2019-07-02, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Har tänkt på just detta så många gånger. Så många männniskor som är inblandade i detta.
Namn som säkert har mycket tunga seriösa misstankar mot sig men också namn som är tagna helt ur det blå för att avleda eller för att rikta uppmärksamheten mot sig själv när man skriver dem i ett inlägg eller nämner dem på stan eller i sin vänkrets.

Tänk så många människor som anar sanningen.
Tänk de människor som faktiskt VET sanningen.

Hade alla de stått upp för Helena och vågat vara modiga, vågat vara modiga för
Helenas familj skull och för att rentvå alla de som outats genom åren och faktiskt är helt oskyldiga.
För hela samhällets skull.

Jag tror att det hade fått vara en befrielse att få berätta. Tänk att bära denna hemligheten i alla dessa år.
Tänk om det var en olycka, det var kanske inte meningen att det skulle sluta så...
Jag önskar så att de vågar var modiga...

Ja man kunde hoppas att de nu kunde lätta sina tankar - varför inte nämna dessa här tex. Att "skriva" av sig sina tankar kunde ju vara ett sätt att rena samvetet lite - eller varför inte ett anonymt tips - men där vet man ju inte om det tas på allvar hos polisen- tror sanningen finns men i sprida delar hos olika individer.
Citera
2019-07-02, 11:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Den modellen stämmer ganska väl in på killarnas beskrivning, men knappast den biltypen som Carina såg 03:30.

Känner att jag behöver friska upp minnet lite: PU har sagt att han hade en vit Toyota Camry. (Dock svårt att kontrollera, det kan ha varit en vit Corolla eller liknande.) Men BW, hade han väl en vit Opel eller var den i en annan färg? Både PU och BW hade av allt att döma tagit bilen in till centrala Mariestad den aktuella kvällen/natten.

Om vi sedan uppehåller oss lite runt Br*nnhagens Toyota-försäljning (som låg mitt i Mariestad) och historien om den "skumma Toyotan": Är det rimligt att tro att någon som arbetade på Toyota i Mariestad skulle ha kunnat "låna" en Toyota över helgen? Kan det ha fungerat så på den tiden? I så fall skulle en Toyota ha kunnat vara "ute på vift" den där helgen. Eller skulle någon ha kunnat ta sig till Toyota och hämta en bil, den bilen som "Killarna" ser? Om vi töjer lite i tidsramen för "Killarnas" observation och säger att de såg bilen 02:45 - ja, då skulle det ju ha funnits tid att springa ner till Toyota och hämta bilen. (Det här med att Toyotan skulle ha varit uthyrd behöver väl inte nödvändigtvis ha varit fallet?) Sedan kan man fundera över hur själva återlämnandet gick till. Enligt säkra uppgifter ska M*kael Br*nnhagen ha testats om "historien om Toyotan", men han har förnekat all kännedom om den. Så: Är historien påhittad? Känner M*kael Br*nnhagen ärligt inte till historien? Känner M*kael Br*nnhagen till historien men inser att han av någon anledning måste förneka den?

Det värsta med "historien om Toyotan" - OM den är sann - och att verkstadspersonalen ringde polisen är om polisen enligt Kvasta-Sara aldrig kom för att titta på bilen … Ibland känns detta bara för mycket, men vem vet i det här katastrofdåligt skötta fallet.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-02 kl. 11:23.
Citera
2019-07-02, 12:50
Medlem
Xeitums avatar
Det lutar väl ändå åt att det är en skröna. Skulle verkligen en GM lämna igen en blodig bil om han precis gjort sig skyldig till mord/dråp, det verkar ju lindrigt sagt korkat. Hypotetiskt kan det varit så att GM försökte göra ren bilen men lyckades inte helt utan missade någon liten fläck någonstans. Jag tror inte heller att mängden blod var speciellt stor, H miste nog inte livet medelst kniv lr skjutvapen. Vem var det som påstås ha larmat om blod i bilen?

Ford nämndes tydligen i boken som nu läses av ett par trådare, då alltså som 03.30 bilen. Det stämmer att Ford Sierra kombi från typ slutet av 80-talet var ganska vanlig med rails på taket. Det som är lite störande är att både 02.30 bilen och 03.30 dito påstås ska ha haft tonade bakre sidoruror/bakruta. Hur nu grabbarna på hällristningsv lyckas se det i dåligt ljus o ett par sekunder i synfältet. Det verkar som sagt iaf som det skulle vara två olika bilar.
Citera
2019-07-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
(Det här med att Toyotan skulle ha varit uthyrd behöver väl inte nödvändigtvis ha varit fallet?) Sedan kan man fundera över hur själva återlämnandet gick till. Enligt säkra uppgifter ska M*kael Br*nnhagen ha testats om "historien om Toyotan", men han har förnekat all kännedom om den. Så: Är historien påhittad? Känner M*kael Br*nnhagen ärligt inte till historien? Känner M*kael Br*nnhagen till historien men inser att han av någon anledning måste förneka den?

Det värsta med "historien om Toyotan" - OM den är sann - och att verkstadspersonalen ringde polisen är om polisen enligt Kvasta-Sara aldrig kom för att titta på bilen … Ibland känns detta bara för mycket, men vem vet i det här katastrofdåligt skötta fallet.
Som jag har hört det så var det en lånebil, och det fanns ingen dokumentation kring vem som brukat den. Lämnades tillbaka av en kille som bröt på finska.
Men iaf. Nu står vi i det läget att antingen Brunnhagen eller verkstadskillen (som också är känd till identitet) ljuger! De som kan bör definitivt gräva vidare i det här!

Tror f.ö det var Gatsten som kom ut med Toyota-historien först här i tråden.
Citera
2019-07-03, 00:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Som jag har hört det så var det en lånebil, och det fanns ingen dokumentation kring vem som brukat den. Lämnades tillbaka av en kille som bröt på finska.
Men iaf. Nu står vi i det läget att antingen Brunnhagen eller verkstadskillen (som också är känd till identitet) ljuger! De som kan bör definitivt gräva vidare i det här!

Tror f.ö det var Gatsten som kom ut med Toyota-historien först här i tråden.

Min fetning: Exakt vad menar du med detta? Du vet alltså vem verkstadskillen var/är? Kan du maskera namnet? Hur vet du att antingen Br*nnhagen eller verkstadskillen ljuger? Missförstå mig inte, jag anklagar dig inte på något sätt, men du verkar veta en del om historien med Toyotan. Om du gör det: Hjälp oss!
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-03 kl. 00:42.
Citera
2019-07-03, 15:06
Medlem
Citat:
Min fetning: Exakt vad menar du med detta? Du vet alltså vem verkstadskillen var/är? Kan du maskera namnet? Hur vet du att antingen Br*nnhagen eller verkstadskillen ljuger? Missförstå mig inte, jag anklagar dig inte på något sätt, men du verkar veta en del om historien med Toyotan. Om du gör det: Hjälp oss!
Historien om Toyotan. Brunnhagen säger nej, verkstadskillen säger ja. En av dem talar inte sanning, eller hur?
Känner personligen inte till identiteten, men det finns andra (här) som gör / alternativt har kontaktvägar.
Önskar jag kunde bidra med mer än mitt intresse och åkallar därför även jag all hjälp som går att få här!
Citera
2019-07-03, 22:39
Bannlyst
Angående Toyota Corollan.Regnummer PLX 309.Jag ska ta det kort. Två personer som jobbar som recondare på Motortrend i Mariestad i juni 1992 får i uppdrag av chefen(någon inom familjen Brunnhagen) att reconda nämnda bil veckan efter Helena Anderssons försvinnande. Recondarna tar sig en närmare titt på bilen och konstaterar att bilen är skitig, har skador på lacken, och även en större blodfläck i baksätet. Recondarna noterar blodfläcken och vägrar att göra något med bilen innan polis har undersökt densamma väl medvetna om rådande situation med en försvunnen kvinna.. Han meddelar chefen detta(någon inom familjen Brunnhagen), som lovar att kontakta polisen. Chefen beordrar samtidigt recondaren ställa undan Corollan på bakgården så länge. Någon polis kom aldrig och anledningen till detta lämnar fler frågor än svar. Här fanns ju en liten vit Corolla med blod i baksätet, och annat därtill. Är det så som Ugglan hävdar att M.kael B.unnhagen förnekar all kännedom om den här bilen så blir det jävligt intressant! Recondarens trovärdighet tvivlar jag inte en sekund på! Sedan är jag mycket intresserad av vilka som 1992 hade tillgång till Motortrends lånebilar över helgen. Dom borde ha varit tämligen lätträknade!
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2019-07-03 kl. 22:55.
Citera
2019-07-04, 01:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Historien om Toyotan. Brunnhagen säger nej, verkstadskillen säger ja. En av dem talar inte sanning, eller hur?
Känner personligen inte till identiteten, men det finns andra (här) som gör / alternativt har kontaktvägar.
Önskar jag kunde bidra med mer än mitt intresse och åkallar därför även jag all hjälp som går att få här!

Känns väl ändå som att du kan få fram identiteten? Du lät onekligen säker på din sak. Jag tror att du vet vem det är. Ut med, nu!
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-04 kl. 01:34.
Citera
2019-07-04, 01:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Angående Toyota Corollan.Regnummer PLX 309.Jag ska ta det kort. Två personer som jobbar som recondare på Motortrend i Mariestad i juni 1992 får i uppdrag av chefen(någon inom familjen Brunnhagen) att reconda nämnda bil veckan efter Helena Anderssons försvinnande. Recondarna tar sig en närmare titt på bilen och konstaterar att bilen är skitig, har skador på lacken, och även en större blodfläck i baksätet. Recondarna noterar blodfläcken och vägrar att göra något med bilen innan polis har undersökt densamma väl medvetna om rådande situation med en försvunnen kvinna.. Han meddelar chefen detta(någon inom familjen Brunnhagen), som lovar att kontakta polisen. Chefen beordrar samtidigt recondaren ställa undan Corollan på bakgården så länge. Någon polis kom aldrig och anledningen till detta lämnar fler frågor än svar. Här fanns ju en liten vit Corolla med blod i baksätet, och annat därtill. Är det så som Ugglan hävdar att M.kael B.unnhagen förnekar all kännedom om den här bilen så blir det jävligt intressant! Recondarens trovärdighet tvivlar jag inte en sekund på! Sedan är jag mycket intresserad av vilka som 1992 hade tillgång till Motortrends lånebilar över helgen. Dom borde ha varit tämligen lätträknade!

Hur vet du registreringsnumret? Jag har för mig att ett liknande registreringsnummer har nämts i tråden (?), men hur vet du numret? Är det rätt nummer eller driver du med oss? Det här är ju som sju rätt på Eurojackopt!!! Känns som att du och Judaland har mer att berätta.

Att M*kael Br*nnhagen har förnekat kännedom om bilen är 100 procent säkert!

Jag har många gånger undrat om "droppandet" av KM ... Är detta verkligen rätt man? Eller är rätt man någon som nämnts på senare tid i tråden? Eller är (var) de båda kompisar på den tiden? KM kan vara "rätt man" - eller en direkt "syndabock".
Citera
2019-07-04, 10:35
Medlem
Citat:

Hej - intressant. Lever någon av rekondrarna idag...kan de vara hotade? Känns som polis kan vara inblandad ju. Kan man ställer mer saker till rätta här med mer uppgifter runt motortrend..vilka är de?
Citera
2019-07-04, 11:27
Medlem
Citat:

Det här låter ju onekligen intressant! Det låter nästan FÖR bra för att vara sant. Men varför har du inte skrivit ut det här lika utförligt tidigare? Vilka ägde det här stället?

Mvh
Citera
2019-07-04, 11:30
Medlem
Citat:
Hur vet du registreringsnumret? Jag har för mig att ett liknande registreringsnummer har nämts i tråden (?), men hur vet du numret? Är det rätt nummer eller driver du med oss? Det här är ju som sju rätt på Eurojackopt!!! Känns som att du och Judaland har mer att berätta.

Att M*kael Br*nnhagen har förnekat kännedom om bilen är 100 procent säkert!

Jag har många gånger undrat om "droppandet" av KM ... Är detta verkligen rätt man? Eller är rätt man någon som nämnts på senare tid i tråden? Eller är (var) de båda kompisar på den tiden? KM kan vara "rätt man" - eller en direkt "syndabock".

Håller med dig här 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in