2019-07-02, 23:53
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Enligt tråden och enligt polisen är det inget samband. BO R hade blåst någon på några kilo kokain och några vapen.
Var R på solidaritet? Bodde R i Rinkeby för några år sedan?
Klaner omfattar avlägsnare släktingar än kusiner (tror jag), finns mer avlägsna släktband?
Citera
2019-07-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlatteBrott
Det verkar som att Shamalbröderna är utrotade nu. Rosh storebror blev också ihjälskjuten förra året, och deras äldsta bror begick självmord eller blev hedersmördad för en 15 år sedan.

(FB) Man i 35-årsåldern skjuten i Rissne, Sundbyberg (avliden) 2018-01-15

Någon som vet om Roshmordet har kopplingar till Shalawmordet? Till exempel om Rosh hade planer på att hämnas men Shalaws mördare sköt ihjäl honom före han hann göra något?
har för mig att han tog hämnd?
Citera
2019-07-03, 00:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Var R på solidaritet? Bodde R i Rinkeby för några år sedan?
Klaner omfattar avlägsnare släktingar än kusiner (tror jag), finns mer avlägsna släktband?
Har jag ingen aning om, men inte sett någon i tråden skriva det ang Solidaritet. Någon som vet får gärna bidra med input.
Citera
2019-07-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Är Shamal ätten kristna turkkurder/bergssturkar som flydde 60-70tals muslimska strömningarna i Turkiet ?

(Eller åtminstone ej muslimer...)

Lär väl bli WW4 nu mellan kurder och somalier...spännande

Snart i en FB-tråd nära din mobil.

Står kampen mellan dessa grupperingar så väljer jag kristna kurder alla dagar i veckan. Trots allt gjorde ni ett jävla gott jobb mot IS...det var ni å ryssarna. Alla andra fittor stod och titta på och lät IS inta Raqqa och Mosul.

Sånt glömmer jag ej.

Se så, fixa hämnden...

På FB har det tidigare skrivit att BO är irakisk kurd. Det verkar lite märklig då de 4 skjutna i sthlm ska vara släkt. Minst 2 av dem ska vara turkiska kurder.
Citera
2019-07-03, 00:24
Medlem
Vad heter Sirwan mer?
Citera
2019-07-03, 00:44
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vad heter Sirwan mer?
Google så är Siriwan ett kurdiskt namn, någon annan 35-åring vars namn börjar på S?
Citera
2019-07-03, 00:47
Medlem
Stämmer, här är video på GM som är gripen dumle när han blir slagen

https://www.youtube.com/watch?v=4hKkMYV29AQ

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Enligt tråden och enligt polisen är det inget samband. BO R hade blåst någon på några kilo kokain och några vapen.
Citera
2019-07-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99-MALEXANDER

Ingen aning om vem det där är men det är inte Dumle
Citera
2019-07-03, 01:59
Bannlyst
Citat:

Dumle, var det inte horungen som flydde till Malmö när en DP medlem blev avrättad i Rinkeby under nyårsafton och vissa åkte in. Jävla fittunge leker gangster kan inte ens knyta sina skor.
Hans dagar är räknade!
Citera
2019-07-03, 02:17
Medlem
Citat:

Det där är inte dumle. Han är inte svart.
Citera
2019-07-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1426
Det där är inte dumle. Han är inte svart.

Den killen på videon är inte svart(somalier), ser mer ut som en kurd\arab som varit på solarium\utomlands.

Sen dumle hängde ju med Rozh för några dagar sedan? Kanske blev de ovänner eller något. Tror mest polisen snackar med Dumle just nu eftersom han hängde med Rozh för några dagar sedan, de var nog vänner.
Senast redigerad av cocobutter 2019-07-03 kl. 02:40.
Citera
2019-07-03, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Den killen på videon är inte svart(somalier), ser mer ut som en kurd\arab som varit på solarium\utomlands.

Sen dumle hängde ju med Rozh för några dagar sedan? Kanske blev de ovänner eller något. Tror mest polisen snackar med Dumle just nu eftersom han hängde med Rozh för några dagar sedan, de var nog vänner.

Är du säker på att han inte är somalier? Han ser verkligen inte ut som en arab. Och det var väl en somalier som pissade på jaffar?

Ja jag vet. Dumle lade upp en kort video på sin snap där han softade med rozh ett par dagar innan rozh dödades fick jag höra.

Edit: jag är 95% säker på att killen i videon är svart. Kolla sidan av ansiktet, håret och armen innan telefonens flash lyser upp honom för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in