2019-06-26, 18:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppi
Hej!
Vet inte om det är rätt forum, hur som helst.
Jag har ätit Theralen tabletter varje kväll på senaste för att lugna ner mig och för att få sova. Det har funkat utmärkt för nig!
Nu är Theralenen slut på alla apotek i närheten. Så jag fick recept på Atarax!
Frågan är, fungerar dom lika bra?
Är Atarax starkare eller svagare i effekt ?
Ska hämta min burk nu strax.
Det är lika många piller i burkarna, men Atarax är dubbelt så dyrt, finns det någon vettig förklaring varför?
Tack och hej!
Du har recept, så kolla på onlineapoteken: https://www.apotea.se/ , https://www.apoteket.se/ osv. Tror säkert dom kan ha.
Senast redigerad av Morfar-52 2019-06-26 kl. 18:53.
Citera
2019-06-26, 19:28
Medlem
Hej!
Ingen har Theralen i tablettform som jag har recept på, har kollat överallt.
Även slut hos tillverkaren!
Hämtade Atarax nu, hon sa att om jag tog 3st, så blev det ungefär om 1-2 Theralen.
Får prova mig fram.
Om jag har ångest, nja mer svårt att sova. Ligger och grubblar på alla möjliga problem. Kan inte sova utan Theralen, iaf inte förrän 3-4 på natten.
Tar inga andra mediciner, förutom två Theralen tabletter innan jag ska lägga mig!
Citera
2019-06-26, 19:38
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Hej!
Ingen har Theralen i tablettform som jag har recept på, har kollat överallt.
Även slut hos tillverkaren!
Hämtade Atarax nu, hon sa att om jag tog 3st, så blev det ungefär om 1-2 Theralen.
Får prova mig fram.
Om jag har ångest, nja mer svårt att sova. Ligger och grubblar på alla möjliga problem. Kan inte sova utan Theralen, iaf inte förrän 3-4 på natten.
Tar inga andra mediciner, förutom två Theralen tabletter innan jag ska lägga mig!
Då ska det nog fungera. Så länge du inte blir störd av ångest, så ska Atarax, såklart fler, fungera. Lycka till!
Citera
2019-06-26, 19:39
Medlem
Ortopeds avatar
Citat:
Att det ska va så svårt, får väl ringa läkaren i morgon och förhandla.
Finns det något som är likvärdigt med Theralen? Som jag kan be att få i stället ?
Annars får det bli flytande om jag får recept på det.

du kan ju kolla om du kan få ut lergigan
Citera
2019-06-26, 19:44
Medlem
Lergigan, samma som Theralen ungefär?
Aldrig hört talas om, får googla det.
Har varit jätte nöjd med Theralen, därför försöker jag hitta något som ungefär är samma sak!
Dock helst inte svagare.. samma eller starkare.
Tack för tipset!
Citera
2019-06-26, 20:25
Medlem
Tog ett piller för 1-2 timmar sen, nu kliar det som fan i hårbotten. Inbillning eller biverkning ?
Citera
2019-06-26, 21:01
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Atarax funkar inte för fem öre. Tyckte bara paniken intensifierades av skiten, åt två, gick tillbaka till beprövade metoder sedan.
Citera
2019-06-26, 21:08
Medlem
Jag känner inget alls, men tog bara en tablett för att testa. Ska ge det en chans till, då tar jag två eller tre.
Det kliar iofs, men tror mer det är pga att jag är lite solbränd på huvudet. Rakade bort håret för några dagar sen..
Citera
2019-06-27, 09:18
Medlem
Ok, jag tog fel.
Jag Kände inget först, av medicinen. Så jag tryckte i mig två till för att testa, totalt tre alltså.
Efter två tre timmar blev jag jätte trött, höll på att somna på toaletten. Det kändes helt konstigt, så jag fick gå till sängs. Där somnade jag direkt.
Sammanfattning:
Det tog ej bort ångest eller oro huvudtaget, det blev nästan värre!
Det tog två tre timmer innan effekt, då blev jag jätte trött och somnade utan problem.
Är fortfarande trött nu dagen efter..
Citera
2019-07-02, 19:43
Medlem
Tack gode Gud, nu har Apoteket fått in Theralen igen och jag hämtade precis min dos.
Äntligen ska man få sova gott igen!
Citera
2020-03-29, 19:57
Medlem
Hej, jag letar efter ett forum ang Theralen som kanske kan hjälpa mig.
Jag har ätit theralen nu i 3 månader och gått upp 7kg i vikt. Jag har ej börjat annan medicinering eller ändrat min konst- och träningsrutin. Står att theralen ej har biverkningar men kan det verkligen stämma. Kan nån hjälpa?
Jag är ny här på FB.
Tack på förhand!
Citera
2020-03-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbiz
Hej, jag letar efter ett forum ang Theralen som kanske kan hjälpa mig.
Jag har ätit theralen nu i 3 månader och gått upp 7kg i vikt. Jag har ej börjat annan medicinering eller ändrat min konst- och träningsrutin. Står att theralen ej har biverkningar men kan det verkligen stämma. Kan nån hjälpa?
Jag är ny här på FB.
Tack på förhand!

Biverkningar har alla läkemedel, dock kan jag inte hitta något på Fass som säger att viktuppgång skulle vara en av dom av Theralen, Enda bieffekten jag själv fått av Theralen är att jag blir jävligt torr i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in