Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Har man kunnat ljuga för sin fru och sina barn i kanske sex år eller mer, då har man sannolikt inga betänkligheter att ljuga för vänner (har han ens sådana?) och bekanta och så även polisen.
OM SD är MGM (vilket jag tror) så har han nog inga som helst betänkligheter att ljuga för varken polis eller ytliga bekanta/GC-vänner. Tvärtom kan de ytliga bekanta/GC-vännerna fylla en viktig funktion, då de kan fyllas med hans version av det hela.
Även jag är ganska säker på att han varit längre än till soptunnan och att polisen i sin tur är väldigt säkra på det.
Jag tänker att SD måste ha spelat dubbelt och förmodligen ljög friskt för både sin fru och LW, och särskilt för LW som bör ha börjat ifrågasätta saker ju längre det drog ut på tiden på lovandet om en framtid tillsammans. Lw var nog naiv i början men tänker att bör ha börjat ifrågasätta efter tid och ana det värsta, och därför tror jag att hon bjöd in HD och la korten på bordet, och där rasade SD korthus. Det kom säkert nya lögner och efterkonstruktioner men tilliten blev nog inte densamma och särskilt inte för LW som jag tänker, måste varit väldigt trött och besviken på SD, redan när hon la korten på bordet. Tänker att det måste varit en hel del saker LW ifrågasatt innan mötet med HD.
HD hade säkert anat men brydde sig nog inte så mycket, just för att hon också tröttnat, fast ännu tidigare på SD och såg sina döttrars pappa som en god vän och där skadades inte tilliten särskilt mycket av den anledningen.
Jag tror att Lw känt sig utnyttjad och tillräckligt förnedrad redan långt innan samtalet med HD, men hon fick svar som förmodligen bekräftade det hon egentligen redan var förberedd på. Det tror jag gjorde det lättare för henne att förstå vem SD är och att det blev en brytpunkt som förmodligen ledde till flera gräl som ledde till ett avslut på relationen.
Men jag tänker att det är LW som är den attraktiva av de två och öppet singel, led nog ingen brist på beundrare. SD däremot som var gift, utskämd som otrogen och lurat både frun och älskarinnan, han var nog redigt sur på LW, och fick svårt att hitta någon ny partner, hur charmig och trevlig han än kan vara utåt så blir otrogna väldigt oattraktiva i de flestas ögon, han är inte särskilt attraktiv alls så han måste nog verkligen slå på charmoffensiven för att överhuvudtaget lyckas. Dessutom ville han garanterat ha både kakan och äta den, egotrippad till max.
Tänker att hans plan borde då blivit att hålla sig till HD, som ändå inte var sårad, eftersom hon säkerligen inte ens brydde sig, då det redan var över mellan dom, men som han då kände sig trygg med och var tvungen att ha en fungerande relation med för döttrarnas skull.
Men tänker att hon å andra sidan också velat ha tyst på pratet om otroheten och säkert snacket om henne som den tråkiga frigida frun. Jag tänker att paret D har känt sig utskämda av SD alla lögner och LW var säkert pinsam för dom med sin sanning. För att SD skulle få slut på LW sanning så behövde han få tyst på henne, han försökte nog på många sätt innan men det blev tydligen bara värre, hon blev räddare och hade ännu mer negativt att säga om honom. Det tänker jag var just motivet till mord, hans lögner och hennes sanningar.
Och där är han nu, hon kan inget mer säga med sina sanningar. Han gör givetvis allt för att återskapa sitt liv och återvinna andras respekt, (även mord)
med nya skådespel och nya lögner, precis lika kallt som LW förmodligen listade ut och ingen skulle få lyssna på henne.
Så tänker jag mig hur allt gått till alla fall.