2019-03-17, 21:11
Medlem
Jag tror definitivt att hon
  1. Är skyldig till förskingring
  2. Är skyldig till förberedelse av någon typ av skada

Jag är däremot inte helt övertygad om branden.

Dessutom köper jag inte 100% av BO's påståenden. Jag menar, han verkar ha gått runt och inte gjort en enda vuxen handling på flera år, allt har han överlämnat till henne. Hela deras ekonomi, all kontakt med läkarvård, etc etc. Det känns bara så... konstigt och ur tiden. Men det är bara en känsla, den grundsätts nog mest av mina egna personliga värderingar än någonting annat.

Men det som får mig att tveka om branden är Bj**n

Han gillar uppenbart att dricka mycket bärs. Hon säger att under kvällen som branden startade så hade hon hört av sig till honom kring en fråga om torktumlaren i tvättstugan. Hon har även ringt, och ska ha knackat på.

Detta förnekar Bj**n stenhårt. Det har aldrig skett enligt honom, men i FUP finns både sms och samtalshistoriken till honom med. Han var dessutom skyldig folk pengar.
Bj**n är å andra sidan övertygad om att det är hon som har tänt på huset, det baserar han på att hon orsakat eldskada förut.

Inget långsökt antagande, men detta gör mig fortfarande skeptisk till hela hans historia kring det hela.
Min hjärna ser då att han har lika mycket skäl att bränna ner kåken som hon har, och det är betydligt lättare för honom att bara peka och säga "jamen, här är någon som gjort det tidigare, klart det är hon!"

Samtidigt går hon och tar ut 3000kr i kontanter 01:30 på natten, och en halvtimme senare är huset i lågor. Innan dess så har hela lönen (ca 35000 kr) flyttats runt till diverse olika konton.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro faktiskt. Ska bli intressant att följa utvecklingen av detta.
Citera
2019-03-18, 00:07
Medlem
Men hur tänker du kring att man konstaterat att branden anlades INNE I HENNES LÄGENHET, i en skrubb i hennes kök?

Och tycker du inte det är ganska graverande att samma kvinna fick sin tidigare bostad utbrunnen bara fyra månader tidigare (fyra månader innan sen sista branden alltså). Det är statistiskt nästan omöjligt att en och samma person råkar ut för två bränder i sitt hem med fyra månaders mellanrum. Om hon inte varit extremt grovt oaktsam (är man så oaktsam är det också åtalbart), eller medvetet anlagt bränderna. Lite för osannolikt att bägge bränderna dessutom startade i hennes lägenhet, och bägge startades i hennes eget kök. Fast i två olika lägenheter då. Vidare var hon vid varje brand barskrapad ekonomiskt efter att a spelat bort allt hon äger och haft. Efter varje brand krävde hon att få renpveringspengarna utbetalda kontant - det vanliga förfarandet är annars att försäkringsbolaget anlitar byggfirmor, sanerare, etc för att återställa det utbrunna hemmet. Därmed fick hon ekonomisk vinning av varje brand - flera hundra tusen från försäkringsbolaget utbetalt direkt till hennes konto. Pengar som skulle finansiera återuppbyggande av den nerbrunna lägenheten. TVÅ gånger hände det här.

Citat:
Ursprungligen postat av iorum
Jag tror definitivt att hon
  1. Är skyldig till förskingring
  2. Är skyldig till förberedelse av någon typ av skada

Jag är däremot inte helt övertygad om branden.

Dessutom köper jag inte 100% av BO's påståenden. Jag menar, han verkar ha gått runt och inte gjort en enda vuxen handling på flera år, allt har han överlämnat till henne. Hela deras ekonomi, all kontakt med läkarvård, etc etc. Det känns bara så... konstigt och ur tiden. Men det är bara en känsla, den grundsätts nog mest av mina egna personliga värderingar än någonting annat.

Men det som får mig att tveka om branden är Bj**n

Han gillar uppenbart att dricka mycket bärs. Hon säger att under kvällen som branden startade så hade hon hört av sig till honom kring en fråga om torktumlaren i tvättstugan. Hon har även ringt, och ska ha knackat på.

Detta förnekar Bj**n stenhårt. Det har aldrig skett enligt honom, men i FUP finns både sms och samtalshistoriken till honom med. Han var dessutom skyldig folk pengar.
Bj**n är å andra sidan övertygad om att det är hon som har tänt på huset, det baserar han på att hon orsakat eldskada förut.

Inget långsökt antagande, men detta gör mig fortfarande skeptisk till hela hans historia kring det hela.
Min hjärna ser då att han har lika mycket skäl att bränna ner kåken som hon har, och det är betydligt lättare för honom att bara peka och säga "jamen, här är någon som gjort det tidigare, klart det är hon!"

Samtidigt går hon och tar ut 3000kr i kontanter 01:30 på natten, och en halvtimme senare är huset i lågor. Innan dess så har hela lönen (ca 35000 kr) flyttats runt till diverse olika konton.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro faktiskt. Ska bli intressant att följa utvecklingen av detta.
Citera
2019-03-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag tror hon faktiskt tänkt att alla skulle brunnit inne vid andra branden, verkar totalt känslokall.
Är hon fortfarande gift och får ha hand om barnen?
Då hon verkar varit på fri fot och både gift sig och lyckats få en unge till tvivlar jag på att hon blir dömd för annat än bedrägeri som slutar i personlig kk och aldrig kommer få ut några pengar från, för nog borde hon väl suttit häktad till rättegång då det gäller både mordbrand och mordförsök?

Tror fan detta är en värre variant än Möller/Arboga kvinnan, denna är ju ung och bara i början på karriären än.

Håller med dig här.

OTROLIGT farlig person som bör hållas inlåst i åtmistone 30 år. Därefter är hon såpass gammal att man kan hoppas på att hon mognat, tvingats länge och väl fundera igenom allt hon gjort, och kanske genomgått nån slags personlig utveckling under tiden som frihetsberövad. Därefter kan hon väl möjligen få en ny chans som samhällsmedborgare - under strikt och regelbunden övervakning.

Finner det otroligt provocerande att hon är misstänkt för en hel rad väldigt väldigt allvarliga brott - och ändå sitter hon inte häktad utan kan lalla på som vanlig med nya mannen och de (stackars stackars) små barnen. Vilket hån mot alltifrån tilltänkta offret, försäkringsbolagen, grannar som blev hemlösa efter bränderna och förlorade allt de ägde, och rättsamhället i stort. TVI.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2019-03-18 kl. 00:13.
Citera
2019-03-18, 00:15
Medlem
Hon lyckas prata bort precis alla bevis polisen presenterar för henne under förhör. Hoppas verkligen man lyckas se igenom detta i rätten och kan fälla henne för åtminstone en majoritet av det som ålagts henne med starka bevisunderlag. Otroligt slug och manipulativ. Oerhört skrämmande.
Citera
2019-03-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Hon lyckas prata bort precis alla bevis polisen presenterar för henne under förhör. Hoppas verkligen man lyckas se igenom detta i rätten och kan fälla henne för åtminstone en majoritet av det som ålagts henne med starka bevisunderlag. Otroligt slug och manipulativ. Oerhört skrämmande.

Instämmer i allt du skrivit, rätt graverande att bränderna sker i deras bostad och i källaren/tvättstugan har det inte brunnit vilket gör det ytterst besvärligt att utföra för utomstående.
Vaktmästaren/B hade väl inte ens hemförsäkring så vad skulle han vinna på att bränna ner hyreshuset?

Tyvärr som jag förstod det så tog väl inte sjukhuset prover för annat än vanliga droger och ingen specifik sökning på förgiftning?
Blodproverna va väl även kastade då man inte fann några droger?

Nää en riktigt farlig person med taletsgåva som verkar extremt duktig på manipulera folk men ändå rätt snabbt genomskådas och ingen vill vara vän med, vilket iof nog är tur.
Citera
2019-03-19, 08:34
Medlem
Nu verkar även hennes hund må dåligt. Hoppas verkligen att den inte fått i sig någon giftig växt.

https://minfil.com/5e3bNeS6m6/20190318_232248_jpg
Citera
2019-03-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mivallie
Nu verkar även hennes hund må dåligt. Hoppas verkligen att den inte fått i sig någon giftig växt.

https://minfil.com/5e3bNeS6m6/20190318_232248_jpg

Oh herregud det hade inte förvånat mig alls. Läskig kvinna
Citera
2019-03-19, 23:37
Medlem
Vet inte om detta redan varit uppe men en ”rolig” detalj är att E*ilia är med i samma skumma grupp på facebook som den berömda Terese, Pappavarför
Citera
2019-03-21, 04:50
Medlem
sandyhells avatar
När blir rättegången?
Citera
2019-03-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
När blir rättegången?
ja det kan man undra
Citera
2019-03-21, 10:49
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
När blir rättegången?
Svar från tingsrätten
Citat:
Förhandlingsdagar är ännu inte planerade!
Citera
2019-03-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Svar från tingsrätten
tackar är dom i utrednings läge än eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto