Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-07-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o

De hade ju gjort slut innan hans död. Svårt att se att ett barn skulle vara aktuellt då.

På sättet hon skriver låter det inte som att de gjort slut, hur eller hur skrev hon ju som att det var planer precis som att de hade ett förhållande när det det tragiska inträffade. Jag tolkar det inte så iallafall. Kanske bara är jag.
Senast redigerad av Walls80cm 2019-07-04 kl. 11:10. Anledning: Formulerade mig misstolkande
Citera
2019-07-04, 11:14
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
På sättet hon skriver låter det inte som att de gjort slut, hur eller hur skrev hon ju som att det var planer precis som att de hade ett förhållande när det det tragiska inträffade. Jag tolkar det inte så iallafall. Kanske bara är jag.

Flera som är nära Tim har bekräftat att det var slut.

När hon skriver på ett sånt sätt, när de gjort slut, kanske poletten trillar ner att hon inte har särskilt goda intentioner med sina poster?
Citera
2019-07-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
Han kände verkligen för Tereza & var barnkär han ville ha en egen familj men hon ville ha en öppen relation

Japp precis så, det jag var rädd för var alltså fallet. Stackars Tim 😢💔

Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
Så bilden på henne och sonen och exet den 18/4 kanske var en sak som gjorde att han mådde sämre, sedan tillkom säkert även andra saker också😢

Seriekrock som sagt.. vi är många som tänkte i den banan när bilden kom upp här första gången..
Citera
2019-07-04, 12:31
Medlem
Citat:
Flera som är nära Tim har bekräftat att det var slut.

När hon skriver på ett sånt sätt, när de gjort slut, kanske poletten trillar ner att hon inte har särskilt goda intentioner med sina poster?

Ett dåligt samvete och skuldkänslor kan ju få folk att reagera yvigt på ett exponerande sätt. Förut strålkastarljuset som hon uppenbarligen gillar (och inget fel med det) så kanske hon skrev de offentliga breven av den anledningen.

Lite Tim-mobbing (lite enligt henne själv), svajigt humör och känslobergodalbana (så beskriver hon sig själv), ovanpå det en önskan om ett öppet förhållande. Toxic 🥺.

Hon verkar inte helt tappad och hur hon påverkat Tim i deras relation förstår hon nog. Därav stora utspelet.. tror jag
Senast redigerad av Gaianzenith 2019-07-04 kl. 12:34.
Citera
2019-07-04, 12:45
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ett dåligt samvete och skuldkänslor kan ju få folk att reagera yvigt på ett exponerande sätt. Förut strålkastarljuset som hon uppenbarligen gillar (och inget fel med det) så kanske hon skrev de offentliga breven av den anledningen.

Lite Tim-mobbing (lite enligt henne själv), svajigt humör och känslobergodalbana (så beskriver hon sig själv), ovanpå det en önskan om ett öppet förhållande. Toxic 🥺.

Hon verkar inte helt tappad och hur hon påverkat Tim i deras relation förstår hon nog. Därav stora utspelet.. tror jag

Precis, finns ju flera vinklar på det. Tycker personligen det är fel väg att gå. Bättre bara vara tyst isf.

Tim's far nämner ju dessutom i senaste intervjun något om dåliga relationer med tjejer och att det kan vara tufft eller dylikt.

Jag har i princip varit säker från början att Tereza har med beslutet att göra. Självklart inte hennes direkta fel, men tror den typen av tjej var i princip det sämsta som kunde hända TB. Manipulativ, stark personlighet och narcissistisk. Hon njöt av att plåga honom.

Tror som sagt Instagram posterna från Mode + hennes egna med Luka och farsan kring 15-20 April - och säkerligen något mer, gjorde att han fick nog.
Senast redigerad av -o 2019-07-04 kl. 13:33.
Citera
2019-07-04, 13:39
Medlem
Att skylla på Tereza är bara så onödigt. Tim kände Trent och hans nya och de var kompisar allihop. De firade till och med Lucas födelsedag hos Tim. Så det fanns ingen orsak att ta livet av sig på grund av bilden med Trent och Tereza på insta.

Ingen här kände de vare sig Tim eller Tereza och ändå kastas det skuld på Tereza. Det kan väl hända att de inte passade ihop, men vem har inte haft förhållanden där man har märkt efter ett tag att det fattas något, även om man har starka känslor för varandra.

Hennes brev skriker av sorg och är det mest utlämnande jag har läst av alla hälsningar sedan Tim dog. Man måste inte nödvändigtvis sluta tycka om någon bara för att det är slut. Det var förresten också Tim som gjorde slut.

Tim var alkoholist, tablettberoende och hade stora psykiska problem med ångest m.m. Hans pappa säger ju också att det gick upp och ner, även om han mådde bättre strax innan han tog livet av sig.

Det är nog inte så lätt att kanske plötsligt inse att resten av livet kommer att vara en kamp med alla dessa problem, och att livet aldrig kommer att bli normalt, jämfört med andras liv. Det går ju inte plötsligt över. Problemen kommer alltid att finnas med fast i svagare och svagare form så småningom. Och de kan alltid triggas igång, det behövs inte mycket som starkt beroende. En alkoholist kan aldrig mer dricka alkohol (gjorde han det i Oman, på båten, eller var det alkoholfritt i drinkglaset på bilden?). Jag vet inte hur snabbt ett tablettberoende kan triggas igång.

Att skylla på någon annan (dessutom utan att känna någon av dem) är ju bara att omyndigförklara honom. Han var en vuxen människa och det var han som valde att ta livet av sig.
Citera
2019-07-04, 13:45
Medlem
Citat:
Tror som sagt Instagram posterna från Mode + hennes egna med Luka och farsan kring från 15-20 April - och säkerligen något mer, gjorde att han fick nog.

Jag tror inte att posten med Tereza, Luka & Trent (Lukas pappa) triggade Tim mer än något annat. Tereza skriver själv i sitt brev att det var Tim som lugnade henne när hon bråkade med Trent. (Inte ordagrant, men i stil med..) Jag tror att Tereza & Trent enbart hade/har en mamma/pappa-relation som ex, med Lukas bästa i åtanke.
Kanske att bilden som sådan isåfall triggade honom. Alltså bilden på dem som familj och att det kunde varit Tim som stod där med dem. Ingen trigger av svartsjuka alltså.

Sen tror jag att det här med Klas beskrivning av självmordet som en seriekrock inte nödvändigtvis behöver betyda att de olika delarna hänt i närtid, utan det kan likaväl vara alla bitar som varit tuffa för Tim under alla år av turnerande osv, som till slut kolliderade.
Citera
2019-07-04, 13:50
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Jag tror inte att posten med Tereza, Luka & Trent (Lukas pappa) triggade Tim mer än något annat. Tereza skriver själv i sitt brev att det var Tim som lugnade henne när hon bråkade med Trent. (Inte ordagrant, men i stil med..) Jag tror att Tereza & Trent enbart hade/har en mamma/pappa-relation som ex, med Lukas bästa i åtanke.
Kanske att bilden som sådan isåfall triggade honom. Alltså bilden på dem som familj och att det kunde varit Tim som stod där med dem. Ingen trigger av svartsjuka alltså.

Sen tror jag att det här med Klas beskrivning av självmordet som en seriekrock inte nödvändigtvis behöver betyda att de olika delarna hänt i närtid, utan det kan likaväl vara alla bitar som varit tuffa för Tim under alla år av turnerande osv, som till slut kolliderade.

Förstår inte varför du fortsätter tro på vad Tereza skriver? Det är bevisat att hon förskönat sanningen och försökt måla upp en bild av att de var tillsammans.

Så allt gammalt bara råkade kollidera där och då? I Oman? Så han skar halsen av sig? Ok.

Det är tydligt att han reagerade på någonting, man skär inte halsen av sig annars.
Citera
2019-07-04, 14:12
Medlem
Citat:
Förstår inte varför du fortsätter tro på vad Tereza skriver? Det är bevisat att hon förskönat sanningen och försökt måla upp en bild av att de var tillsammans.

Så allt gammalt bara råkade kollidera där och då? I Oman? Så han skar halsen av sig? Ok.

Det är tydligt att han reagerade på någonting, man skär inte halsen av sig annars.

Ja, jag fortsätter tro på det hon skriver, av precis samma anledningar som "marimarej" skriver här ovan. Det är ett otroligt utlämnande och smärtsamt brev att läsa och jag vet inte vart i det man kan se att hon förskönat sanningen. Hon skriver ingenstans att de var tillsammans, om det är det du menar med förskönad sanning.

Som sagt, det behöver inte alls bara vara saker som hänt i närtid som triggat honom till att ta sitt liv, men med det menar jag inte heller att det bara är gammal skåpmat som lett till självmordet. Vi vet att han hade en historia av psykisk ohälsa och dessa svåra år kan mycket väl ha kommit ikapp honom när han började sakta ner. Att det var något speciellt som till slut puttade honom över kanten tror även jag, (t.ex. psykos efter för djup/lång meditation) men inte att det enbart var en sån enkel sak som en bild på ett kärt ex.
Citera
2019-07-04, 14:17
Medlem
Nejtakfarvels avatar
Hi guys. Have been following this message thread since april 20th 2018. I have a question for you. You seem to know A LOT. Have you noticed @Hemma_i_stockholm on Instagram? Sometimes I get the feeling they know a lot. Did they know Tim or someone close to him? I do like their posts. Very soothing to me. All best. /B

https://instagram.com/hemma_i_stockholm?igshid=10iwwmc86eyf0
Citera
2019-07-04, 14:17
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Ja, jag fortsätter tro på det hon skriver, av precis samma anledningar som "marimarej" skriver här ovan. Det är ett otroligt utlämnande och smärtsamt brev att läsa och jag vet inte vart i det man kan se att hon förskönat sanningen. Hon skriver ingenstans att de var tillsammans, om det är det du menar med förskönad sanning.

Som sagt, det behöver inte alls bara vara saker som hänt i närtid som triggat honom till att ta sitt liv, men med det menar jag inte heller att det bara är gammal skåpmat som lett till självmordet. Vi vet att han hade en historia av psykisk ohälsa och dessa svåra år kan mycket väl ha kommit ikapp honom när han började sakta ner. Att det var något speciellt som till slut puttade honom över kanten tror även jag, (t.ex. psykos efter för djup/lång meditation) men inte att det enbart var en sån enkel sak som en bild på ett kärt ex.

Det är verkligen intressant hur man kan tolka brev så olika.

Jag tycker det hon skrivit, när vi har informationen att de redan gjort slut i Februari, är narcissistiskt, uppmärksamhetssökande och på många nivåer rent ut sagt vidrigt.

Förstår verkligen inte hur man kan få det till smärtsamt? Det enda hon nämner i breven är ur ett "jag-perspektiv" - vilket säger mycket om vad för människa hon är.

Och jo, hon antyder flera gånger i flera olika poster att de fortfarande var tillsammans vid hans död. Därför många, inklusive du, trodde att de fortfarande var ihop.
Citera
2019-07-04, 15:29
Medlem
Citat:
Precis, finns ju flera vinklar på det. Tycker personligen det är fel väg att gå. Bättre bara vara tyst isf.

Tim's far nämner ju dessutom i senaste intervjun något om dåliga relationer med tjejer och att det kan vara tufft eller dylikt.

Jag har i princip varit säker från början att Tereza har med beslutet att göra. Självklart inte hennes direkta fel, men tror den typen av tjej var i princip det sämsta som kunde hända TB. Manipulativ, stark personlighet och narcissistisk. Hon njöt av att plåga honom.

Tror som sagt Instagram posterna från Mode + hennes egna med Luka och farsan kring 15-20 April - och säkerligen något mer, gjorde att han fick nog.

Kan det bli tydligare? Han vet att hela världen lyssnar och att varje ord han säger måste vägas på guldvåg. Tims senaste flickvän är dessutom mycket välkänd, mest tack vare henne själv..

Klas är klok och omtänksam, han skulle aldrig riskera utsätta någon för förtal. Så om han refererar till flickvänssvårigheter i samband med att orsaken till Tims bortgång diskuteras, går det inte att bortse ifrån hennes påverkan på Tims hälsa.

Som jag skrivit tidigare, hon kan säkert vara bästa flickvännen till rätt person, men den personen var inte Tim 😥
Senast redigerad av Gaianzenith 2019-07-04 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in