Citat:
Ursprungligen postat av
JourneyOfLife
Ja, jag fortsätter tro på det hon skriver, av precis samma anledningar som "marimarej" skriver här ovan. Det är ett otroligt utlämnande och smärtsamt brev att läsa och jag vet inte vart i det man kan se att hon förskönat sanningen. Hon skriver ingenstans att de var tillsammans, om det är det du menar med förskönad sanning.
Som sagt, det behöver inte alls bara vara saker som hänt i närtid som triggat honom till att ta sitt liv, men med det menar jag inte heller att det bara är gammal skåpmat som lett till självmordet. Vi vet att han hade en historia av psykisk ohälsa och dessa svåra år kan mycket väl ha kommit ikapp honom när han började sakta ner. Att det var något speciellt som till slut puttade honom över kanten tror även jag, (t.ex. psykos efter för djup/lång meditation) men inte att det enbart var en sån enkel sak som en bild på ett kärt ex.
Det är verkligen intressant hur man kan tolka brev så olika.
Jag tycker det hon skrivit, när vi har informationen att de redan gjort slut i Februari, är narcissistiskt, uppmärksamhetssökande och på många nivåer rent ut sagt vidrigt.
Förstår verkligen inte hur man kan få det till smärtsamt? Det enda hon nämner i breven är ur ett "jag-perspektiv" - vilket säger mycket om vad för människa hon är.
Och jo, hon antyder flera gånger i flera olika poster att de fortfarande var tillsammans vid hans död. Därför många, inklusive du, trodde att de fortfarande var ihop.