Citat:
När jag läste Natales inlägg såg jag samma modus operandi med vilseledande om fakta som i andra diskussioner. En liten lektion från Natale om "fakta" i en sak, som ska vara fakta i en helt annan sak än det som diskuteras. Natale utger sig för att vara expert på invandringsfrågor och asylrätt, en sak jag genomskådat i varje tråd.
Fakta är, att asylrätten gäller inte hela Afghanistan, Iran eller fattiga världen. Asylrätten är på individnivå. Individers rätt till asyl enligt vissa kriterier i asylrätten.
Afghanistan har ingen folkbokföring som i Sverige. Allt är relativt och inget land har lika mycket detaljerad koll som Sverige. Men visst håller de reda på folk, likt vi gjorde förr genom kyrkoböcker och listor i kvarter och i övriga bosättningar.
På individnivå vet vem som helst, och alla barn som inte är efterblivna vem som är mamma eller pappa, om de lever eller är döda, var man tillbringade sin barndom, vilken skola man gick i, där uppgifter kan kontrolleras genom kontakt med folk och familj, i den by eller stad som är aktuell. Det räcker ofta med en enda detalj för att visa rätt identitet och nysta vidare. Om det är det man vill!
Om folk ljuger om hur gama de är och varifrån de kommer, sker det med svenska samhällets och rättsväsendets goda minne. Det är det inte Sverige som luras av afghanhanarna. Det är vi medborgare som luras av politikerna att ta in folk som inte har en rättslig grund enligt asylrätten, att stanna i Sverige.
Det är ett politiskt bedrägeri där intresset är att öka på andelen arbetsföra män. Det som brister i kalkylen är det höga brottsligheten bland dessa män som skulle slussas in i samhället och bli pensionsräddare. Nu vet vi att de är främst en utgift och en börda för kommunerna. Nu vet vi också att flera av dem är lata och korkade med en exceptionell sexualdrift, där de till och med mäktar ha sex med åldringar.
Dessa gossar gillar lyx och märkeskläder och begriper inte sambandet mellan välstånd och egen arbetsinsats. Batiktanterna är en ekonomisk genväg, där dessa gossar blir mer bortskämda än våra egna söner i normala svenska hem.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-07-03 kl. 12:22.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-07-03 kl. 12:22.