Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Nej det är väl förfan du som försöker växla diskussionen? Du anmärker vid ord och lägger ord i munnen på mig. Jag har berättat för dig hur jag tänker och du väljer ändå att missförstå som en riktig jubelidiot.
Jag försöker berätta för dig att det inte olagligt att hjälpa till i en hotfull situation och man har full rätt att bruka våld i självförsvar, och du börjar sluddra om att man sätter karriären, miljonerna och sina vänner på spel. Din fega fjant alltså.
Hela forumet skrattar åt dig just nu.
Du förstår inte vad du själv säger tydligen.. Ok låt oss bryta ner ditt inlägg nu som exempel.
Citat:
Jag försöker berätta för dig att det inte olagligt att hjälpa till i en hotfull situation
1. Har jag ifrågasatt att det är olagligt att
hjälpa till i en hotfull situation? Hänvisning tack.
Detta har du dock sagt:
Citat:
Ge 3 varningar och lyssnar de inte på den tredje varningen så är fysiskt handgemäng den enda utvägen. Tyvärr är vi svenskar för ynkliga och fega för det, vi flyr hellre och låter dessa skäggapor hålla på.
Det är inte tal om något nödvärn om du ger tre verbala varningar och sen pucklar på dem. Du förvränger det du tidigare sagt hela tiden.
Citat:
och man har full rätt att bruka våld i självförsvar
Nej du har VISS rätt beroende på situationen.
Citat:
du börjar sluddra om att man sätter karriären, miljonerna och sina vänner på spel
Detta sade jag som en replik till att du tycker svenskar är fega och att du gjort annorlunda i denna situation (pucklat på dem).
Vänner har jag aldrig sagt.
Här är vad jag sade :
"Dessutom verkar du inte förstå vilka påföljder ett scenario ovan får för en laglydig svensk och till vilken nytta? En skitsak med några nollor. Jag förstår att du med din låga intelligens inte har något att förlora men för majoriteten av svenskar som är smartare än dig och lyckats bättre med sina liv är det annorlunda. En misshandelsdom som vem som helst kan hitta kan förstöra din karriär, det kan kosta miljoner, det kan kosta dig umgänget med dina barn osv. Därför är det naturligt för de flesta svenskar att försöka mäkla fred inte ta till våld. Det betyder inte att svenskarna är fega. En feg person hade gått därifrån, det är vanligt i många andra länder då mentaliteten är att inte lägga sig i alls."
Detta var som replik till:
Citat:
Har sett många svenskar som försöker mäkla fred i såna här situationer istället för att ge skäggbarnen det dom förjänar.
Så du vet inte vad du sagt, alternativt förvränger du det medvetet eller omedvetet.
Det är inte jag som är slut...