2019-07-05, 00:44
Medlem
sonofnatures avatar
Sitter asap i häktet ?

Jag tycker det känns onödigt å börja puckla på någon på detta viset . Han har väl livvakter som ska gå i mellan ?
Detta kommer sluta illa för asap om han ska slåss världen över.

Även om det nu bara blir två år på kåken så e det ju onödigt .
Kommer han släppa rap cd från kåken sen ?
Citera
2019-07-05, 00:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Inte särskilt konstigt att han fick åka ambulans, trots allt flera välförtjänta sparkar och slag liggandes på marken som han fick motta, vad är det som säger att han blivit skuren förutom en klickartikel på aftonbladet?

Kolla med Mats Eriksson, presstalesman på Stockholmspolisen i morgon. Eller läs protokollet från häktningsförhandlingen här på FB i morgon om någon ids lägga upp det.

Det kommer också att gå att läsa vad han anklagas för i pressen imorgon, men de källorna duger ju inte för ASAPROCKY förstås.
Citera
2019-07-05, 00:55
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jovisst. Jag vet.
Men nu säger ju ASAP:s advokat att det är svårt att ta hänsyn till filmsnuttar i ett brottsmål. "Det är massa sekvenser och man vet inte vad som hänt innan" osv.

Hur störd afghanen än var, så utgår nog rätten från skadorna trots allt?
Eller så tar den hänsyn till ASAP:s filmer?

Äsch. Den inavlade hazaren hänger ju efter ett lång tag trotts att denna fått instruktioner flertalet gånger att lämna platsen. Som sagt den store svarte snubben hade kunnat sänka bägge, han största problem hade varit om han skulle använt en öppen elller sluten hand.

Uppenbarligen han entouraget svårligen att besinna sig i slutet och snusk-hazaren får sig en välbehövlig utbildning i vad som händer när man går över alla gränser. Ev. får han lite för mycket dabb sett till vad han gjort och det skulle bara deta enda desa herrar skulle kunna falla på. Tipset från mig är att säga att personerna byggde upp en psykisk stress över tiden och att dessa som anlända från USA kände sig ofredade och gjorde allt dem kunde för att undvika en våldsam situation.
Citera
2019-07-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Sitter asap i häktet ?

Jag tycker det känns onödigt å börja puckla på någon på detta viset . Han har väl livvakter som ska gå i mellan ?
Detta kommer sluta illa för asap om han ska slåss världen över.

Även om det nu bara blir två år på kåken så e det ju onödigt .
Kommer han släppa rap cd från kåken sen ?
1. En man låter inte polare sköta allt skitgöra medan man själv glider runt ”protected”, inte ens om man har råd att göra så. Så oerhört osoft det hade varit och asap är en soft snubbe.

2. Afghaner finns inte världen över.

3. Han kommer absolut inte dömas till fängelse, är du dum i huvudet?
Citera
2019-07-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nigellas
Fattar inte övervåldsbiten.. när ett slagsmål väl utbrutit håller man på tills man är säker på den man slåss med inte hoppar upp och attackerar en bakifrån när man är på väg därifrån. Dessa personer har obviously inga spärrar och man kan starkt misstänka att dom bär på kniv när dom ger sig på personer som är mycket större. Det är enligt mig en av få logiska slutsatser man kan dra i ett sånt läge.
Absolut, svensk polis, åklagare, jag skäms. Vet hur korrupta ni är, bryr inte om de verkliga problemen, Ser alla chanser att dra blickfånget från där ni har misslyckats kapitalt.
Ni står i orten och tar folk som kör 40 där det är 30 och är på väg till jobbet, kvällen innan har det brännts cross cycklar över gårdarna och sålts det ena och det andra osv. Ser väl bättre ut i statistiken?
Utbrända bilar, bilbomber. Nej aldrig hittas någon lösning eller någon skyldig.

Straffa utländska besökare som inte accepterar att bli behandlade som skit. De borde belönas med medalj. Tyvärr så måste vi som bor här tiga och acceptera.
Skäms.
Senast redigerad av retro1234 2019-07-05 kl. 01:12.
Citera
2019-07-05, 00:59
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nigellas
1. En man låter inte polare sköta allt skitgöra medan man själv glider runt ”protected”, inte ens om man har råd att göra så. Så oerhört osoft det hade varit och asap är en soft snubbe.

2. Afghaner finns inte världen över.

3. Han kommer absolut inte dömas till fängelse, är du dum i huvudet?

Jag blev dömd pågrund av hålla fast en person . Å även putta .
Så ja han kommer få långt straff på kålen
Citera
2019-07-05, 01:00
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ja just DEN risken finns det ju knappast när det gäller det ensamkommande barnet
Det ensamkommande barnet kan jag inte yttra mig om. Kändisen som diskuteras hade däremot en turnéplan så därför var det uppenbart att han skulle lämna landet.
Citera
2019-07-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Men i Sverige spelar inkomst ingen roll för skadestånd. I USA kunde de blivit rika.
Ja men hur stor chans procentuellt tror du det är att de vet det, de förstår/har inget intresse av något annat i vårat samhälle och innan jag var tolv år så hörde jag talas om skadestånd i USA, halka på ett bananskal inne på walmart, du är försörjd för resten av livet, så chansen är väl ganska stor att de hört talas om skadestånd i USA långt innan vad midsommar eller surströmming är och vad svenska skadeståndsnivåer ligger på? Iofs så är väl lite skadestånd alltid en bra boost om man dealar horse på plattan. Kan ge dig en fördel.
Senast redigerad av retro1234 2019-07-05 kl. 01:32.
Citera
2019-07-05, 02:08
Medlem
anonymnoss avatar
gillar inte asap rockys musik, för mig är han bara en i mängden av nya artister.

men efter att ha sett filmklippet så kan jag bara säga att han briljerade.

afghanungar som dessa springer runt i sthlms innerstad i princip varje natt o trakasserar allt o alla av intresse. finns även en risk att de visste han var känd och typ försökte "mjölka" situationen.

om svenskar bara kunde fatta nån gång att dessa påtända ungar springer runt i stan hela nätterna o fuckar med vad de kommer över.. tänk dig hur en svensk beter sig när han fyllefestar fast gånger hundra ungefär, plus lite heorin på det, så börjar ni närma er deras synsätt.. helt otroligt att det faktiskt finns folk som vill skydda dessa afghaner, eller vad de nu ens är...

om jag nånsin blir statsminister så ska jag fria asap från eventuella påföljder.
Citera
2019-07-05, 02:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Släpp honom förfan, idioterna förtjänade det solklart ju.. De tigger ju stryk.

Moraliskt har jag inga betänkligheter. Skitstövlarna fick vad dom samlat ihop till.

Men i Sverige gäller svensk lag och vad som kan observeras på klippen täcks inte upp av nödvärnsrätten. Så ja, tyvärr kommer det inträffade att få tråkiga konsekvenser.

Den godmodiga storväxte ”Nallebjörnen” är väl frisläppt?
Citera
2019-07-05, 02:22
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxe2K/asap-rocky-i-valdsamt-slagsmal-i-stockholm

Man ser tydligt att BOs gäng går och bär på glasflaskor i videon. Du får själv läsa utdraget i citatet ovan och fundera på det polisen påstår.

Självklart är det "modigt och tufft" av dessa fyra Amerikaner att ge sig på en småväxt obeväpnad invandrare med glasflaskor, sparkar och slag och detta beteende ska så klart hyllas här på känt FB-manér.

Vi andra känner att rättvisan får ha sin gång.

Ah, Aftonbladet lyser återigen med sin journalistiska integritet och tillförlitlighet ser jag. Hur var det nu, det finns inget nyhetsvärde i att benämna etnicitet, men alltid nyhetsvärde att hänga ut personer när det handlar om deras kärleksafghaner...? Förutsatt att det inte gäller deras egna anställda förstås.

Afghanerna sågs agera våldsamt i ett första klipp, för att sedan ses följa efter de trevliga och skötsamma körgossarna, trots upprepade tillsägelser att avbryta förföljelsen.

I slutet av ett följande videoklipp hör vi någon förklara att dessa afghaner har härjat runt på stan tidigare och bl.a. sexuellt ofredat unga tjejer.

De tycktes med andra ord vara ute efter bråk, och de trevliga och lugna artistföljet gjordes medvetna om att det här är våldsamma och lagbrytande kriminella som trakasserade dem. Skäl till oro är uppenbar.

Därefter ser vi inte vad som händer, antagligen anfäll afghankräken de välmenande männen med tillhygge bakifrån, och sedan får vi se ett klipp på hur de oskadliggörs med det nödvändiga våld som krävdes. Här är det inkränktarna som ska uppvisa bevis för eventuell lagföring, och inte de trevliga unga amerikanska turisterna.

Tyvärr står polisen på de laglösas sida i Sverige, och därför befinner vi oss nu i den ytterst genanta situation som vi gör.
Citera
2019-07-05, 03:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ah, Aftonbladet lyser återigen med sin journalistiska integritet och tillförlitlighet ser jag. Hur var det nu, det finns inget nyhetsvärde i att benämna etnicitet, men alltid nyhetsvärde att hänga ut personer när det handlar om deras kärleksafghaner...? Förutsatt att det inte gäller deras egna anställda förstås.

Afghanerna sågs agera våldsamt i ett första klipp, för att sedan ses följa efter de trevliga och skötsamma körgossarna, trots upprepade tillsägelser att avbryta förföljelsen.

I slutet av ett följande videoklipp hör vi någon förklara att dessa afghaner har härjat runt på stan tidigare och bl.a. sexuellt ofredat unga tjejer.

De tycktes med andra ord vara ute efter bråk, och de trevliga och lugna artistföljet gjordes medvetna om att det här är våldsamma och lagbrytande kriminella som trakasserade dem. Skäl till oro är uppenbar.

Därefter ser vi inte vad som händer, antagligen anfäll afghankräken de välmenande männen med tillhygge bakifrån, och sedan får vi se ett klipp på hur de oskadliggörs med det nödvändiga våld som krävdes. Här är det inkränktarna som ska uppvisa bevis för eventuell lagföring, och inte de trevliga unga amerikanska turisterna.

Tyvärr står polisen på de laglösas sida i Sverige, och därför befinner vi oss nu i den ytterst genanta situation som vi gör.

Jag förstår inte riktigt hur du kan veta så mycket om det hela. Aftonbladet har fel och afghanerna är "skyldiga" enligt dig. Sverige befinner sig också i en genant situation enligt dig.

Sanningen är väl att rättsapparaten fungerar. Tids nog får vi veta mer om det inträffade och vilka följder det får.

Jag ser inget genant i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in