2019-06-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejau12
ser du upp till gatumarks p vakterna vill du bli en av dom? rycker det i fingrarna när du ser bilar du inte får lappa? vill du egentligen bli polis till o med?

Det är en annan utbildning och vi utgår från olika lagar, annars är det inte någon direkt skillnad på oss. Har kollegor i andra städer som jobbar både på tomt- och gatumark. Om vi får ett kontrakt på gatumark så kommer jag utbildas i det, till dess så behövs det inte.

Der rycker i fingrarna när jag ser någon som står på en handikappsplatd utan ett tillstånd annars är det lugnt. Polis?? Gud nej, hade aldrig kunnat tänka mig vara polis.
Citera
2019-06-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbelbee
Nej, en trafiktvakt är någonting helt annat. Har alltid hetat parkeringsvakt.
Då får vi höra din beskrivning av en trafikvakt, tack!
Citera
2019-06-27, 20:35
Medlem
Citat:
Nej, en trafiktvakt är någonting helt annat. Har alltid hetat parkeringsvakt.

Ett klipp om de första trafikvakterna:
"Den 17 juni 1957 beslutade Stockholms stadsfullmäktige att en trafikvaktkår skulle bildas. Anledningen var det snabb stigande antal bilar i staden som medförde att gatorna blev igenproppade med bilar som ibland stod trippelparkerade"

I Lund hör vakterna fortfarande till Trafikvaktkåren, Tekniska förvaltningen.
Senast redigerad av Nordiad 2019-06-27 kl. 20:49.
Citera
2019-07-01, 23:22
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej och åter nej. Det är ett rykte som gått runt i gud vet hur många år, men det stämmer inte.

Om din lön är den samma oavsett hur mycket du lappar, varför lappar du överhuvudtaget? Kan förstå att man gör det ibland för att inte verka helt oduglig.
Citera
2019-07-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wieslander
Om din lön är den samma oavsett hur mycket du lappar, varför lappar du överhuvudtaget? Kan förstå att man gör det ibland för att inte verka helt oduglig.
varför gör du ditt jobb när du bara kan dyka upp o få pengar iaf? idiot
Citera
2019-07-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
varför gör du ditt jobb när du bara kan dyka upp o få pengar iaf? idiot

Tyvärr har jag jag ett jobb där jag måste prestera. Skulle varit en usel p-vakt om det inte fanns press, t.ex. sett mellan fingrarna om någon gått över några minuter eller så.
Citera
2019-07-02, 03:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Då får vi höra din beskrivning av en trafikvakt, tack!

Really?

En trafikvakt är vad allmogen brukar kalla för "flaggvakt", du vet den som står med en röd flagga mitt i gatan med texten VAKT på.
Citera
2019-07-02, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Really?

En trafikvakt är vad allmogen brukar kalla för "flaggvakt", du vet den som står med en röd flagga mitt i gatan med texten VAKT på.
Mycket möjligt, men den första tiden kallades de trafikvakter, de hade också andra befogenheter än vad som är fallet idag och sorterade under polisen innan kommunerna inrättade parkeringsövervakning.
Citera
2020-03-05, 01:57
Medlem
Hej ser att tråden har dött ut lite men inte meningen med att öppna upp en ny tråd är också pvakt inom samma kategori (privatmark) så om nån har några frågor kan jag besvara de med.
Citera
2020-03-05, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FXX93
Hej ser att tråden har dött ut lite men inte meningen med att öppna upp en ny tråd är också pvakt inom samma kategori (privatmark) så om nån har några frågor kan jag besvara de med.

"Om din lön är den samma oavsett hur mycket du lappar, varför lappar du överhuvudtaget? Kan förstå att man gör det ibland för att inte verka helt oduglig."

Ingen som svarade på denna fråga, så undrar om du kan?
Vad hindrar dig från att chilla hela dagen?
Citera
2020-03-05, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3t3
"Om din lön är den samma oavsett hur mycket du lappar, varför lappar du överhuvudtaget? Kan förstå att man gör det ibland för att inte verka helt oduglig."

Ingen som svarade på denna fråga, så undrar om du kan?
Vad hindrar dig från att chilla hela dagen?
Ja du. Kan säga såhär, tror det finns många som skulle vilja chilla o inte göra så mycket men dels är det ju så att företaget har ju "policy" vilket är en förfinad ord för krav. Kommer man inte in med en rätt mängd lappar står du ju framför chefen och får förklara dig. Gör det ibland för att inte vara oduglig kan man inte vara dessvärre det är sanningen. Vill man ha kvar sitt jobb så måste man vara ute och lappa. Jag kan också nämna utöver till din fråga att jag faktiskt är inte den varianten i yrket jag är inte riktigt hungrig med att lappa allt och alla jag har friat mer än vad jag har lappad
Citera
2020-04-25, 15:53
Medlem
Ritar du stora penisar på botarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här