2019-07-03, 23:57
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Handlingen som sådan som vi ser herr ASAP utföra på filmen (oavsett vad som hände innan) betraktas det som något man får fängelse för?

Att ta tag i någon och kasta iväg denne. Är det misshandel? Grov misshandel? Mordförsök?

Vad blir rubriceringen och troligt straff?

Misstanken när han anhölls var grov misshandel, förmodligen häktad med samma rubriceringen på sannolika skäl, och givetvis är det fängelse i straffskalan. Har svenska staten bestämt sig för att klämma dit honom så håller jag inte för osannolikt att han faktisk får fängelse medans typ samtliga afghaner allt som oftast klarar sig helt undan med samhällstjänst för våldtäkter och annan skit.

Jösses...

/Provokatör
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
I början på denna video ser hörlurarna hela ut.
https://youtu.be/cnhAYBriRZ8
Att hörlurarna redan skulle vara trasiga där men se hela ut , för att därefter bli ännu mer trasiga känns inte jättetroligt.
Då är det troligare att Aftonbladet har virrat till det.

Ja, jag tittade just igenom videon igen. Det verkar som Aftonbladet virrat till det.

Afghanen har dem runt halsen och de ser intakta ut. Och sen tycker jag också att jag hör något från honom att han just säger att de blev trasiga i fighten. Han säger inget om att ASAP personligen har förstört dem, utan det är ju "vakten som förstört dem i fighten" tycker jag att jag hör honom säga.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Har ”brottsoffren” (provokatörerna) trätt fram?
Citera
2019-07-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej det är väl förfan du som försöker växla diskussionen? Du anmärker vid ord och lägger ord i munnen på mig. Jag har berättat för dig hur jag tänker och du väljer ändå att missförstå som en riktig jubelidiot.

Jag försöker berätta för dig att det inte olagligt att hjälpa till i en hotfull situation och man har full rätt att bruka våld i självförsvar, och du börjar sluddra om att man sätter karriären, miljonerna och sina vänner på spel. Din fega fjant alltså.

Hela forumet skrattar åt dig just nu.

Du förstår inte vad du själv säger tydligen.. Ok låt oss bryta ner ditt inlägg nu som exempel.

Citat:
Jag försöker berätta för dig att det inte olagligt att hjälpa till i en hotfull situation

1. Har jag ifrågasatt att det är olagligt att hjälpa till i en hotfull situation? Hänvisning tack.

Detta har du dock sagt:

Citat:
Ge 3 varningar och lyssnar de inte på den tredje varningen så är fysiskt handgemäng den enda utvägen. Tyvärr är vi svenskar för ynkliga och fega för det, vi flyr hellre och låter dessa skäggapor hålla på.

Det är inte tal om något nödvärn om du ger tre verbala varningar och sen pucklar på dem. Du förvränger det du tidigare sagt hela tiden.

Citat:
och man har full rätt att bruka våld i självförsvar
Nej du har VISS rätt beroende på situationen.

Citat:
du börjar sluddra om att man sätter karriären, miljonerna och sina vänner på spel
Detta sade jag som en replik till att du tycker svenskar är fega och att du gjort annorlunda i denna situation (pucklat på dem).
Vänner har jag aldrig sagt.

Här är vad jag sade :

"Dessutom verkar du inte förstå vilka påföljder ett scenario ovan får för en laglydig svensk och till vilken nytta? En skitsak med några nollor. Jag förstår att du med din låga intelligens inte har något att förlora men för majoriteten av svenskar som är smartare än dig och lyckats bättre med sina liv är det annorlunda. En misshandelsdom som vem som helst kan hitta kan förstöra din karriär, det kan kosta miljoner, det kan kosta dig umgänget med dina barn osv. Därför är det naturligt för de flesta svenskar att försöka mäkla fred inte ta till våld. Det betyder inte att svenskarna är fega. En feg person hade gått därifrån, det är vanligt i många andra länder då mentaliteten är att inte lägga sig i alls."

Detta var som replik till:

Citat:
Har sett många svenskar som försöker mäkla fred i såna här situationer istället för att ge skäggbarnen det dom förjänar.

Så du vet inte vad du sagt, alternativt förvränger du det medvetet eller omedvetet.

Det är inte jag som är slut...
Citera
2019-07-04, 00:05
Medlem
Tråden gör mig mycket förvirrad.Filmerna är fragmentariska, vi vet inte varför bråket började. Men rykten säger att Afghanen fick sina hörlurar förstörda på hamburgerbaren. Vad FAN gör en "världsartist"
på ett sådant ställe, han borde gå på bättre restauranger. Jag ser sedan inte att Afghanen kastar dom förstörda hörlurarna på säkerhetsagenten men det smäller till, så det är nog riktigt.

Sedan vet vi inte om det var negresser eller vad som blev smekta på rumpotna, Me Too i så fall. Varför häktades han efter konserten? Skumt alltsammans. Inga Svenskar inblandade i bråket som det verkar.

Men nu sitter han i häktet och vad är det för snack att inte tjänstemän från USA:s ambassad får besöka honom? Det kan man väl ändå inte vägra. Sedan får inte USA naturligtvis lägga sig i rättskipningen och det borde vara Svensk domstol som utser en försvarare för negern. Men döms han för grov misshandel måste det väl bli fängelse i åtminstone 6 månader.
Han var säkert provocerad men det är inte detsamma som självförsvar. Visar han dessutom trots mot Svensk polis och rättsapparat bör han få påbackning. Han lär ha uppträtt synnerligen otrevligt mot fans och journalister utanför Grand, före spelningen.
Citera
2019-07-04, 00:11
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
I början på denna video ser hörlurarna hela ut.
https://youtu.be/cnhAYBriRZ8
Att hörlurarna redan skulle vara trasiga där men se hela ut , för att därefter bli ännu mer trasiga känns inte jättetroligt.
Då är det troligare att Aftonbladet har virrat till det.

Skulle tro att afganen säger i sin anmälan att dom förföljde ASAP eftersom någon i gänget haft sönder hörlurarna.
Det kan vara så att afganens hörlurar gick sönder i videosekvensen och att han använder det som svepskäl till att han förföljde dom.
Men det kan också vara så att hörlurarna verkligen förstörts innan. Man ser ju inte alls om dom är trasiga eller inte på videon. Elektronik kan vara trasig utan att man ser det. Kanske ASAP tryckte ner hörlurararna i en Coke eftersom afganerna var jobbiga. Det skulle förklara den lmärkliga tekniken att slå hörlurarna i huvudet på "livvakten".
Citera
2019-07-04, 00:19
Medlem
Vad klantigt att ge sig in i sådant här. Speciellt när man är ute på turné. Skit i det missade uppträdandet i Norge. Vem bryr sig. Men inte bra att riskera att missa att "headlina" på Wireless festivalen i London, något datum för honom mellan den 5-7 juli.
Citera
2019-07-04, 00:23
Medlem
En staty av Asap Rocky bör resas utanför Max restaurang, snarast!
Citera
2019-07-04, 00:25
Medlem
dandylines avatar
Typiskt Sosse-Sverige att slösa tid på skit. Låt killen åka och dra in sina cash, åklagaren vill bara försöka göra sig ett namn och anhåller därför. Detta kommer ändå läggas ned i slutändan oavsett vad.
Citera
2019-07-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vad klantigt att ge sig in i sådant här. Speciellt när man är ute på turné. Skit i det missade uppträdandet i Norge. Vem bryr sig. Men inte bra att riskera att missa att "headlina" på Wireless festivalen i London, något datum för honom mellan den 5-7 juli.

Kan ju inte säga att afghanerna gör någon bra reklam för den svenska invandringen heller.
Citera
2019-07-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan ju inte säga att afghanerna gör någon bra reklam för den svenska invandringen heller.

Jag har inte sett en enda engelskspråklig tidning referera till invandrare. Om du menar reaktioner utomlands.
Citera
2019-07-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har inte sett en enda engelskspråklig tidning referera till invandrare.

Läser man på twitter, instagram, facebook osv så är svenskarna väldigt tydiga med att påtala att det är såhär det ser ut i Sverige numera efter invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in