2019-07-02, 21:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kan du linke til dokumentet så vi kan lese ordlyden i det ?

Du får fråga den person som har påstått sig vara insatt i familjen här tidigare, och som sa sig veta detta.
Citera
2019-07-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du får fråga den person som har påstått sig vara insatt i familjen här tidigare, och som sa sig veta detta.
Det står ingenting her om at AEH ikke eier nåla i veggen, det er bare spekulasjon.
Vil du lese ektepakten så må den bestilles.

https://cdn-06.minfil.com/O2M2hcr6b6/5fb847c7-1562094978/Sloraveien+4+-+Gnr+107+Bnr+200+Knr+0230.png
Citera
2019-07-02, 23:43
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det står ingenting her om at AEH ikke eier nåla i veggen, det er bare spekulasjon.
Vil du lese ektepakten så må den bestilles.

https://cdn-06.minfil.com/O2M2hcr6b6/5fb847c7-1562094978/Sloraveien+4+-+Gnr+107+Bnr+200+Knr+0230.png
Tror det er veldig mange som misforstår. Det eksisterer så vidt jeg vet et særeie på eiendommen i Sloraveien, men dette er jo kun en bitteliten brøkdel av formuen. Hovedformuen er aksjene han eier. Vi aner ikke om det eksisterer et særeie på dette....?
Citera
2019-07-03, 00:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Arvsmässigt behövde han inte, så en inte så vild gissning med tanke på omständigheterna är att han "råkat" döda henne.

Det är den enda förklaringen som ger oss samtliga svar på denna märkliga historia.
Citera
2019-07-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Arvsmässigt behövde han inte, så en inte så vild gissning med tanke på omständigheterna är att han "råkat" döda henne.

Det är den enda förklaringen som ger oss samtliga svar på denna märkliga historia.

Att råka döda henne och att ha slängt upp ett konto för cybervaluta 2 månader tidigare klickar inte. Någon har väl sett henne i livet redan i augusti?
Citera
2019-07-03, 01:05
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1

Har jeg også tenkt på. Merkelig å planlegge et drap i lange tider og så komme opp med det jalla opplegget der. Enten spontant eller så er det noe helt annet.
Det eneste jeg ser som tyder på planlegging er at de pusset opp huset rett før det skulle komme i alle landets aviser.
Citera
2019-07-03, 03:08
Medlem
Lonnrots avatar
Det må vara mina norskkunskaper som mognat eller journalisten som tolkar men när jag läser Dagbladet nu så får jag ju bestämt uppfattningen att polisen misstänker att AET slagits ihjäl i huset redan och sedan förts därifrån död. Och att resten är en cover-up-historia framtrollad ur ngns hatt. Det anges också att släpmärkena i badrummet upptäcktes tidigt, vilket förbryllar mig lite, då man kunde anta att TH, om han vore GM, kunde hunnit avlägsna dessa. Men det kan ju förvisso handla om rispor snarare än blod. Men i så fall undrar man vad som gjort att misstankarna om att hon dödats på plats stärkts... Har man noterat uppstädat blod eller liklukt?

Sen verkar ju polisen måttligt imponerad över banditernas försök att kommunicera via de olika plattformarna, som tydligen inte är så lämpliga för sånt. Vilket då kidnapparne kunde tänkt på innan de sjösatte en plan där de tar väldiga risker och kan antas ha betydande omkostnader för planering och logistik, och har för avsikt att kräva 9 miljoners euro som kompensation för sina ansträngningar. Och leva under jord ngt decennium. Och sen så backar de ur.

Nä, det där håller nog inte. Det där har nog ngn viss farbror sytt ihop alldeles själv ändå. I efterskott.
Citera
2019-07-03, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Att råka döda henne och att ha slängt upp ett konto för cybervaluta 2 månader tidigare klickar inte. Någon har väl sett henne i livet redan i augusti?

Monerokontot kan ha skapats för att göra annat, men så passade någon på att använda det även för detta ändamål!
Citera
2019-07-03, 07:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det må vara mina norskkunskaper som mognat eller journalisten som tolkar men när jag läser Dagbladet nu så får jag ju bestämt uppfattningen att polisen misstänker att AET slagits ihjäl i huset redan och sedan förts därifrån död. Och att resten är en cover-up-historia framtrollad ur ngns hatt. Det anges också att släpmärkena i badrummet upptäcktes tidigt, vilket förbryllar mig lite, då man kunde anta att TH, om han vore GM, kunde hunnit avlägsna dessa. Men det kan ju förvisso handla om rispor snarare än blod. Men i så fall undrar man vad som gjort att misstankarna om att hon dödats på plats stärkts... Har man noterat uppstädat blod eller liklukt?

Sen verkar ju polisen måttligt imponerad över banditernas försök att kommunicera via de olika plattformarna, som tydligen inte är så lämpliga för sånt. Vilket då kidnapparne kunde tänkt på innan de sjösatte en plan där de tar väldiga risker och kan antas ha betydande omkostnader för planering och logistik, och har för avsikt att kräva 9 miljoners euro som kompensation för sina ansträngningar. Och leva under jord ngt decennium. Och sen så backar de ur.

Nä, det där håller nog inte. Det där har nog ngn viss farbror sytt ihop alldeles själv ändå. I efterskott.

Ja, jag får också det intrycket att det är vad polisen försöker förmedla, lite fint, utan att säga det rakt ut. Och att tidningarna förstår det, och också försöker förmedla det... lite fint, utan att säga det rakt ut.

Angående släpspåren så behövde inte TH avlägsna dem, i och med att han påstod att det var kidnappare som släpat. Skulle bara ha verkat konstigt om han gett sig på att städa bort alla spår efter de påstådda brottslingarna, och sedan ringt polisen...
Citera
2019-07-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag får också det intrycket att det är vad polisen försöker förmedla, lite fint, utan att säga det rakt ut. Och att tidningarna förstår det, och också försöker förmedla det... lite fint, utan att säga det rakt ut.

Angående släpspåren så behövde inte TH avlägsna dem, i och med att han påstod att det var kidnappare som släpat. Skulle bara ha verkat konstigt om han gett sig på att städa bort alla spår efter de påstådda brottslingarna, och sedan ringt polisen...

Men da må det være noe rart med den siste telefonsamtalen, for han har et alibi via den. Og hvordan har det foregått, uten flere spor i huset? De har kranglet, hun har søkt inn på toalettet, han har drept henne der? Politiet sier også at det bærer preg av å være planlagt i lang tid. Hvor passer det inn?
Citera
2019-07-03, 08:09
Medlem
Citat:

Enig i det meste her. Men politiet sier også at det bærer preg av planlegging i forkant. Monero-kontoen kan så klart ha vært der, og mennene som ble fanget på kamera ved Futurum kan være tilfeldige, men de bærer preg av å ha blitt tilkalt dit, for å møte noen, eller hente noe/noen som ikke dukker opp. TH har også alibi via den siste telefonsamtalen 09:14, der hun var i live og samtaler med «et familiemedlem». Det er dog noe merkverdig med den, siden politiet hemmeligholder hvem. Toalettet hun ble tatt på er et lite gjestetoalett i entreen, like ved hoveddøren, et toalett som hun kanskje benyttet for å slippe å gå opp trappen, men det bærer preg av at hun har flyktet inn dit synes jeg. Prøvd å forskanse seg. Det bar preg av kamp der inne mener jeg å ha lest. Ikke mye toalettsaker og lignende på et lite gjestetoalett, så da må de snakke om kroppsvæsker, hår som er dratt av osv. Det virker også som om politiet tror det har vært medhjelpere. De snakker om «antall», og sier ofte «gjerningspersonene». Spørsmålet er om TH har fått noen til å hjelpe seg som ikke helt har visst hva de har vært med på? Når det gjelder brev, konto og kontakten over digital plattform i ettertid. Hvem kan dette i så fall være?
Senast redigerad av Adrtrt 2019-07-03 kl. 08:12.
Citera
2019-07-03, 08:22
Medlem
Citat:

Om TH åstadkommit det hela helt själv och i efterhand måste jag ändå säga att jag är rätt imponerad av gubben! Betänk vad det innebär! Han har då:

- I skydd av mörkret ensam burit ut liket, fraktat iväg det, och dolt det på en plats där det ännu ej återfunnits.

- Utplånat sina egna fotspår hemma, och eventuellt planterat några falska.

- Konstruerat "kidnappningsteorin" och fabricerat brevet.

- Med hjälp av inspelningar av AEH:s röst och eventuellt någon programvara (som han i så fall laddat ned för ändamålet) konstruerat AEH:s "sista samtal", samt på något vis programmerat hennes telefon att ringa in det till en telefonsvarare kl 9.14 (jag har ärligt talat ingen aning om ifall detta ens är möjligt!)

- Utplånat alla elektroniska spår på sin dator.

- Efter denna fysiskt och mentalt krävande natt, åkt till jobbet kl 9 och av allt att döma uppfört sig som vanligt.

- Ringt AEH:s telefon någon gång vid middagstid, "blivit orolig" och åkt hem, samt utplånat spåren av sina manipulationer med hennes telefon.

- Ringt polisen och uppfört sig med en lagom väl spelad bestörtning/förtvivlan.

Det finns säkert fler punkter som jag glömt, men redan det ovanstående tycker jag är en närmast enastående prestation.

Problemet för TH i detta läge är ju att han nu hamnat i en situation där det hela verkar mer som ett planerat mord än ett oplanerat dråp eller vållande till annans död
..!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in