Jag tror definitivt att hon
- Är skyldig till förskingring
- Är skyldig till förberedelse av någon typ av skada
Jag är däremot inte helt övertygad om branden.
Dessutom köper jag inte 100% av BO's påståenden. Jag menar, han verkar ha gått runt och inte gjort en enda vuxen handling på flera år, allt har han överlämnat till henne. Hela deras ekonomi, all kontakt med läkarvård, etc etc. Det känns bara så... konstigt och ur tiden. Men det är bara en känsla, den grundsätts nog mest av mina egna personliga värderingar än någonting annat.
Men det som får mig att tveka om branden är Bj**n
Han gillar uppenbart att dricka mycket bärs. Hon säger att under kvällen som branden startade så hade hon hört av sig till honom kring en fråga om torktumlaren i tvättstugan. Hon har även ringt, och ska ha knackat på.
Detta förnekar Bj**n stenhårt. Det har aldrig skett enligt honom, men i FUP finns både sms och samtalshistoriken till honom med. Han var dessutom skyldig folk pengar.
Bj**n är å andra sidan övertygad om att det är hon som har tänt på huset, det baserar han på att hon orsakat eldskada förut.
Inget långsökt antagande, men detta gör mig fortfarande skeptisk till hela hans historia kring det hela.
Min hjärna ser då att han har lika mycket skäl att bränna ner kåken som hon har, och det är betydligt lättare för honom att bara peka och säga "jamen, här är någon som gjort det tidigare, klart det är hon!"
Samtidigt går hon och tar ut 3000kr i kontanter 01:30 på natten, och en halvtimme senare är huset i lågor. Innan dess så har hela lönen (ca 35000 kr) flyttats runt till diverse olika konton.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro faktiskt. Ska bli intressant att följa utvecklingen av detta.