2019-06-29, 04:19
Medlem
Misstänkt stöldliga på Migrationsverket Jägersro

Polisen kallades vid 02.20-tiden till Migrationsverkets lokaler på Jägersrovägen i Malmö. Vakterna på anläggningen hade hittat en tjuvgömma och flera misstänkta personer. Polispersonal undersökte de misstänktas cyklar vid entrén då även de misstänktes vara stulna. I nuläget är det oklart vad som misstänks vara stulet och om de misstänkta kommer att tas med till polishuset.Pppress.
Citera
2019-06-30, 05:18
Medlem
Vakterna på Migrationsverket Jägersro kallade vid 22-tiden på polisen när de sett bråk mellan flera personer på anläggningen. Flertalet polispatruller kom till platsen och bråkstakarna kunde lugnas ner. En person omhändertogs av polis då han fortfarande var bråkig.
Citera
2019-07-01, 20:50
Medlem
Förvarade handgranat i termos – flera vapen och mängder med knark

Den 24 oktober 2018 slog polisen till mot lägenheten. 30-åringen och hans flickvän stoppades i närheten och en husrannsakan genomfördes i lägenheten. Där hittades 27,3 gram kokain som hade en renhetsgrad som uppgick till 82 procent. I lägenheten fanns dessutom falska kör- och ID-kort, samt 63 040 kronor i kontanter.

I lägenheten fann man även anteckningar som rörde framställning av kokain, samt vätskor som kan användas vid narkotikaframställning. Mannen hyrde även ytterligare en lägenhet som polisen samma dag genomförde en husrannsakan av.

Nu döms 30-åringen av Malmö tingsrätt. Enligt tingsrätten har mannen gjort sig skyldig till både synnerligen grovt narkotikabrott och synnerligen grovt vapenbrott. Han döms även för brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt brott.

Mannens straff blir fängelse i 8 år och sex månader. Efter avtjänat straff utvisas dessutom mannen och förbjuds att återvända till Sverige. Om förbudet skulle överträdas kan det medföra fängelse i högst ett år.

https://24malmo.se/forvarade-handgranat-i-termos-flera-vapen-och-mangder-med-knark-hittades-i-malmolagenhet_5f47e3f5
Citera
2019-07-02, 17:02
Medlem
Tullare grep misstänkt bombman på centralen i Malmö

Tullen grep strax efter 13-tiden en misstänkt bombman på centralen i Malmö. Den misstänkte mannen fördes till tullens lokaler på centralen där polisen efter en stund tog hand om den misstänkte mannen. Mannen fördes till polishuset för förhör. Polispersonal spärrade sedan av tullens lokaler i väntan på bombtekniker. Vid 02-tiden inledde bombteknikerna sitt arbete med att hantera den misstänkta bomben. Vid 15-tiden höll polisens bombtekniker fortfarande på att hantera den misstänkta bomben inne i tullens lokaler. Varför den misstänkta mannen hade en misstänkt bomb med sig på centralen är i nuläget oklart.Pppress
Citera
2019-07-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Tullare grep misstänkt bombman på centralen i Malmö

Tullen grep strax efter 13-tiden en misstänkt bombman på centralen i Malmö. Den misstänkte mannen fördes till tullens lokaler på centralen där polisen efter en stund tog hand om den misstänkte mannen. Mannen fördes till polishuset för förhör. Polispersonal spärrade sedan av tullens lokaler i väntan på bombtekniker. Vid 02-tiden inledde bombteknikerna sitt arbete med att hantera den misstänkta bomben. Vid 15-tiden höll polisens bombtekniker fortfarande på att hantera den misstänkta bomben inne i tullens lokaler. Varför den misstänkta mannen hade en misstänkt bomb med sig på centralen är i nuläget oklart.Pppress

Uppdatering

Bombskyddet kallades till Malmö central – två gripna
Publicerad idag 17.43
På tisdagseftermiddagen kallades polisens bombskydd till Malmö central för att undersöka ett misstänkt farligt föremål. Två personer greps under eftermiddagen och anhölls på kvällen misstänkta för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse och grovt vapenbrott.
Det var efter att tullen kontrollerat en man på ett tåg och funnit ett misstänkt farligt föremål på mannen som polisen och polisens bombskydd kallades till Malmö central.

Under eftermiddagen greps två personer, en man 18-årsåldern och en man i 25-årsåldern, misstänkta för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse och grovt vapenbrott.

– En person greps på centralen och en person på en annan ort. I och med utredningsåtgärderna har man kommit fram till att mycket pekar på att männen har med varanda att göra och kunde gripas för samma brott. Alltså allmänfarlig ödeläggelse och grovt vapenbrott, säger Filip Annas, presstalesperson på polisen i region syd.Svt.se
Citera
2019-07-03, 13:54
Medlem
det finns ett par saker man ska tänka på speciellt om man bor i Malmö eller rör sig i kretsar där det är en massa feminister, kommunister, låtsasjobbare och annat vidrigt avskum och slödder:

1) Lås din sjukjournal så att avskummen inte gör slagningar på den. Du kan kolla historiken om någon och vilka som gått in på din journal. Så sätter du dit dem så de får sparken eller att den skiten som har låtsasjobb inte får några låtsasjobb mer. Polisanmälan.
2) Tandläkarjournal. Du ser till och låser den så att de inte går in och gör slagningar på den.

Information som kommer från din journal används ofta men inte alltid som bytesmedel för att man ska få tillgång till en vänligt inställt socialluder som godkänner fler och större bidrag.
Citera
2019-07-03, 16:23
Medlem
Scholdpaddas avatar
Själv är jag ursprungligen från Balkan och älskar Sverige och svenska folket och jag lever i mångkulturella Malmö och faktiskt tro det eller ej jag känner mig hur trygg som helst.

OBS jag brukar spendera mycket tid ute i Dalby ( Skryllegården ) , Sandby, Falsterbo och Höllviken
också. Jag känner mig hur trygg som helst också där bland svenskarna.

Jag känner mig ganska trygg överallt faktiskt, men visst förekommer det skit ibland
självklart händer det att människor blir rånade, misshandlade eller våldtagna. Tyvärr ligger Malmö nära kontinenten och all skit så som knark och vapen smugglas just här. Men i övrigt är människorna ganska trevliga och skötsamma.

Största problemet i Sverige i överlag och Malmö i synnerhet är faktiskt det faktum att klassklyftorna har ökat vilket skapar grogrund för missnöje och frustration. Psykiska ohälsan är ett stort och tragiskt nog växande problem i vårat avlånga och annars trygga och fantastiska Svea-rike.
Citera
2019-07-04, 04:13
Medlem
Scholdpaddas avatar
Malmö är inte så farlig som det låter, däremot är staden segregerad. Det händer skit ibland precis som i alla världens storstäder men människorna är otroligt trevliga rent allmänt.

Största problemen med Malmö är segregation därmed per automatik skapar ett vi och de samhälle, men de flesta människor i staden vill utvecklas och vill vara delaktiga. Jag har levt i Malmö nästan 25 år och vet mycket väl vad jag pratar om.
Citera
2019-07-04, 16:00
Medlem
Nyligen var jag och snaggade mig. Det kostar 50 kr att klippa sig med maskin hos en "självlärd" smustlim som inte kan svenska men envisas med att snacka svenska. eftersom hn inte kan svenska switchar han över till engelska och inte ens det kan dumskallen. Jag antar att skatt har varit på besök nyligen och frågat dem vilka som jobbar svart, vilka drar bidrag och varför de inte slår in köpen för jag får hela tiden frågan om jag är svensk, var jag jobbar någonstans, om jag kommer från malmö och hur länge jag bott i skitstaden malmö, om jag har skånsk dialekt. Låg intelligens betyder knäppa frågor. Man ser också att de som tidigare tog 80 kr eller 100 kr har plötsligt ökat priset med 80-100% med mycket färre kunder som resultat. Undrar varför.

Observation 2: En grupp med zigenare skulle in på en pantbank men blev inte insläppta. Vem vill släppa in en grupp med zigenare i en pantbank och där ens barn har täckt för ansiktet så att man bara kan se ögonen.
Citera
2019-07-04, 20:31
Medlem
Man svårt knivskuren på Norra Grängesbergsgatan

Polis och ambulans larmades vid 16.20-tiden till en knivskärning på Norra Grängesbergsgatan i Malmö. Polisen var först framme och fann en svårt blödande man i 55-års åldern. Polisen påbörjade livräddning genom att försöka stoppa bildflödet från bland annat mannens ben. Ett område runt den byggnad där mannen hittades spärrades av. Polisen förhörde flertalet personer som kan ha sett saker kring händelsen. Enligt uppgift skall den eller de skyldiga till knivskärningen flytt på moped efter dådet. Vid 17-tiden hade polisen inte gripit någon misstänkt.Pppress.
Citera
2019-07-04, 20:39
Medlem
TraXzmans avatar
Lika bra att döpa om Malmö bakvänt som blir ÖmLam
Citera
2019-07-04, 23:38
Medlem
Har sett flera som bajsat helt öppet på gatorna i al-Malmö. Jag antar att det kommer att stinka och sprida sjukdomar när det blir dags. Känns som al-Malmö ligger bra till i konkurransen med de skitigaste städerna i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in