för vänner.

Vad man själv tror om det beror helt på
vem man väljer att tro på.

Att hon trodde att hon hade rätt till
andra kvinnors män är ju bekräftat
eftersom hon hade en intim relation
med HDs man i 6 år.

Om hon var lösaktig eller inte beror
väl på vad man jämför med.
Jämför man med andra pastorer i
frikyrkor så tror jag att det finns många
som anser att hon var lösaktig.
Man kan inte utgå efter vad som är
”normalt” beteende i dagens samhälle.
Man måste utgå från vad som anses som
normalt och accepterat om man är
kristen, pastor och medlem i en
frikyrka. Det kan ni tycka vad ni vill om.
Det var LWs val att vara just kristen,
pastor och medlem i en frikyrka.
Ingen tvingade henne.
Vad ni anser om kristna och frikyrkor
är oväsentligt i detta fall.

Det är väl ju st det att jag också tror att Medinsyn står SD nära på ett eller annat sätt som gör att jag kanske tänker att den uppgiften kan ha någon sanningshalt i sig. Det kan verka motsägelsefullt, men jag tänker att han kan ändå ha en svartsjuka på de män hon umgåtts med utan att hon för den skull behöver vara "lösaktig" eller ha relationer med flera gifta män parallellt?

Jag anser inte att uppgiften att någon av de män som nämnts varit gifta när LW ska ha haft en relation med dom är på något sätt verifierat.
Jag tror inte heller att man tolka LWs relation med SD som att "hon ansåg sig ha rätt till" andra kvinnors män.

Hon kanske blev tagen av stormen och lovade henne guld och gröna skogar, dvs att han kan ha sagt att han och HD var mer eller mindre skilda redan och att LW och han skulle snart bli ett par ?
Jag tror att SD inte är att lita på (min magkänsla).

Jag har aldrig yttrat mig vad jag tycker om kristna eller frikyrkor. Jag anser inte att det har med mordet att göra.
Citera
2019-07-06, 18:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vet inget om det och ser inget logiskt samband att fundera över var när och hur.

Det tycker jag, eftersom det är intressant att veta var det kan finnas DNA från de tu. Kan man berätta för sina vänner om sexet, så kan man ju även vara öppen om vart. Barnen kan ha varit bra täckmantlar för dem så att de kunde vara nära varandra - d v s om de ens har träffats och haft sex ca 14 dgr innan hon mördades. De kanske inte alls har befunnit sig på samma plats sen de stötte på varandra under en FTF-jakt då LW sprang ifrån C*jj*. Kanske kontakterna endast var digitala, men att SD har ljugit om sexet för att förklara eventuella DNA-träffar.
Nåväl, kartläggningen av både SD och LW tiden innan mordet lär väl påvisa om de träffades eller inte.
Citera
2019-07-06, 19:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, den logiken haltar lite. Tidsfaktorn som sådan skall ju inte göra varken till eller från. Är ju inte så att flera år som skäligen misstänkt bara kan adderas och bli till sannolikt dito.
Fast några i tråden verkar resonera så. Dock inte jag och säkert inte CarlJanne heller
(som jag citerade)
Citera
2019-07-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har man kunnat ljuga för sin fru och sina barn i kanske sex år eller mer, då har man sannolikt inga betänkligheter att ljuga för vänner (har han ens sådana?) och bekanta och så även polisen.

OM SD är MGM (vilket jag tror) så har han nog inga som helst betänkligheter att ljuga för varken polis eller ytliga bekanta/GC-vänner. Tvärtom kan de ytliga bekanta/GC-vännerna fylla en viktig funktion, då de kan fyllas med hans version av det hela.

Även jag är ganska säker på att han varit längre än till soptunnan och att polisen i sin tur är väldigt säkra på det.

Jag tänker att SD måste ha spelat dubbelt och förmodligen ljög friskt för både sin fru och LW, och särskilt för LW som bör ha börjat ifrågasätta saker ju längre det drog ut på tiden på lovandet om en framtid tillsammans. Lw var nog naiv i början men tänker att bör ha börjat ifrågasätta efter tid och ana det värsta, och därför tror jag att hon bjöd in HD och la korten på bordet, och där rasade SD korthus. Det kom säkert nya lögner och efterkonstruktioner men tilliten blev nog inte densamma och särskilt inte för LW som jag tänker, måste varit väldigt trött och besviken på SD, redan när hon la korten på bordet. Tänker att det måste varit en hel del saker LW ifrågasatt innan mötet med HD.
HD hade säkert anat men brydde sig nog inte så mycket, just för att hon också tröttnat, fast ännu tidigare på SD och såg sina döttrars pappa som en god vän och där skadades inte tilliten särskilt mycket av den anledningen.
Jag tror att Lw känt sig utnyttjad och tillräckligt förnedrad redan långt innan samtalet med HD, men hon fick svar som förmodligen bekräftade det hon egentligen redan var förberedd på. Det tror jag gjorde det lättare för henne att förstå vem SD är och att det blev en brytpunkt som förmodligen ledde till flera gräl som ledde till ett avslut på relationen.
Men jag tänker att det är LW som är den attraktiva av de två och öppet singel, led nog ingen brist på beundrare. SD däremot som var gift, utskämd som otrogen och lurat både frun och älskarinnan, han var nog redigt sur på LW, och fick svårt att hitta någon ny partner, hur charmig och trevlig han än kan vara utåt så blir otrogna väldigt oattraktiva i de flestas ögon, han är inte särskilt attraktiv alls så han måste nog verkligen slå på charmoffensiven för att överhuvudtaget lyckas. Dessutom ville han garanterat ha både kakan och äta den, egotrippad till max.
Tänker att hans plan borde då blivit att hålla sig till HD, som ändå inte var sårad, eftersom hon säkerligen inte ens brydde sig, då det redan var över mellan dom, men som han då kände sig trygg med och var tvungen att ha en fungerande relation med för döttrarnas skull.
Men tänker att hon å andra sidan också velat ha tyst på pratet om otroheten och säkert snacket om henne som den tråkiga frigida frun. Jag tänker att paret D har känt sig utskämda av SD alla lögner och LW var säkert pinsam för dom med sin sanning. För att SD skulle få slut på LW sanning så behövde han få tyst på henne, han försökte nog på många sätt innan men det blev tydligen bara värre, hon blev räddare och hade ännu mer negativt att säga om honom. Det tänker jag var just motivet till mord, hans lögner och hennes sanningar.
Och där är han nu, hon kan inget mer säga med sina sanningar. Han gör givetvis allt för att återskapa sitt liv och återvinna andras respekt, (även mord)
med nya skådespel och nya lögner, precis lika kallt som LW förmodligen listade ut och ingen skulle få lyssna på henne.
Så tänker jag mig hur allt gått till alla fall.
Citera
2019-07-06, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag skrev ”om”, inte ”att”.
Jag spekulerade om varför hennes
uppfostran kan ha med mordet att göra.
Som du påstår att den inte har.

Du har också påstått att alla har rätt att
spekulera här men det verkar bara gälla
för dem som är blåögda, naiva och som
tror gott om alla.
I en sådan värld blir inte människor
mördade.

Ok, jag kanske missuppfattade dig.
Vi delar ändå inte uppfattningen att L*ena var bortcurlad och att det skulle ha inneburit att hon på det sättet har utnyttjat föräldrarna, försakat sina barn och utnyttjat män och att det skulle ha med mordet att göra.

Jag accepterar att du har en annan tro vad motivet kan ha varit och vem som utfört mordet.

Jag tror att den som orsakat mordet har varit en person som har haft ett stort kontrollbehov och inte klarat av att hon försökte och ville bryta sig loss. Den personen tror jag inte har haft den minsta synpunkt på om hon var bortskämd eller andra "brister" som hon kan ha haft.

Han har inte klarat av hur och att hon varit med andra män.
Citera
2019-07-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Fast några i tråden verkar resonera så. Dock inte jag och säkert inte CarlJanne heller
(som jag citerade)

En del har lite svårt med ironi, fast du och jag förstod
uppenbarligen varandra
Citera
2019-07-06, 20:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vet inget om det och ser inget logiskt samband att fundera över var när och hur.

Okej, jag har svarat dig om varför jag ansåg att det är relevant att fundera på när och var de hade sex (inte hur). Jag blir förvånad att du inte tycker det är logiskt att fundera på var de höll till med tanke på DNA-spår. Du har ju visat dig ha stort intresse av fallet och uppger att du känner SD.

Du verkar även ha insyn i om vilka som är förhörda eller inte och säger dig veta att människor som fanns i LW:s omedelbara närhet inte är hörda. Därför upprepar jag frågan du inte svarade på: "Vet du om barnen i respektive familj är förhörda eller är det dem du menar inte har blivit hörda ännu när du skrivit att du vet att personer i LW:s omedelbara närhet inte är hörda?"
Citera
2019-07-06, 21:00
Medlem
Jag har också svårt att tolka @Medinsyns inlägg som trovärdiga
liksom @notknapparen skriver i ett inlägg ikväll, samt inlägg av
@gloriouslife, så står @Medinsyn förmodligen SD nära.

Fick tyvärr inte med något av EGT:s inlägg, men denne/ denna har
har skrivit att LW visat sitt intresse (kramar och pussar?) för B*hold*rX
på Läcköeventet, trots att hon åkte dit med ML.

Som även @gloriouslife skriver; LW var dessutom och hälsade på
B*hold*rX i Stockholmstrakten, 5-6 maj-18. Samt visade öppet sina
känslor för honom på Läcköeventet, Kinnekulle.

@Medinsyn menar dock att "J*mmy är djupt ledsen, det fanns aldrig
något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena."

Varför vill @Medinsyn förneka att LW och B*holderX hade ett förhållande/
eller varmare känslor för varandra och ev ett förhållande på gång?

Citat:
LW verkar inte ha hållit förhållandet med
Beholder hemligt.
Hon visade öppet sina känslor för honom
på Kinnekulleeventet, vilket enligt uppgift i tråden, gjorde SD och m.l.g upprörda.
Hon har postat foton och loggar från sin
helg tillsammans med Beholder i
Stockholm 5-6 maj 2018.
Hon tycks inte ha försökt dölja det för
någon.

Citat:
Jag tolkar inte Medinsyn som trovärdig.
Jag tror att det är någon som står SD nära
så det påståendet kan komma från SD.
Det kanske var vad han trodde.
Han kanske trodde på att alla andra bara
var vänner för att han ville tro på det.
Om han fått veta att det inte stämde
så kan det ha varit motivet till att hon
mördades.

Någon annan har skrivit att hon hade
flera parallella förhållanden som hon
var noga med att hålla i sär och att hon
kallade dem alla för vänner.

Vad man själv tror om det beror helt på
vem man väljer att tro på.

Att hon trodde att hon hade rätt till
andra kvinnors män är ju bekräftat
eftersom hon hade en intim relation
med HDs man i 6 år.

Om hon var lösaktig eller inte beror
väl på vad man jämför med.
Jämför man med andra pastorer i
frikyrkor så tror jag att det finns många
som anser att hon var lösaktig.
Man kan inte utgå efter vad som är
”normalt” beteende i dagens samhälle.
Man måste utgå från vad som anses som
normalt och accepterat om man är
kristen, pastor och medlem i en
frikyrka. Det kan ni tycka vad ni vill om.
Det var LWs val att vara just kristen,
pastor och medlem i en frikyrka.
Ingen tvingade henne.
Vad ni anser om kristna och frikyrkor
är oväsentligt i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.
Citera
2019-07-06, 21:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Okej, jag har svarat dig om varför jag ansåg att det är relevant att fundera på när och var de hade sex (inte hur). Jag blir förvånad att du inte tycker det är logiskt att fundera på var de höll till med tanke på DNA-spår. Du har ju visat dig ha stort intresse av fallet och uppger att du känner SD.

Du verkar även ha insyn i om vilka som är förhörda eller inte och säger dig veta att människor som fanns i LW:s omedelbara närhet inte är hörda. Därför upprepar jag frågan du inte svarade på: "Vet du om barnen i respektive familj är förhörda eller är det dem du menar inte har blivit hörda ännu när du skrivit att du vet att personer i LW:s omedelbara närhet inte är hörda?"

Ja, det är lite intressant att denne man som var otrogen med LW i kanske mer än sex år, inte skulle ha haft sex med LW på just det stället bakom planket, ett ställe som är känt för att bland annat otrogna par i Örebro brukar mötas där?

Det kan väl ändå inte vara någon som tror att LW eller SD har DNA på sig i 14 dagar efter de har haft sex med varandra? Båda är/var sportiga typer som vi väl får anse troligen både duschat ofta och tvättat kläderna ofta?

Mer logiskt är att de har haft sex bakom planket tidigare och att det är där som det kanske hittats DNA från MGM? Och kan en snabbis där ett par veckor innan mordet vara något av det som kallas "viss planering"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in