2019-06-30, 23:07
Medlem
Nu raderar de videos där de tiggt pengar.
Citera
2019-06-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Completely agree with these comments!, Good to see people seeing through it

(because previous comments of mine and others keep getting deleted i will refer to them as mum and daughter so as to not cause a problem)

Because not all live streams are saved i cant get them all translated so to see some of what is said on here is very interesting for me to read, especially regarding the daughter, believing that she will never be able to have a job etc

When mother moved did anyone notice the amount of crap they had? all the filled boxes..., this is where all their money goes....online shopping...buying more clothes than anyone needs oh and the expensive headphones. This was a problem when i was with the mother.....she just constantly buys stuff that she doesn't need, she has no money management skills like the rest of us who work for our own money.....

I paid them 541kr on april 18, 8500kr on june 4, 2000kr on june 16, 2638kr on may 31st and 798kr on june 9 so you can see where this was going for me...that combined with the fact i had to stay in stockholm not norrkoping when i visit....mother would be with daughter at all times and the fact that i could get absolutely zero confirmation from daughter that my visit was welcomed it was clear there was no interest in me coming to sweden....

I even had my head bitten off for suggesting that daughter visit her friends in person...what kind of mother doesn't think its a good idea for her daughter to have real friends and doesn't create an encouraging environment for that to happen?. This is one of the reasons why the mother has constantly moved, it prevents daughter from settling and making real lasting friendship.

https://youtu.be/u_jZ2og_iIc

She blames you for everything.
Citera
2019-07-01, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Verkligen. Undra om hon äter ordentligt eller bara ser ut så, hon ser sjuk och overklig ut.

Det är precis detta jag har menat hela tiden. Det är något med morsan som ger mig dåliga vibbar, jag tror att det är både utstrålningen och hennes sätt att prata och vara. Det ser ut som att hon precis har rymt från ett mentalsjukhus.

Dessvärre tror jag säkerligen att det kommer att skita sig med deras nya lägenhet också, som med alla andra. Hur mycket ska de flytta runt egentligen? Kan inte vara bra för Issy. Hon är ung, hon behöver en trygg miljö där hon känner sig hemma. Det funkar inte om de håller på att flytta runt en massa. Jag tvivlar inte på att Issy faktiskt hade klarat av att gå i skolan om det inte vore för mamman, hon har tagit det för långt med sitt ostabila mående, ekonomin och allmänna handlingar.

Deras kanal är inte så jätteintressant heller för den delen. Dåligt content, ointressant och slarvigt. Jag tycker att det är intressant med deras gråtvideos som handlar om livet dock, men det är så svårt att hitta vad man kan kolla på bland alla livestreams som är 1 timme långa som ingen orkar kolla på. De borde sluta lägga ut en massa skit.

Jag tycker det påminner väldigt mycket om mamman i serien ”the act”, jag tvivlar absolut inte på att dottern är sjuk, men mamman verkar vilja ha henne för sig själv, och tror även mamman kanske spär på dottern och sina egna sjukdomar lite väl mycket..
Citera
2019-07-01, 07:48
Medlem
bowlingjockes avatar
Nu har de bytt namn på Youtube igen. Till "JIT Happens".
Issy cam hade väl kanske lite väl mycket... porr-aura i sig.

Någon som minns hur många följare de hade som mest ett tag? Visst var det uppåt 38k? Nere på 32k nu.
Citera
2019-07-01, 08:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Issys Pappa Official
Issys Pappa Will respond
Publicerad 1 Juli 2019
https://youtu.be/IhFm1zQh22M
Citera
2019-07-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Completely agree with these comments!, Good to see people seeing through it

(because previous comments of mine and others keep getting deleted i will refer to them as mum and daughter so as to not cause a problem)

Because not all live streams are saved i cant get them all translated so to see some of what is said on here is very interesting for me to read, especially regarding the daughter, believing that she will never be able to have a job etc

When mother moved did anyone notice the amount of crap they had? all the filled boxes..., this is where all their money goes....online shopping...buying more clothes than anyone needs oh and the expensive headphones. This was a problem when i was with the mother.....she just constantly buys stuff that she doesn't need, she has no money management skills like the rest of us who work for our own money.....

I paid them 541kr on april 18, 8500kr on june 4, 2000kr on june 16, 2638kr on may 31st and 798kr on june 9 so you can see where this was going for me...that combined with the fact i had to stay in stockholm not norrkoping when i visit....mother would be with daughter at all times and the fact that i could get absolutely zero confirmation from daughter that my visit was welcomed it was clear there was no interest in me coming to sweden....

I even had my head bitten off for suggesting that daughter visit her friends in person...what kind of mother doesn't think its a good idea for her daughter to have real friends and doesn't create an encouraging environment for that to happen?. This is one of the reasons why the mother has constantly moved, it prevents daughter from settling and making real lasting friendship.

How the f*** can you write these things about your daughter on the internet? Seriously, leave them the hell alone. You are just embarrassing.
Citera
2019-07-01, 11:08
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojohanna8989
How the f*** can you write these things about your daughter on the internet? Seriously, leave them the hell alone. You are just embarrassing.

Stackars barn. Varken mamma eller pappa verkar ha någon föräldraförmåga.

Vet inte ens var jag ska börja med att beskriva allt galet dom gör - snacka om att ungen får usla förutsättningar till ett normalt liv.

Sannolikt borde jag inte kasta bensin på elden heller genom att hålla denna tråd aktiv. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Citera
2019-07-01, 12:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean-Cut-Kid
Stackars barn. Varken mamma eller pappa verkar ha någon föräldraförmåga.

Vet inte ens var jag ska börja med att beskriva allt galet dom gör - snacka om att ungen får usla förutsättningar till ett normalt liv.

Sannolikt borde jag inte kasta bensin på elden heller genom att hålla denna tråd aktiv. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Ja, bäst vore kanske att låta denna tråd självdö vilket då även deras kanaler kommer göra. Då kanske om inser vad dom egentligen håller på med.. Dom är ju inte ens några sk kändisar.
🤔
Citera
2019-07-01, 15:45
Medlem
Tycker det är rätt intressant att se detta. Så hoppas inte kanalen kommer självdö. Men tycker det är extremt konstigt att inte kommunen sätter ner foten, och faktiskt ger familjen den hjälpen den uppenbart behöver. God man/förvaltare till exempel. Verkar ju behövas.
Citera
2019-07-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojohanna8989

Förstår fullt ut varför han skriver så. Han är inte pinsam.
Han skriver vad alla ser.
Såg du sista videon? Inte ett uns tacksamhet över att han betalat en full hyra åt dem, bara missnöje för att... Han vill ha kontakt med henne? De är riktiga äckliga wt.
Citera
2019-07-01, 18:00
Medlem
I videon om pappan märks det hur mycket morsan knullat Issys hjärna angående diagnoser. Hon vill att pappan ska kolla vilka diagnoser han har.
Alla har inte diagnoser era jävla stolpskott och ALLT ska inte skyllas på diagnoser.
Citera
2019-07-01, 18:42
Medlem
Har kommunen/socialen inte större befogenheter än så här? Det är fan skrämmande. Jag tycker synd om både mamma och dotter, men det är tydligt att mamman inte är bra för dotterns välmående. Kolla hur mamman hånler när hon genom att ställa frågor till dottern vill få pappan att framstå som en idiot. Jag tycker förvisso att pappan är en idiot, men inte på det sättet som mamman anser. Han borde tagit sitt ansvar när dottern var mindre, då hade hon förmodligen inte haft dessa problem. Tragisk historia, och kanske borde tråden självdö. Problemet är att så länge de pratar i sociala medier om privata saker (ekonomi, diagnoser, osv.) så kommer folk att diskutera det. Om de nu inte tjänar pengar på kanalen och mår dåligt av den så kanske det är bättre att släppa projektet och gå vidare. Mamman har enligt egen utsago aldrig arbetat och verkar vara ett förlorat fall, men dottern har hela sin framtid framför sig och kan absolut vända det här. Socialen måste gå in och göra sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in