Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Din low-IQ trash, översättningarna kan skilja sig åt. Är det för komplicerad för dig?
https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran-israel/israel-will-be-destroyed-in-half-an-hour-if-america-attacks-iran-senior-iranian-mp-idUSKCN1TW2MO
Reuters: “If the U.S. attacks us, only half an hour will remain of Israel’s lifespan,”
vs
Sputnik: "that if the US attacks Iran, “only half an hour will remain of Israel's lifespan”"."
Shit, det är alltså ett och samma citat. Jag har följaktligen överskattat dig... Du klarar inte ens av att googla

Du var allt en idiot, inte nog med att du är korkad och sprider propaganda, du förstår förmodligen inte ens själv hur korkad du är.
Först och främst, detta säger det mesta om hur försiktiga vi bör vara innan vi tar saker och ting för givet. Jag översatte "Al Alam":s hemsida, samma tv-kanal som påstås ha spelat in intervjun. Det går inte att hitta intervjun på deras hemsida.
Översättningen däremot, den går att hitta på Memri, det är samma grupp som ligger bakom översättningen till att börja med. Memri är ett amerikanskt "media research institute" som de så fint vill kalla sig. De är ökända för att felcitera och agera efter israeliska intressen. Själva grundaren, Yigal Carmon, har för guds skull jobbat för Mossad (den israeliska underrättelsetjänsten). Intervjun är dessutom dubbad till arabiska så det är omöjligt att veta vad som faktiskt sägs i videon. Nu kan jag förvisso inte persiska men en översättning från Memri, som dessutom har dubbats till arabiska är minst sagt suspekt.
Än idag lever felciterade kommentaren av idioten Ahmadinejad, Irans gamla president, om att han påstods säga att Israel ska bli "wiped off the map", något han så klart aldrig sade.