2019-07-05, 12:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Kan Steffe Löfven benåda A$AP?
Nej men han kan se till att A$AP under märkliga omständigheter hamnar på ett amerikanskt flygplan och sedan är säker från svensk rättvisa.
Citera
2019-07-05, 12:22
Medlem
Hur kan ingen ha sett vad som hänt på MAX innan? På en söndag så borde det iaf varit halvfullt.
Citera
2019-07-05, 12:23
Medlem
Alltså, Rocky gör väl ingenting mer än att han kastar iväg honom? En i hans entourage har ju längre gröna shorts och personen som ses springa in efter själva kastet har andra byxor jämfört med Rocky?
Citera
2019-07-05, 12:25
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
nej och nej.
För att sanningen ska komma fram och "drevet" officiellt kan starta, rättfärdigat..
behövs en video på vad som EGENTLIGEN hände först!
en 3dje video behövs

alltså..
vad är det ni flashbackare inte fattar??
ni vill ju bara hata?
alla era kommentarer om politik och invandrares beteende och det är offtopic tbh.

Videoklippen(båda).. visar inte början, bara slutet.
Videoklippen ÄR 100% vinklad för att a$ap ska se ut som ett oskyldig-offer
, frågan är hur oskyldig han är....

inte så mkt med tanke på att han går 3 mot 1 och
sitter över och slår en person som redan ligger..

Liksom, varför städas inte denna tråd upp..
ironin är att rasister tar en svartmans ord som 100% sanning, bevisbörda nog för ett straff..
men i samma andetag berättar hur dåliga personer med utländsk bakgrund är, och hur Sverige skämmer ut sig... skrattretande.

men ändå.. det är faktiskt emot lagen att slå ohederliga kappvändare... likväl andra "dryga" personer.. :/
Vad kan ASAPsällskapet möjligen ha gjort som motiverar hazarernas beteende? Slagit ihjäl deras batikhäxor? Stulit deras guldkedjor? Du tror inte att hazarerna hade nämt det i filmklippet om det var det som var problemet? Eller att media hade rapporterat om det? Jag menar två ihjälslagna batikhäxor liggandes på Stockholms gator borde ju vara en ganska stor nyhet.
Citera
2019-07-05, 12:28
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu får man anta att den fantastiske President Trump inte direkt uppskattar ASAPs påhopp mot honom i låttexterna.

Jag tror Mästarpresident Trump förespråkar tyst diplomati i det här fallet.

Har den j*veln dissat Trump? Det ante mig, det är bara sådana fega vänsterkräk som attackerar oskyldiga små flyktingbarn i klunga. Är de bara 2-3 är de för fega.

In med dem på livstid. Afghanerna också för den delen. De kan dela cell.
Citera
2019-07-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Det är inte alls så det fungerar, däremot läggs många s.k. vardagsbrott ner pga brist på bevis. Det är inget som prioriteras, men det är ändå möjligt att dömas för mindre brott, och många människor blir också dömda för det. När det gäller Afganens misshandel så finns det inspelat, så det är hur lätt som helst att få honom dömd för det, vilket man bör göra för att markera att det inte är okej att göra som han gör.

Ja, de brukar kalla det så men bevisen håller i många fall. Skulle du anmäla afghanen för ringa misshandel och ge polisen den där filsekvensen skulle både jag och du anse att bevisen håller. I 95% läggs det ändå ner ”i brist på bevis”. Finns många inbrott i hus med kamerafunktion eller där de tagits hoppandes ut från fönster. Blev de dömda? Nej, nedlagt pga brist på bevis.
Citera
2019-07-05, 12:35
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Fast nu pratar vi om A$ap och videon som visar att du har fel. Hur många våldtäkter, överfall och kaos innan du fattar att de har inte flytt. De har flyttat. De bor inte ens i Afghanistan utan kommer hit från Iran.

Vet inte vad demonstrationer på deras gator har med tråden att göra men där råder inte samma frihet som här. Så åk gärna dit och bevisa att vi har rätt - igen.

Karma? Ja fy, dumma A$ap som försvarade sig. Det är en synd i Sverige att inte vara en cuck och bara ta smällarna lol

Fast alla Svenskar visste om att, spöar de på killen kommer det inte räcka som självförsvar i rätten. jag vet inte hur det fungerar i USA, men de flesta Svenskarna hade gått därifrån för de vet att det hade kostat mer tid och energi på att puckla på honom. Sen har väll hip hop en kultur att leva upp till, någon "disrespectar" ska ju ha stryk för "street cred"
Citera
2019-07-05, 12:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
1. videon visar att något har hänt som får 2 killar att följa efter ett ekipage på fot,
ett ekipage som har kontroll över situationen.
DE ÄR INTE TRÄNGDA OCH DE KAN VÄLJA.
ex. att ringa polis - kan ringa efter en taxi, eller bara att fortsätta gå obehindrat med två "fanboys" efter sig..

jag såg videon flertal gånger, det ser ut som att afghanen tar av sig sitt headset och börjar sätta ner sin väska på marken, sen smäller det och något svart kommer flygande?

eftersom jag faktiskt inte ser vem som attackerar vem, pga skymd sikt..
..det svarta som flyger landar snett bakom afghanen, vilket antyder att det borde vara ifrån afrikanen händer och inte afghanen..? eller studsa det? ...farten och infallsvinkel och med tanke på att det uppenbarligen inte är "studsboll kvalitet" på objektet... gör det närmast omöjligt att det svarta objektet skulle vara kastat av afghanen... isf med ett "överhuvud/axel" kast bakåt...

FÖR MIG, är afrikanens historia inte styrkt..
egentligen visar inte asaps videoklipp något annat än att asap själv begår brott.

om att han har blivit attackerad med hörlurar eller inte..? (svarta objektet är en hörlur?)
det spelar egentligen ingen roll... för:
asap har begått ett brott han verkligen inte behövde begå...
asap har noll chans att hävda självförsvar, hans bodyguard var inte skadad/okapaciterad.
de var 3-4 pers emot 1 snubbe..

Så det är de som blir förföljda som ska avbryta och åka därifrån. Ungefär som om någon vill spöa dig på krogen och du är oskyldig så är det dig dom slänger ut och inte de som är våldsamma. Eller om någon blir mobbade så ska man flytta mobboffer och inte mobbarna.

Afghanerna hade möjlighet att gå därifrån 100 gånger och varför ska de följa efter och provocera om och om igen.

Afghanerna ville bråka och tjafsa annars så skulle de gått därifrån. Det är nån typ av brottsprovokation
Citera
Medlem
JanTalibans avatar
Att döma av en del kommentarer tidigare i tråden så verkar folk tolka klippet helt olika (i den mån de alls har tittat). Det här är vad jag tycker mig se:

1. Upprinnelsen till bråket är att skäggbarnen tvunget ska fixa knark till ghettogänget (kanske för att sen kunna impa med eftersnack). Livvaktens avvisande ”No, we don’t want no drugs!” gör dem okontrollerbart besvikna och påstridiga.

2. Skäggbarnen envisas med att följa efter ghettogänget. Ghettogänget försöker flera gånger på fredligt sätt bli kvitt förföljarna.

3. Ghettogänget är INTE inne och käkar på Max.

4. De tjejer (i kortärmat) som utpekar skäggbarnen som stjärt-tafsare är INTE de två muslimska tjejer (klädda i långärmat rosa och svart) som syns tillsammans med skäggbarnen.

5. Flera i ghettogänget tycks göra sig skyldiga till misshandel, men just livvakten ser ut att rusa fram för att AVBRYTA våldet.
Citera
Medlem
Till alla moraltanter som gnäller här:

Om någon jävlas med någon annan, slår hörlurar i huvudet på folk och följer efter dem så förtjänar denne rejält med pryl. Oavsett vad lagboken säger. Det vankas stryk helt enkelt.

Av den anledningen jävlas jag inte med random människor i grupp. Jag vet att jag riskerar stryk (förutom det att man inte beter sig så förstås).

Jag är mest förvånad över det tålamod Asap och hans killar visade upp. Hade detta hänt mig och mina vänner i ungdomens dagar hade smällen kommit strax efter att afghanen använt sina hörlurar som tillhygge.
Citera
2019-07-05, 12:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Fast alla Svenskar visste om att, spöar de på killen kommer det inte räcka som självförsvar i rätten. jag vet inte hur det fungerar i USA, men de flesta Svenskarna hade gått därifrån för de vet att det hade kostat mer tid och energi på att puckla på honom. Sen har väll hip hop en kultur att leva upp till, någon "disrespectar" ska ju ha stryk för "street cred"
I usa får man försvara sig och män som muckar gräl och uppenbarligen påtända går det inte att resonera med då de är oberäkninga. I usa hade han nog blivit frikänd.
Här i Sverige spelar det ingen roll vad du står inför hot utan ska minsann inte bli rädd och använda övervåld. Då blir du dömd för att ha stoppat en person från att skada/mörda dig lite för hårt.
Citera
2019-07-05, 12:43
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBDsaint
Från TMZ.com - lite andra videos än dom mainstream kör

https://www.tmz.com/videos/070219-tmz-live-asap-rocky-4584768-0-wpz1a4sk/

Exakt,det var precis det här som jag misstänkte. Deras livvakt blir attackerad först varpå deras entourage verbalt,flera ggr dessutom,ber killarna att gå därifrån.Men dom fortsätter alltså bara att tjafsa emot - då får dom givetvis ta konsekvenerna oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in