2019-07-04, 11:36
Medlem
2big4yous avatar
Känner mig tämligen säker på att den eller de som vet vad som hände den natten läser denna tråd.
Så kom igen, berätta vad ni vet.
Det går i vart fall att göra det anonymt.
Citera
2019-07-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Känns väl ändå som att du kan få fram identiteten? Du lät onekligen säker på din sak. Jag tror att du vet vem det är. Ut med, nu!
Nej, jag jobbar inte på det sättet. Hade jag vetat hade du (förmodligen) fått det via pm.
Tror inte jag vet mer än jag redan skrivit, nu och tidigare, men ett intressant uppslag som behöver gås till botten med är det!
Citera
2019-07-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hur vet du registreringsnumret? Jag har för mig att ett liknande registreringsnummer har nämts i tråden (?), men hur vet du numret? Är det rätt nummer eller driver du med oss? Det här är ju som sju rätt på Eurojackopt!!! Känns som att du och Judaland har mer att berätta.

Att M*kael Br*nnhagen har förnekat kännedom om bilen är 100 procent säkert!

Jag har många gånger undrat om "droppandet" av KM ... Är detta verkligen rätt man? Eller är rätt man någon som nämnts på senare tid i tråden? Eller är (var) de båda kompisar på den tiden? KM kan vara "rätt man" - eller en direkt "syndabock".

Enligt KK12e hade M.B och B.W(V) nära kontakt vid denna tiden. Nån som vet hur det var efteråt....även PU nämns. KM kan vara syndabock - det är faktiskt en möjlighet. Väldigt svårt att försvara sig om man är "radar" denna kväll vilket KM uppenbarligen var. Men om man funderar på hur "gärningsmännen" kunde placera KM i denna situationen - hur skulle vi tänka då? Öppen fråga...
Citera
2019-07-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Enligt KK12e hade M.B och B.W(V) nära kontakt vid denna tiden. Nån som vet hur det var efteråt....även PU nämns. KM kan vara syndabock - det är faktiskt en möjlighet. Väldigt svårt att försvara sig om man är "radar" denna kväll vilket KM uppenbarligen var. Men om man funderar på hur "gärningsmännen" kunde placera KM i denna situationen - hur skulle vi tänka då? Öppen fråga...
Kan du länka till när KK12 diskuterar saken? Han hade en del intressanta teorier och information.

BW och andra träffade ju Helena. Inte omöjligt att hon berättade om den efterhängsne killen (km) och att det är på den vägen.
Citera
2019-07-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Kan du länka till när KK12 diskuterar saken? Han hade en del intressanta teorier och information.

BW och andra träffade ju Helena. Inte omöjligt att hon berättade om den efterhängsne killen (km) och att det är på den vägen.

Känns som det börjar lätta, fortsätt....alibin...vilka backa upp bakom deras ryggar?
Citera
2019-07-04, 14:00
Medlem
2big4yous avatar
Reg nr. PLX 309 tillhör idag en Ford Ranger av 2017 års modell.
När man söker i riksarkivet över fordon från 1972-1994 får man ingen träff.
Så här förklarar dom om man inte hittar det man söker:
Citat:
Varför får jag ingen träff när jag söker på mitt registreringsnummer?
Det finns olika tillfällen då man inte får något träffresultat;

Fordonet har blivit avregistrerat 1972–1994. För att hitta vilka uppgifter som eventuellt finns i fordonsarkivet 1972–1994, kan du beställa tjänsten "Återsök i tidsrensade dokument". För dessa eftersök debiteras en avgift enligt
Detta inträffade 1992 så det vore jäkligt skumt om bilen avregistrerats eller skrotats mellan 92-94
Citera
2019-07-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Detta inträffade 1992 så det vore jäkligt skumt om bilen avregistrerats eller skrotats mellan 92-94

Eftersom jag läst boken så funderar man ju fram och tillbaka 😕 men i boken står det att EM vit Ford blev ” lånad ”denna natt från verkstaden och hittades utbrunnen senare .
En bok är ju alltid en bok och i detta fall en påhittad historia ? Men författaren har valt att ” plocka” in vissa moment som gäller Helena. Sedan har ju författaren pratat m systrarna före eller under tiden boken skrevs .
Hon tackar systrarna längst bak i boken
I boken är det en ensam GM som dödade tjejen och hon var gravid .
Citera
2019-07-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Stämmer enligt Ratsit.

Men frågan/frågorna gäller vad jag sagt i inlägget tidigare med frågetecken runt denna person m.m

Exempelvis om Thomas Brunnhagen (Toyota) med brorsa varit ute med Björn och seglat med helena någon gång dagarna eller dag innan försvinnandet? Kanske var Per U med där med Björn Vallberg?? Finns även en obekräftad uppgift om att just Brunnhagen har eller haft båtplats -92 strax nere söder om villa området Ekudden!
Nära platsen där Polisen med Hundar sökte och grävde -94 kan Brunnahagen med bröder släkten "Norlanders" ha haft båtplats. . Eller kanske rentav nere vid Campingplatsen med marina. Vad vet jag..
Kom in med förslag på hur det i själva verket låg till med båtplatser och kopplingen till Björn Vallberg och Brunnahgen med Per ullberg är tacksamt.

Även om denna brödra skara Brunnhagen skall ha ägt/ kört vit bil är också intressant. Men vilken modell? En splitter ny Toyota -92:a kanske?

Kan det vara uppgifter som är obekräftade att det rör sig om en vit toyota sedan modell..??? Denna modell finns foto med tidigare i inlägg på tråden från Rattugglan med mig andra modeller med peugeoten 205 och Mazdan 323:an! Kolla tillbaka i tråden och gör Er egen uppfattning och kom med tips och förslag och annat av värde per Pm vad Ni vet om Bröderna Brunnhagen (släkten Norlanders) och Björn Vallberg med koppling till Per ullberg till narkotika klassade Peter Kremer med klientel som är nämnt på tråden.

Här kommer det en teori som skrevs.
Citera
2019-07-04, 17:23
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Du har antagligen bara sökt på fel sätt. Du får inte ha mellanrum i registreringsnumret om du skall få träff. PLX309 har tre poster i databasen:

https://sok.riksarkivet.se/fordonsarkiv?Regnr=PLX309&DatumFran=&DatumTill=&Do kumenttyp=&Dokumentnr=&AvanceradSok=False

I annat sammanhang har jag letat efter äldre bilar och då konstaterat att regnr, tvärtom vad man kan tro och verkar vettigt, kan delas ut flera i följd till ett och samma märke och modell. Det gäller riktigt gamla registeringar. Modernare fordon återanvänder givetvis tidigare regnr.

Det är därför intressant att PLX300 också den är en Toyota Corolla och även några andra PLX3.. är Toyota Corollor. PLX300 har tjänstevikten 1120 kg. Den bör därför vara av 1992 års modell:

http://cararac.com/dimensions/toyota/corolla.html

Det betyder inte att PLX309 är av 1992 års modell, det kanske rent av är en traktor om man beställer hem uppgifterna. Några PLX3.. är Ford så för att veta vad PLX309 är måste man beställa dokument från Riksarkivet.

KORRIGERING:
Enligt listan ovan skall 1120 kg vara 1992 års modell. Men för tidigare år anges ingen vikt. PLX300 är dock en Toyota Corolla 88-92 enligt:
https://www.bildelsbasen.se/?link=search&searchmode=2&regnr=SE-PLX300

PLX300 bör nog se ut så här, om än röd:
http://cdn.digiads.com.au/car_ad_photos/digiads_car_ads_124227_1.jpg

Den har AE92 i chassinumret och är därför
Citat:
1.6 Sedan 4-door (GL, GLi, XLi), 1.6 Liftback 5-door (GLi, GT-i, CS), 1.6 Hatchback 3-door (XL, GL-i, GS-i, GT-i), 1.6 Wagon 5-door
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corolla_(E90)
Senast redigerad av HincRobur 2019-07-04 kl. 17:46.
Citera
2019-07-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Här kommer det en teori som skrevs.

Där tror jag det är kungkarl som är ute och seglar. Koppling mellan PU och Br*nnh*g*ns?!
Citera
2019-07-04, 19:25
Medlem
Ny i denna tråd.

Vet att det i början av 90-talet i Mariestad hängde en del personer från Lidköping. De åkte gladeligen dessa mil för att träffa tjejer och gå på stadshotellet. Året runt. Nämns det i tråden om några från Lidköping som varit aktuella i utredningen?
Citera
2019-07-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Där tror jag det är kungkarl som är ute och seglar. Koppling mellan PU och Br*nnh*g*ns?!
Gemensamma länken skulle isf vara BW om jag tolkar spekulationen rätt. Men PU känner ju som kanske bekant inte till BW enligt egen utsago.

Däremot kan det vara intressant att ta med sig det här från KK12s inlägg:
"Finns även en obekräftad uppgift om att just Brunnhagen har eller haft båtplats -92 strax nere söder om villa området Ekudden!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in