2019-07-03, 13:55
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
har sett videon, men ingenstans ser jag att det handlar om nödvärn med fara för sitt liv.
afghanerna verkar följa efter, men det berättigar knappast någon att ta lagen i egna händer. De skulle ringt polisen om de varit korrekta, men som bushneger tar man till övervåld istället.
Så är det. Afghanerna var fittor. Det är deras fel. Men våldet är inte proportionerligt rent juridiskt. Jag tycker det moraliskt är tveksamt också. När han slänger afghanen i marken tycker jag det hade räckt. Hade livvakten slagit tillbaks när han blev slagen innan hade det varit ok. Men att slänga nån i marken och sen springer alla fram (det syns att de gjort det förr) och sparkar och slår en snubbe, det är inte ok.

Mycket bra att de häktats. Ser fram emot fällande dom. Så hade det blivit för oss alla andra och det ska inte vara annorlunda för att man är känd. Hoppas afghanerna utvisas direkt.
Citera
2019-07-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eko_
Ge ASAP rocky och hans crew tapperhetsmedaljer. Dom tar hand om vår skit. Istället för att blunda för problemen så tar amerikaner hand om dom. Dom här afghanpojkarna(männen) ska bort från vårt land och jag antar att vi får outsourca det till Amerikanerna för att vi själva är för fega/naiva/pk (välj vad ni vill) för att ta hand om det.

Dom gör allt by the book enligt mig. Försöker avstyra bråket, blir förföljda och dessutom slagna av hazarerna, försöker avstyra lite till. Sen når det en gräns där dom måste banka skiten ur dom, det är det enda språk dessa äckliga pissråttor förstår. Hur kan folk klaga över detta förfarande? Hade fler människor i vårt land agerat såhär hade afghanerna inte blivit långvariga och längtat efter att komma hem.

AMEN! 🙏🏻
Citera
2019-07-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Rent moraliskt verkar rapparen och livvakten inte ha gjort något fel, då de blivit antastade av påtända afghaner som även trakasserat andra, bl a kvinnor.

Men strikt enligt lagen finns det tveksamheter. Man kan faktiskt höra livvakten hota afghanen med våld strax innan han får hörlurarna i ansiktet: "…before I slap the dog shit out of you".
Sedan får man förstås inte misshandla någon på det sätt som görs när fyra (?) ger sig på afghanen när han ligger ned. Möjligen kan det ses som självförsvar när Asap själv kastar afghanen till marken, men efter det är det misshandel i lagens mening, och inte självförsvar.

Troligen går väl Asap med anhang fri i slutändan ändå, men nog f-n finns det saker att ta på för en nitisk åklagare.

För att inte tala om Afghanerna som säljer droger öppet och ofredar tjejer på stan sexuellt. Det blir många dagar i rättssalen för en nitisk åklagare med straff åt bägge håll.
Citera
2019-07-03, 13:59
Medlem
Hoppas inte A$AP Rocky sätter sin fot i Sverige igen. Man kan bara be om ursäkt å våra politikers vägnar. Man kan inget annat än skämas över vad som har hänt med detta land. Fy fan!

Ge Rocky skadestånd och stor ursäkt över skiten som han och hans crew har behövt vara med om istället.
Citera
2019-07-03, 14:02
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
haha tror ni han bryr sig efter att kastat omkull en afghan i Stockholm? , Han är den högst betalda rapparen med 96 miljoner dollar 2018 så nej jag tror inte han bryr sig.
Jag tror han bryr sig om att sitta häktad och förlora miljoner varje gång en spelning ställs in.
Citera
2019-07-03, 14:02
Medlem
ColdLines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Så är det. Afghanerna var fittor. Det är deras fel. Men våldet är inte proportionerligt rent juridiskt. Jag tycker det moraliskt är tveksamt också. När han slänger afghanen i marken tycker jag det hade räckt. Hade livvakten slagit tillbaks när han blev slagen innan hade det varit ok. Men att slänga nån i marken och sen springer alla fram (det syns att de gjort det förr) och sparkar och slår en snubbe, det är inte ok.

Mycket bra att de häktats. Ser fram emot fällande dom. Så hade det blivit för oss alla andra och det ska inte vara annorlunda för att man är känd. Hoppas afghanerna utvisas direkt.

Enda felet som begåtts är att de inte stampat afganen mer i huvet tills det slocknat.
Citera
2019-07-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColdLine
Enda felet som begåtts är att de inte stampat afganen mer i huvet tills det slocknat.

Japp, då hade de gjort samhället en tjänst. Afghanen kom undan alldeles för lindrigt.
Citera
2019-07-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Inte en chans!

På stadion gäller knäpptyst efter 22.00 utan undantag.

Jag pratade med en kvinna på Öfre Östermalm nyss och konserten tog slut prick 21.25!

Inget jubel och inget "planerat" extranummer.

Tydligen inget fyrverkeri heller enligt min bekant som av en händelse inte är nysvensk men bor vid Stadion i alla fall.

Hoppas att det blir en ny Assange, men afghanen var väl inte så villig att anmäla. ASAP Kinky verkar vara en rekordelig looser, men då polisen inte har BOs anmälan och inte kan forcera fram en analys av filmen från NFC så kan nog "världsartisten" lämna landet och skratta åt fansen som inte ens fick ett extranummer eller fyrverkeri.

Kanske Svensk polis bommar den här gången också, men en ny "Assange" kunde varit lite kul.

ASAP Rocky på Burundis ambassad i några år hade gjort oss alla gott.

Vad sitter du å babblar om? Rockys uppträdande va från 21.50 till 23.00 å va något av det sjukaste jag sett live. Det användes fyrverkerier och diverse pyrotekniska föremål. Håll käften och håll dig utanför detta om du ska ljuga. Den enda som är en "rekordelig looser" här är du. Gå och lägg dig.
Citera
2019-07-03, 14:31
Medlem
DuranDurans avatar
Sjukt ändå att två afghaner ställer in deras konserter i Norge och Polen bland annat, tusentals människor som längtat i månader på att se denna artist.
Men men, Sverige skyddar afghanerna.

Eller någon som har update? Han ska ju enligt planerat spela i Oslo redan ikväll.
Citera
2019-07-03, 14:41
Avslutad
Vad är det för fel i huvudet på dessa afghaner som inte inser hur klena dom faktiskt är? Jag menar, den store killen hade gjort sylta av dom själv om han hade velat. Sedan är det ytterligare 3-4 killar i det sällskapet. Deras självbild måste vara väldigt off.
Citera
2019-07-03, 14:45
Medlem
En av afghanerna är ju hög som ett hus. Ska man inte sköta sig i 5 år utan att begå brott för att få svenskt medborgarskap? I så fall kan han ju hälsa hem. Han kan ju åka hem till Kabul och gå omkring med samma klädstil och attityd som han gör i Stockholm. Undrar ifall han blir långvarig då?
Citera
2019-07-03, 14:45
Medlem
Snuten, vilka cucks de är.

Våld mot afghan ska belönas med H.M Konungens medalj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in