2019-07-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncelDolan
Ja visst är det jättemärkligt och mystiskt, nästan som att tannin förekommer lite överallt (spoiler, det gör dom) Vad är det jag ska jämföra menar du? Reaktionen som du har uppmärksammat handlar om tanninet som reagerar med salivet. Tannin ger inte spontant upphov till strukturerna.

Kan du inte tolka mitt svar eller tramsar du? Du skriver förvirrat.

Och vad menar du med att tannin förekommer lite överallt?

Du studerar det du spottar ut efter att ha munsköljt med t.ex. rödvin eller kokosolja. Om du tror att det är tanninet som ger upphov till alla märkliga strukturer och fibrer så har du fel. Om kokosolja ger märkliga resultat så faller din tanninteori om man säger så. Dessutom, så har du inte jämfört bilder på de strukturer som tannitet antas ge upphov till med bilder på strukturer och fibrer efter att folk har munsköljt med rödvin.
Citera
2019-07-05, 18:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Geoeengineering är ju fakta.

Det beror på vad du lägger in i begreppet
geoeengineering. Om du likställer det med chemtrails så är det definitivt inte fakta. Chemtrails är så långt från fakta man kan komma.
Citera
2019-07-05, 18:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kan du inte tolka mitt svar eller tramsar du? Du skriver förvirrat.

Och vad menar du med att tannin förekommer lite överallt?

Du studerar det du spottar ut efter att ha munsköljt med t.ex. rödvin eller kokosolja. Om du tror att det är tanninet som ger upphov till alla märkliga strukturer och fibrer så har du fel. Om kokosolja ger märkliga resultat så faller din tanninteori om man säger så. Dessutom, så har du inte jämfört bilder på de strukturer som tannitet antas ge upphov till med bilder på strukturer och fibrer efter att folk har munsköljt med rödvin.

Vänta, det där med ’strukturer’ i vin är väl ett skämt? Eller?

Hur ser kopplingen nanorobotar —> strukturer i vinsaliv ut mer exakt?
Citera
2019-07-05, 18:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om du tror att det är tanninet som ger upphov till alla märkliga strukturer och fibrer så har du fel.

Om du tror att dina påhittade chemtrails ger upphov till märkliga strukturer i ditt dregel så har du inte bara fel. Du är helt lost.

Dina senaste inlägg om spott säger det mesta om konspirationsteorin. När du misslyckas med att diskuterar själva sakfrågan fladdrar du iväg till ytterligare en knasig konspirationsteori (Morgellons) som du dessutom försöker bevisa genom någon slags ovetenskaplig dregelanalys.
Citera
2019-07-05, 18:55
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:
Du skriver förvirrat.

Inte min mening att förvirra dig. Det jag menar är att det finns tannin i mer än rödvin, man hittar det i en massa andra växter. Eller ja, i naturen.

Saxat ifrån wiki: "Att tannin drar samman proteiner är det som skapar den torra och sammandragande känslan när man äter omogna bär."

Strukturerna du är efter att hitta en annan mening för är alltså inget annat än ett välkänt faktum. Det du beskriver låter extraordinärt, att det istället handlar om nanobottar. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis säger jag då och inväntar spänt på att bli övertygad.

Ett par egna frågor:
-Vem lägger dit nanobottarna?
-Varför är det nanobottar i vinet?
-Vem upptäckte nanobottarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vänta, det där med ’strukturer’ i vin är väl ett skämt? Eller?

Nej, strukturerna finns där, vi vet varför också. Vi vet däremot inte varför det skulle vara utav andra anledningar. Nanobottar låter intressant, jag vill höra mer.
Citera
2019-07-05, 19:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej, strukturerna finns där, vi vet varför också. Vi vet däremot inte varför det skulle vara utav andra anledningar. Nanobottar låter intressant, jag vill höra mer.

Menar såklart att ’av utomjordingar utsprayade nanorobotar’ skulle orsaka strukturer i utspottat vin.

Jag fattar inte hur man kopplat samman de här händelserna.
Citera
2019-07-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att man forskar på geoenginering som ett sätt att bromsa klimatförändringarna är fakta. Att det skulle pågå i stor skala och att alla strimmor vi ser skulle vara det är inte fakta.

Jo, det är det. Tyvärr.
Citera
2019-07-05, 22:09
Medlem
Citat:
Inte min mening att förvirra dig. Det jag menar är att det finns tannin i mer än rödvin, man hittar det i en massa andra växter. Eller ja, i naturen.

Saxat ifrån wiki: "Att tannin drar samman proteiner är det som skapar den torra och sammandragande känslan när man äter omogna bär."

Strukturerna du är efter att hitta en annan mening för är alltså inget annat än ett välkänt faktum. Det du beskriver låter extraordinärt, att det istället handlar om nanobottar. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis säger jag då och inväntar spänt på att bli övertygad.

Ett par egna frågor:
-Vem lägger dit nanobottarna?
-Varför är det nanobottar i vinet?
-Vem upptäckte nanobottarna?

Du "missade" att svara på saker i mitt inlägg. Svara först på dessa vettja. Och du skriver fortfarande lite fucked-up.
Citera
2019-07-05, 22:50
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:
Du "missade" att svara på saker i mitt inlägg. Svara först på dessa vettja. Och du skriver fortfarande lite fucked-up.

Haha, klassikern. Det gjorde jag visst inte, du får gärna tro det men det bevisar bara att jag inte tror att du läser ordentligt, vilket jag redan har poängterat en gång. Du missade däremot precis alla mina frågor, begåvat.
Citera
2019-07-05, 23:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jo, det är det. Tyvärr.
Nej det är det inte alls. Det blir inte sanning bara för att du påstår det.
Citera
2019-07-06, 13:29
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Menar såklart att ’av utomjordingar utsprayade nanorobotar’ skulle orsaka strukturer i utspottat vin. Jag fattar inte hur man kopplat samman de här händelserna.

Umtomjordingar? haha, nu spårar det totalt. Men nej, jag förstår inte heller hur den ekvationen går till.
Citera
2019-07-06, 14:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Umtomjordingar? haha, nu spårar det totalt. Men nej, jag förstår inte heller hur den ekvationen går till.

Det förekommer flitiga uppgifter i denna tråd att chemtrailsen är moln av nanorobotar, utsprayade av aliens.

Men det är kanske så att ingen av de som tror på chemtrails är överens om vad det egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in