Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Du läser ju här Issy.
Kollade igenom svammel videon igen. Pappan har skrivit "Jag tänker på dig." och det tycker du är obehagligt? "Jag är din dotter och inte din flickvän.".
Han gör inget fel, han försöker nå fram till dig.
Du säger att du inte vill ha honom på någon av de plattformar du använder men ändå ska han möta dig på någon av de plattformar du är bekväm med????? Hur går det ihop?
Är det du som talar eller är det din morsa?
Der låter som att du är väldigt kontrollerad.
Skulle du tycka det vore trevligt om någon som inte kände dig skrev till dig att den "tänker på dig"? Om du dessutom kollade på hela videon så sa hon ju att han skrev till henne konstant och aldrig lät henne vara ifred, blev sur om hon inte svarade direkt, skrev elaka saker osv. Och hans argument var att "alla barn idag har med sig sin telefon jämt". Dvs noll hänsyn till att Issy bara verkar använda vissa appar på datorn och knappast sitter vid datorn hela tiden. Det ser man ju både i deras videor och i deras live: Hon är ute och promenerar, fixar mat, är och handlar mat osv.
Nu kan jag såklart inte svara åt Issy då vi inte känner varandra. Men som jag förstått det menar hon: Hon vill inte ha honom på tex Snappchatt då hon bara har sina närmsta vänner där. Däremot hade hon honom på Facebookchatten + på mejl. Men han var inte nöjd med det utan ansåg att dom skulle ha kontakt på fler plattformar.
Personligen tycker jag det är stort nog av Issy att ens gå med på att ha kontakt med honom alls efter allt han verkar ha gjort mot dem - och fortfarande gör. Du får ju tänka på att dom alltså aldrig haft någon positiv relation med varandra, och att hon inte ville ha kontakt med honom nu heller (kolla bara på äldre videor hur obekväm hon är när dom började ha kontakt i våras, han skulle vara med på kanalen osv). Däremot blev hon uppmanad att ha kontakt med honom av BUP, mamman som lyssnade på BUP osv. Tycker det är bra av henne att hon brutit med honom nu med tanke på hur hon mådde av den kontakten. Även det är ju en stor sak att göra. Så jag hoppas hon kommer må bättre framöver när dom inte har kontakt. Och jag hoppas biologiska pappan skärper till sig och lägger ner sin pinsamma youtubekanal som bara går ut på att basha dessa två och att visa upp sina andra kids och hur roligt dom har det tillsammans. Sanslöst.
Skillnaden här är att: Dessa två var medvetna om att biologiska pappan med stor sannolikhet skulle fucka up, men gav honom ändå en chans. Dom håller inte på i efterhand att säga "vad var det vi sa", utan ser det för vad det är: Han fuckade up. Igen. Han, däremot, håller på att skamma sönder och weina om det ena och det andra. Det var ju _han_ som ville ha kontakt. Då är det väl också upp till honom att försöka skapa en hälsosam och stabil kontakt som är på en nivå där den kan hållas kontinuerlig över tid. Istället för att gå från 0->110 på en gång, utan samtycke från barnet själv. Att en biologisk förälder anser sig "känna" sitt barn trots att dom inte alls känner varandra, är ju inte synonymt med att dom...känner varandra. Det är ju bara hans upplevelse. Och barnets upplevelse här är ju uppenbarligen en annan. Vilket en vuxen person borde ha förståelse för och ta hänsyn till.