2019-07-02, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Så nu har jag tindrat land och rike runt och tänkte dela med mig av mina tankar som nybörjare. Har aldrig använt Tinder tidigare.

7/10 tjejer är samma copy-paste bloggerska de flesta med blont hår. Dessa har samma bilder iförda bikini på stranden, spännbilder på gymmet, någon form av cleavage och bilder tillsammans med deras vänninor som ser lika jävla dana ut som dem själva. Vad är detta för fenomen? Är tjejer så intetsägande tråkiga på Tinder?

Resten är en mix av veganhipsters, feminister och psykiskt sjuka. Kanske 1/10 är en äkta tjej som inte är ytlig.

Men ja goddag yxskaft, du kanske inte rör dig ute så ofta? Det är så 90% av den moderna unga svenska "kvinnan" är idag.

Väldigt bra framtida modersmaterial
Citera
2019-07-02, 18:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Kanske 1/10 är en äkta tjej som inte är ytlig.
Låter högt räknat. Pröva 1/50.
Citera
2019-07-02, 20:13
Avslutad
Citat:
Så nu har jag tindrat land och rike runt och tänkte dela med mig av mina tankar som nybörjare. Har aldrig använt Tinder tidigare.

7/10 tjejer är samma copy-paste bloggerska de flesta med blont hår. Dessa har samma bilder iförda bikini på stranden, spännbilder på gymmet, någon form av cleavage och bilder tillsammans med deras vänninor som ser lika jävla dana ut som dem själva. Vad är detta för fenomen? Är tjejer så intetsägande tråkiga på Tinder?

Resten är en mix av veganhipsters, feminister och psykiskt sjuka. Kanske 1/10 är en äkta tjej som inte är ytlig.

Har en kompis som kör Tinder, och han har noterat samma sak. Det dumma är dock att när han har dejtat dessa tjejer så säger han att "alla är likadana" eller "alla är tråkiga och normala".

Då säger jag - ja, vad väntar du dig när du väljer tjejer som ser precis likadana ut och har exakt samma bilder? Men nej - han väljer aldrig tjejer som inte passar in i hans "mall" av hur man ska vara på Tinder. Ok, då får han ju skylla sig själv.

Och så är det idag - man måste passa in i "mallen". Usch, vilket enformigt samhälle vi har!
Citera
2019-07-02, 23:28
Medlem
Är i ett förhållande med en 34 årig mamma som har ett barn... Fyfan, vad hände med mitt liv alltså. Under det här året så gjorde jag allt för att jobba på utseemdet, går och klipper mig var tredje vecka, massor med nya kläder, började träna så jag fysiskt ser mycket bättre ut, kroppen och ansiktet, m.m.

Allt detta jobb och stress för att jag skulle kunna matcha med och träffa brudar på Tinder, och vad fan har jag att visa för detta? En 34 årig morsa med en jävla unge? Jag var realistisk till och med efter allt detta jobb, förväntade mig inte någon jävla modell eller något direkt, men fyfan vad jävla deprimerande. Antingen så väljer jag en jävla morsa på 30-40 med unge(ar), eller någon WT 18 åring som man inte ens kan prata med.

Varför, varför, varför, varföööööööör ska det vara så jävla svårt att träffa en sund brud i min egen ålder? Varför ska båda mina val vara så jävla dåliga? Jag var som sagt var glad under ett tag, då jag som sagt var började få matchningar på Tinder efter jag gjort allt detta jobb, och då så spelade det ingen roll om det inte var någon i min ålder, ville som sagt var bara knulla, så jag var i princip ok med valen som jag hade.

Den senaste veckan så har jag varit så jävla deppig, för att jag känner att jag verkligen vill ha ett förhållande, för jag gillar som sagt var liksom alla smågrejer som kommer med förhållande, dejtkvällar osv. Vet inte riktigt vad jag ska göra i livet längre.
Citera
2019-07-02, 23:32
Medlem
kukflashs avatar
Jävla piss alltså... tidigare har jag kört med ett "knullkonto" på tinder. Ett konto utan bild på mig själv och jag skrev rakt ut i min biografi att jag bara ville knulla. Hade det kontot i kanske 6 månader innan det blev borttaget pga (gjorde ett fejkkonto på en kändis som var i stan och ville se hur många tjejer som nappade), tror att Tinder kopplade ihop dessa två konton och stängde av mitt knullkonto.

Har beställt nytt simkort och gjort en ny profil via datorn, fick vara kvar i 2 timmar innan det blev bortplockat. Hur fan går det till?
Citera
2019-07-02, 23:49
Medlem
dom vill man ska betala för deras grejjer jag har en profil men ingen bild endå får jag folk som superlikat o dom vill man ska betala
Citera
2019-07-03, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Är i ett förhållande med en 34 årig mamma som har ett barn... Fyfan, vad hände med mitt liv alltså. Under det här året så gjorde jag allt för att jobba på utseemdet, går och klipper mig var tredje vecka, massor med nya kläder, började träna så jag fysiskt ser mycket bättre ut, kroppen och ansiktet, m.m.

Allt detta jobb och stress för att jag skulle kunna matcha med och träffa brudar på Tinder, och vad fan har jag att visa för detta? En 34 årig morsa med en jävla unge? Jag var realistisk till och med efter allt detta jobb, förväntade mig inte någon jävla modell eller något direkt, men fyfan vad jävla deprimerande. Antingen så väljer jag en jävla morsa på 30-40 med unge(ar), eller någon WT 18 åring som man inte ens kan prata med.

Varför, varför, varför, varföööööööör ska det vara så jävla svårt att träffa en sund brud i min egen ålder? Varför ska båda mina val vara så jävla dåliga? Jag var som sagt var glad under ett tag, då jag som sagt var började få matchningar på Tinder efter jag gjort allt detta jobb, och då så spelade det ingen roll om det inte var någon i min ålder, ville som sagt var bara knulla, så jag var i princip ok med valen som jag hade.

Den senaste veckan så har jag varit så jävla deppig, för att jag känner att jag verkligen vill ha ett förhållande, för jag gillar som sagt var liksom alla smågrejer som kommer med förhållande, dejtkvällar osv. Vet inte riktigt vad jag ska göra i livet längre.

Vad är det för fel med det om tjejen är hyfsat snygg och har ett jobb? Visst det är bättre att träffa någon utan barn men det är svårt när det gäller 30 plusare. Varför valde du tjejen om du är så olycklig? Hur gammal är du?

Ja du välkommen till klubben. Killar måste anstränga sig x10 i dagens samhälle.
Citera
2019-07-03, 14:04
Medlem
Citat:
Vad är det för fel med det om tjejen är hyfsat snygg och har ett jobb? Visst det är bättre att träffa någon utan barn men det är svårt när det gäller 30 plusare. Varför valde du tjejen om du är så olycklig? Hur gammal är du?

Ja du välkommen till klubben. Killar måste anstränga sig x10 i dagens samhälle.

Jag är 22. Valde och valde. Vi knullade som sagt var bara i början, men när jag kände att jag verkligen ville ha ett förhållande för att det kändes rätt ensamt, och visste att om det här tog slut, så är mina nya alternativ när det kommer till tjejer i princip samma tjej som jag träffar för tillfället.

Det är svårt och förklara men känner mig typ deprimerad om jag verkligen inte har någon alls, så hur respektlöst det än låter, så är jag väl i den här situationen bara för att det som sagt var är bättre än att vara ensam och deppad.
Citera
2019-07-03, 15:41
Medlem
Honeyvoices avatar
Hittade denna som riktar sig specifikt till män på Tinder i Sverige. Såhär skriver de t ex om bion.

"30% av alla killar på tinder har ingenting i sin bio, även fast det visat sig att en bio leder till ett ökat antal matchningar."

Det finns ett yt-klipp längst ner också där han berättar om att skriva mess.

https://www.optimalblueprint.se/svenska-tinder-tips-i-stor-guide/
Senast redigerad av Honeyvoice 2019-07-03 kl. 16:06.
Citera
2019-07-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Hittade denna som riktar sig specifikt till män på Tinder i Sverige. Såhär skriver de t ex om bion.

"30% av alla killar på tinder har ingenting i sin bio, även fast det visat sig att en bio leder till ett ökat antal ökat antal matchningar."

Det gav ingen skillnad enligt min erfarenhet. Bilder kan göra viss del men främst i kvantitetsmatchningar, inte kvalite, tyvärr.

Om man får 3 utbytesstudenter och invandrare blir det kanske 25 istället, och en eller två svenska... Jippi!
Citera
2019-07-03, 16:01
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Det gav ingen skillnad enligt min erfarenhet. Bilder kan göra viss del men främst i kvantitetsmatchningar, inte kvalite, tyvärr.

Om man får 3 utbytesstudenter och invandrare blir det kanske 25 istället, och en eller två svenska... Jippi!

haha…snabb du är..så snabb att min internet connection bröts

vad har du skrivit i din bio?
Citera
2019-07-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
haha…snabb du är..så snabb att min internet connection bröts

vad har du skrivit i din bio?

Olika typer. En variant var nyckelord om min personlighet. Även testat en mer formell utformning, filosofisk, humoristisk, hipp, etc. Nada skillnad.

Jag har även studerat fenomenet äktenskapstycke för online-dejting. Alltså hur ofta man matchas med någon som har liknande anleten. Det sambandet har varit förvånansvärt lågt online. Nästan lika lågt som matchningar i övrigt.

Kavajbild kan locka till en och annan distanserad flygvärdinna. Men leder aldrig någonvart och känns som att man inte direkt gick miste om något..
Senast redigerad av LuminousChrome 2019-07-03 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in