2019-07-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ok.

Med hjälp av Rockys film och sedan TMZs på bråket framstår händelseförloppet som ganska tydligt:
https://edition.cnn.com/2019/07/03/europe/aap-rocky-sweden-detention-intl/index.html
https://www.tmz.com/2019/07/01/asap-rocky-crew-jumps-guy-beatdown-stockholm-sweden/

Händelseförloppet som vi känner till tycks vara ganska kort.

Det börjar med att afghanen beter sig aggressivt mot gruppen på Kungsgatan. Här har han hela hörlurar, och kaxar med "Why did you touch me!? Why did you touch me!?" efter att biffen hållit honom borta från närkontakt.

Precis när det klipps där ser man biffen "luta sig inåt". Det rimligaste är att biffen har tagit honom run nacken och lett honom bort.

Nästa klipp är några meter upp (alltså dit afghanen blev "bortforslad") och nu står afghanen och vevar. Antagligen har han slitet sig ur greppet och går till motattack. Här verkar hörlurarna vara trasiga. Det känns rimligt att de gick sönder när han motades bort. Det är nu afghanen tar vad som ser ut att vara trasiga hörlurar som hänger och börjar veva dem mot biffen.

De svänger in på en bakgata och afghanen + hans kompis följer efter. Det snackas nu lite om hörlurarna och musslorna kommer in och pratar. Det är nu Rocky ses med en flaska inuti sin arm. Här slutar Rockys klipp med att någon sojapojke eller flata berättar att afghanerna har sexuellt trakasserat dem.

Nu svänger vi till klipp 2 (TMZ). Jag tror att det här bara är sekunder efter att klipp 1 tar slut. De är på samma plats, och antagligen ska nu afghanerna åka på stryk, varför klipp 1 också slutar. De går alltså till attack direkt efter att ha hört att det handlar om, som man kunde misstänka, våldtagande afghaner.

I klipp 2 hör vi först ett klirr, vilket man kan anta är den flaska som Rocky haft i armen. Nu kastar han nämligen iväg afghan 1 med båda händerna. Precis bakom ses afghan 2 fly för livet, som roadrunner.

Klippet är lite blockerat, men det som ser ut att hända nu är att vissa ur gänget rusar efter afghan 2 och ger honom stryk, och de som står bakom/vid kameran jagar efter den flygande afghanen och börjar ge honom stryk. Några glasflaskor syns inte till vad jag ser.

Jag kan inte se det som annat än att afghanen har börjat provocera/fortsatt onödigt provocera (kan ha föregåtts av något), men att slavarna faktiskt inleder attacken med angreppet i klipp 2.

Känns rimligt. Lite mer blame på slavarna, men allt som allt spöade de antagligen upp ett par våldtäktsmän, så svårt att tycka illa om dem.
Bra sammanfattat. Dock vill jag trycka på två punkter jag tycker du missar.

1. Vi vet absolut inget om varför elvis afghanen är aggressiv i början av klippet. Vi vet alltså inte vad detta handlar om eller vad som startade det. Det har bara antagits att det är afghanerna som startat det pga att de just är afghaner och detta är erfarenheten folk har av dom.

2. Återigen handlar detta om övervåldet som den flygande utsätts för. Förrutom att tre pers ger sig på honom när han ligger ner så ser det ut som att en av anfallarna hugger honom i ryggen med något. Därefter hindrar de honom från att fly genom att hålla fast honom och dra ner honom på gatan igen för att fortsätta misshandeln.

Enl info som kom fram tidigare idag så är hans skador ej ringa och han ligger kvar på sjukhus.
Senast redigerad av 4ma5e 2019-07-05 kl. 22:55.
Citera
2019-07-05, 22:52
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Har först nu sett den sista delen i TMZ-klippet där de även verkar spöa honom bakom en pelare - där gick de för långt i min bok.

Det ser ut att vara Afghan 2 som får stryk där. Jag tror att det är 2 uppdelade grupper. Du kan t.ex. se biffen stå vid pelaren, men inga av de som ger den flygande afghanen stryk.

I övrigt tror jag att det här kan göra det väldigt tufft för Rocky. Om det är något som staten hatar så är det när deras våldsmonopol undermineras av att vanliga människor löser problem och blir hyllade. Det får dem att se dåligt ut.

Om det framställs som att Rocky och gänget var ute efter att skapa "rättvisa" lär de sitta fast rejält i skiten. Då tar nog myndighetssverige över och håller honom häktad med omförhandling efter omförhandling i säkert ett halvår.
Senast redigerad av Lydan 2019-07-05 kl. 22:58.
Citera
2019-07-05, 22:55
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Fast vad som skett under timmen innan första klippet har du ju inte en susning om.

Nej, men som jag ser det verkar det inte spela så stor roll. Det problem som afghanen verkar ha med slavättlingarna är i det senare skedet enbart hörlurarna. Inget nämns om att de skulle ha något otalt sedan innan. Inget alls pekar på att de skulle ha något otalt sedan innan. Inte omöjligt att det bara startade med att de gick in i varandra axel mot axel eller något annat litet enkelt skit, som gör att afghanen börjar agera aggressivt, antagligen på grund av den inavel som definierar hans land.

I det första skedet har alltså afghanen möjligheten att bara gå iväg, och slavättlingarna gör inga försök till att provocera honom eller bråka med honom.

Det kan se ut på ett annat sätt, men jag finner det orimligt eftersom det enbart är hörlurarna som uttrycks vara problemet mellan de 2 senare.

Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Bra sammanfattat. Dock vill jag trycka på två punkter jag tycker du missar.
1. Vi vet absolut inget om varför elvis afghanen är aggressiv i början av klippet. Vi vet alltså inte vad detta handlar om eller vad som startade det. Det har bara antagits att det är afghanerna som startat det pga att de just är afghaner och detta är erfarenheten folk har av dom.

Se svaret ovan. Jag kan inte hitta någon direkt anledning att misstänka annat än någon liten petitess som gjort att de först kommer i kontakt.

Citat:
2. Återigen handlar detta om övervåldet som den flygande utsätts för. Förrutom att tre pers ger sig på honom när han ligger ner så ser det ut som att en av anfallarna hugger honom i ryggen med något. Därefter hindrar de honom från att fly genom att hålla fast honom och dra ner honom på gatan igen för att fortsätta misshandeln.

Enl info som kom fram tidigare idag så är hans skador ej ringa och han ligger kvar på sjukhus.

Det där med att de drar ner honom på gatan igen har jag helt missat. Vilket klipp är det ifrån?
Övervåld är det ju oavsett sett ur svensk lag, den saken är det ju ingen direkt diskussion om.

Om det vill sig riktigt illa kommer afghanen att börja låtsas ha fått bestående men för att trygga en säker sjukpension för livet, och då tittar vi antagligen på 5 år. Det baserar jag förvisso enbart på ett fall, det där 2 stycken ingrep mot ett bilinbrott, varav ena, efter att hans polare blivit nedslagen, slår ner buset med en motorcykelhjälm, och slår åtminstone ett slag extra när buset ligger på marken. Domstolen verkar ha beaktat att buset fick bestående men av det våldet och dömde mannen till 5 år.
Senast redigerad av Lydan 2019-07-05 kl. 23:02.
Citera
2019-07-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Man får inte misshandla vem man vill här. Vilket dåligt jävla land

Har du sett videon? Afghanfittorna ber om det, dom har inte äns något här att göra. Jag lyssnar inte äns på Asop Rocky.
Citera
2019-07-05, 23:13
Medlem
Citat:
Nej, men som jag ser det verkar det inte spela så stor roll. Det problem som afghanen verkar ha med slavättlingarna är i det senare skedet enbart hörlurarna. Inget nämns om att de skulle ha något otalt sedan innan. Inget alls pekar på att de skulle ha något otalt sedan innan. Inte omöjligt att det bara startade med att de gick in i varandra axel mot axel eller något annat litet enkelt skit, som gör att afghanen börjar agera aggressivt, antagligen på grund av den inavel som definierar hans land.

I det första skedet har alltså afghanen möjligheten att bara gå iväg, och slavättlingarna gör inga försök till att provocera honom eller bråka med honom.

Det kan se ut på ett annat sätt, men jag finner det orimligt eftersom det enbart är hörlurarna som uttrycks vara problemet mellan de 2 senare.

Se svaret ovan. Jag kan inte hitta någon direkt anledning att misstänka annat än någon liten petitess som gjort att de först kommer i kontakt.

Det där med att de drar ner honom på gatan igen har jag helt missat. Vilket klipp är det ifrån?
Övervåld är det ju oavsett sett ur svensk lag, den saken är det ju ingen direkt diskussion om.

Om det vill sig riktigt illa kommer afghanen att börja låtsas ha fått bestående men för att trygga en säker sjukpension för livet, och då tittar vi antagligen på 5 år. Det baserar jag förvisso enbart på ett fall, det där 2 stycken ingrep mot ett bilinbrott, varav ena, efter att hans polare blivit nedslagen, slår ner buset med en motorcykelhjälm, och slår åtminstone ett slag extra när buset ligger på marken. Domstolen verkar ha beaktat att buset fick bestående men av det våldet och dömde mannen till 5 år.
Punkt 1. Är troligen en petitess som du säger men kan väga åt nån parts fördel beroende på vad som hänt. Det kan förklara afghanens aggression och förklara varför han inte ger sig.

Punkt 2. Är som jag skrev tidigare runt 0.38 i tmz videon. Se den i 0,25 hastighet så hinner du uppfatta vad som händer.

Det ser ut att vara filmat från en annan vinkel, ut från gatan. Alltså så att man mellan pelaren och butiksfönstret ser vart han landat efter flygturen. Flygafghanen ställer sig upp och springer mellan pelaren för att försöka komma bort från gänget. Livvakten springer då runt pelaren för att försöka komma mellan den flyende afghanen och ARs gäng. Tyvärr hinner inte afghanen längre än till pelaren där han blir fasthållen och tillbakadragen in i gränden för en andra omgång.
Citera
2019-07-05, 23:14
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0ze
Har du sett videon? Afghanfittorna ber om det, dom har inte äns något här att göra. Jag lyssnar inte äns på Asop Rocky.

Du varken lyssnar på ASAP eller behärskar det svenska språket i skrift.
Nej, du får inte misshandla någon hur du vill. Så det funkar.
Kanske ska flytta till någon folktom öken så slipper du tänka på det?
Citera
2019-07-05, 23:16
Medlem
happilappis avatar
Vem är det som betalar ASAP ROCKYS uteblivna intäkter när detta är över?
Citera
2019-07-05, 23:24
Avstängd
Citat:

Tur att du inte är domstolen i Svea rike då om du anser att vad som händer innan, i de minutrar som är bortklippta och efteråt inte "spelar så stor roll".

Citat:

Du har alltså inte ens sett alla klipp och sitter och tror. Ska vi ge oss för ikväll kanske?
Citera
2019-07-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du varken lyssnar på ASAP eller behärskar det svenska språket i skrift.
Nej, du får inte misshandla någon hur du vill. Så det funkar.
Kanske ska flytta till någon folktom öken så slipper du tänka på det?

Nu är jag inte nykter, men om jag provocerar dig och du sen sänker mig så ska du sitta häktat i en månad tills rättegången?
Citera
2019-07-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vet du också något vi andra inte vet att afghanerna blir misshandlade och skurna med flaskor? I så fall föreslår jag att du talar med polisen eftersom du värnar svenskt rättsväsende.
Antingen är du dålig på läsförståelse eller så missförstår du medvetet. Läs vad jag skrev igen och läs de två föregående inläggen för kontext, så blir det förhoppningsvis tydligare. Förstår du ändå inte kan du sluta skriva här.
Citera
2019-07-05, 23:34
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Punkt 2. Är som jag skrev tidigare runt 0.38 i tmz videon. Se den i 0,25 hastighet så hinner du uppfatta vad som händer.

Det ser ut att vara filmat från en annan vinkel, ut från gatan. Alltså så att man mellan pelaren och butiksfönstret ser vart han landat efter flygturen. Flygafghanen ställer sig upp och springer mellan pelaren för att försöka komma bort från gänget. Livvakten springer då runt pelaren för att försöka komma mellan den flyende afghanen och ARs gäng. Tyvärr hinner inte afghanen längre än till pelaren där han blir fasthållen och tillbakadragen in i gränden för en andra omgång.

Ja, du har ta mig fan rätt. Vilken miss av mig. Afghan 2 måste ha kommit undan.

Men du, kolla närmare på 0:50 och 0:51. Det sker något märkligt där. Först ser man en afghanliknande snubbe komma kutandes ut från tumultet, samma vita t-shirt och mörka byxor, men han har vita skor. Båda tidigare afghanerna hade mörka skor. Sen direkt efter ser man en komma med mörka skor. Men kan det vara afghan 1? För Rocky med pack verkar stå kvar i en klunga där... Får du någon klarhet i det?

Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Har först nu sett den sista delen i TMZ-klippet där de även verkar spöa honom bakom en pelare - där gick de för långt i min bok.

Hade fel tidigare, det är faktiskt samma grupp.
Citera
2019-07-05, 23:38
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Tur att du inte är domstolen i Svea rike då om du anser att vad som händer innan, i de minutrar som är bortklippta och efteråt inte "spelar så stor roll".

Du har alltså inte ens sett alla klipp och sitter och tror. Ska vi ge oss för ikväll kanske?

Men nu får vi väl för fan ta och spekulera kring det vi vet, eller hur? Vad i hela fridens namn är poängen med att bara sitta och skriva "MEN ASSÅ DE KAN JU HA ÅKT RYMDRAKET INNAN!"?

Fallet är solklart, har du inte förstått det än? Självklart kommer de att dömas. Det enda intressanta är att ta reda på så mycket vi vet, och då spelar det ingen jävla roll om de nyss råkar ha kommit från en egen inspelning av 2 MENA and 1 cup och är oense om marknadsföringen av den.
Senast redigerad av Lydan 2019-07-05 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in