2019-07-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Det var slagstiftet på tändhatten!

Ett annat märkligt sammanträffande är att i alla "musik"-videos är det dessutom "gangster"-stuket med flaxande armar och pekande fingrar framför "coola" bilar från "det liv som xxx levde förut".

Skulle man kunna tänkas säg att det ställs krav på plattformarna som tillhandahåller plats åt dessa?
Hur betalas exempelvis pengarna ut från Spotify ?

185 000 lyssningar har en av denna killes låtar, vet inte hur mkt pengar det kan handla om, men Spotify borde såklart bära ansvar vem de avtalar med?
Fel tråd att diskutera i kanske.

Målet är såklart att försöka styra dessa män i rätt laglig riktning och skona liv.
Citera
2019-07-02, 11:22
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Torghandel i Blackeberg 100% fiffel och båg, det sjuka är att Stockholm stad har tagit bort dom regler som kräver att den den som hyr torgplats inte få ha skatteskulder och liknade. Plus att Stockholm stad tar inte ut marknadshyror för ytan som nyttjas så dom slår ut etablerad handel, detta drabbar små centrum som Blackeberg väldig hårt.

För några år sedan åkte torghandlarna i Blackeberg runt med bilar som hade kör förbud, man stod på torget och tomgångs körde sina diesel lastbilar ifrån 80 talet i flera timmar. Det fanns en fruktaffär i Blackeberg som "började" brinna oförklarligt. ( se (FB) Explosion i Blackeberg ) För bilder händelsen se https://www.dn.se/sthlm/explosion-i-butik-i-blackeberg-1/

Vet inte om det har blivit bättre.

Alltså, torghandeln är uppskattad av de boende både i Blackeberg och folk från Ängby, och har knappast slagit ut handel (vilka då? Hemköp eller?). Tomgångskörning? Herre min skapare, om det var sådana problem där så är det dags att kalla in militären.

Fruktbutiken var enligt uppgift från de jag känner där en helt annan sak. Tror det var två gånger den blev utsatt för brandattentat, och ägaren/butiksansvarig beydrade att han inte fattade varför (eller hur).
Citera
2019-07-02, 11:33
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019

185 000 lyssningar har en av denna killes låtar, vet inte hur mkt pengar det kan handla om, men Spotify borde såklart bära ansvar vem de avtalar med?

Man får ca 0.04 öre per spelad låt. Sedan går oftast en del av de pengarna till diverse mellanhänder som skivbolag, agentur (plus skatt också) etc etc. En del gör allt själv och håvar in pengarna själv, men skulle inte säga att man blir rik direkt på så få spelningar.
Citera
2019-07-02, 12:16
Bannlyst
Lönnkrogen i ett industriområde nära dej är också uppskattad. Det är väl inget fel på torghandel, men markägare måste ta sitt ansvar för vilka man hyr ut till, särskilt när det är kommunen är det viktig att det inte penningtvätt och dold droghandel som i blackeberg.

Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Alltså, torghandeln är uppskattad av de boende både i Blackeberg och folk från Ängby, och har knappast slagit ut handel (vilka då? Hemköp eller?). Tomgångskörning? Herre min skapare, om det var sådana problem där så är det dags att kalla in militären.

Fruktbutiken var enligt uppgift från de jag känner där en helt annan sak. Tror det var två gånger den blev utsatt för brandattentat, och ägaren/butiksansvarig beydrade att han inte fattade varför (eller hur).
Citera
2019-07-02, 12:26
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Lönnkrogen i ett industriområde nära dej är också uppskattad. Det är väl inget fel på torghandel, men markägare måste ta sitt ansvar för vilka man hyr ut till, särskilt när det är kommunen är det viktig att det inte penningtvätt och dold droghandel som i blackeberg.

Okej, så det är dold droghandel (seriöst?) och penningtvätt på torghandeln i Blackeberg? Spännande. Eftersom det är samma person som äger torghandeln under väldigt många år (och som har noll koppling till gäng och liknande), så antar jag eftersom du vet att det är så, meddelat polisen och skattemyndigheterna dina bevis, då det måste vara nya uppgifter för dem under alla år (speciellt för knarkpoliserna som jobbat i området).

Problemet är inget med torghandeln att göra. Det har med bruschor som kommer från andra håll som bedriver handel på gårdar och vid t-banan nattetid, då polisen dragit ner på närvaron till förmån för Brommaplan. Sedan är Johnnys på torget ett ställe som drar till sig annan typ av tveksam publik (ägaren där har däremot släktkopplingar till diverse organiserade).

Utöver det är det också problem med äldre och yngre pundarklientel som placeras ut av soc och föreningar som sysslar med “utslussningsboenden”.

Det är problemet, även om stället i det stora hela är rätt så lungt på det stora hela, men att om det inte görs något åt de problem som finns, så riskerar det att bli värre och värre.
Senast redigerad av MassiveB 2019-07-02 kl. 12:35.
Citera
2019-07-02, 13:23
Medlem
SanningensProfets avatar
Ja... Andys Frukt. Juste. Här har ni VDn själv för företaget; https://mrkoll.se/person/Tony-Bacci-Taby/mUxamUxasqqkuerAulaTkyqRaQbTAQmcYfrkyqRaQdYQacYfru erA. På MrKoll är han skriven på en villa i Täby, emellanåt på Hitta.se så är han även skriven i Trångsund i en villa på 216 kvadratmeter, men hans villa i Täby verkar vara ett sommarställe eller något hursomhelst då han är skriven på båda adresserna.

Man kan ju inte vara helt säker, men jag tror verkligen inte att företaget skulle vara inblandade i mord på något sätt faktiskt. Att företaget skulle hålla på med skumma affärer på något sätt nekar jag inte som en möjlighet, men grövre organiserad brottslighet har jag svårt att tro.
Senast redigerad av SanningensProfet 2019-07-02 kl. 13:26.
Citera
2019-07-02, 13:49
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Ja... Andys Frukt. Juste. Här har ni VDn själv för företaget; https://mrkoll.se/person/Tony-Bacci-Taby/mUxamUxasqqkuerAulaTkyqRaQbTAQmcYfrkyqRaQdYQacYfru erA. På MrKoll är han skriven på en villa i Täby, emellanåt på Hitta.se så är han även skriven i Trångsund i en villa på 216 kvadratmeter, men hans villa i Täby verkar vara ett sommarställe eller något hursomhelst då han är skriven på båda adresserna.

Man kan ju inte vara helt säker, men jag tror verkligen inte att företaget skulle vara inblandade i mord på något sätt faktiskt. Att företaget skulle hålla på med skumma affärer på något sätt nekar jag inte som en möjlighet, men grövre organiserad brottslighet har jag svårt att tro.
Polismyndigheten har tidigare i år gått ut med att kriminella nätverk infiltrerar fruktgrossister för att ta in kokain i Sverige. Men det får vara ämne för en annan tråd. Vem som helst får starta den.
Citera
2019-07-02, 13:56
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Man ihjälskjuten i Blackeberg 2019-06-30

/ Moderator
Citera
2019-07-02, 14:14
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB

Klart det uppskattas med de lägre priserna de kan hålla på grund av låga torgavgifter och svarta pengar.
Citera
2019-07-02, 14:15
Medlem
Wayaheads avatar
Förr gjorde polisen razzior vid Årsta Partihandel, nu är det lämnat åt sitt öde! Abra kadabra härskar helt obehindrat!
Citera
2019-07-02, 14:20
Medlem
Det verkar som att Shamalbröderna är utrotade nu. Rosh storebror blev också ihjälskjuten förra året, och deras äldsta bror begick självmord eller blev hedersmördad för en 15 år sedan.

(FB) Man i 35-årsåldern skjuten i Rissne, Sundbyberg (avliden) 2018-01-15

Någon som vet om Roshmordet har kopplingar till Shalawmordet? Till exempel om Rosh hade planer på att hämnas men Shalaws mördare sköt ihjäl honom före han hann göra något?
Senast redigerad av BlatteBrott 2019-07-02 kl. 14:22.
Citera
2019-07-02, 14:23
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlatteBrott
Det verkar som att Shamalbröderna är utrotade nu. Rosh storebror blev också ihjälskjuten förra året, och deras äldsta bror begick självmord eller blev hedersmördad för en 15 år sedan.

(FB) Man i 35-årsåldern skjuten i Rissne, Sundbyberg (avliden) 2018-01-15

Någon som vet om Roshmordet har kopplingar till Shalawmordet? Till exempel om Rosh hade planer på att hämnas men Shalaws mördare sköt ihjäl honom före han hann göra något?

Verkar ha varit en riktigt bra integrerad familj det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in