2019-06-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Varför du dig P-vakt? Du vaktar ju inget.

Jo, hen vaktar gator och parkeringsplatser så att de ohederliga felparkerarna inte tar över.
Citera
2019-06-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Jo, hen vaktar gator och parkeringsplatser så att de ohederliga felparkerarna inte tar över.

Att stickprovsmässigt kontrollera efterlevnad av regler är inte detsamma som att vakta.
Parkeringskontrollant är ett bättre namn i så fall. P-vakt låter bara fjantigt och pretentiöst.
Lite som lokalvårdare vs städare.
Citera
2019-06-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drennan
Hade jag klarat mig om jag köpt en biljett med 1 minuts giltighetstid var 6:e minut?

Enligt ditt företags policy låter det som att jag inte borde bli bötfälld, kanske tom. att systemet inte låter dig skriva ut en kontrollavgift, men hur hade du resonerat?

Ja du hade klarat dig, jag hade inte fått skriva ut någon lapp. Sen känns det väl kanske lite överdrivet mycket jobb för dig att vara vid bilen var 5e minut.
Citera
2019-06-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsubub
Tävlar p-vakterna internt om att skiva ut flest böter? Får den p-vakt som nått upp i flest böter extra klapp på axeln av chefen, medan den mer noggranne möts av kyliga blickar och indragna förmåner?

Det är svårt att tävla mot varandra när man oftast jobbar olika tider. Svårt att jämföra dagpasset med kvällspasset, eller 2 som båda jobbar dag men på olika delar av staden.

Jag lappar utan tvekan mest på mitt kontor. Samtalet med chefen handlar väldigt lite om att någon är bättre eller sämre än någon annan. Vi pratar mer om orsaker till skillnaden i mängden lapp, typ vilka områden kör man på och vid vilka tider, för att kunna höja mängden lapp på dom som inte lappar lika mycket.

Noggrannhet tittas aldrig ner på. En av de viktigaste sakerna för oss är ju just att det ska inte bli fel, det hade sannolikt blivit mer sura miner från chefen om man lappade mycket men hade många makuleringar.
Citera
2019-06-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Att stickprovsmässigt kontrollera efterlevnad av regler är inte detsamma som att vakta.
Parkeringskontrollant är ett bättre namn i så fall. P-vakt låter bara fjantigt och pretentiöst.
Lite som lokalvårdare vs städare.

Skillnaden är väl kanske att det en gång i tiden hette städare och sen har man "finat" till det med lokalvårdare. Medan det alltid har hetat parkeringsvakt.
Citera
2019-06-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbelbee
Skillnaden är väl kanske att det en gång i tiden hette städare och sen har man "finat" till det med lokalvårdare. Medan det alltid har hetat parkeringsvakt.
Din uppfattning om "alltid" är nog lite kort. Trafikvakter kallades de tidigare.
Citera
2019-06-26, 23:17
Medlem
har ett fejkat handikaptillstånd från annat nordiskt land, hur agerar du? chansar du och bötar?
Citera
2019-06-26, 23:19
Medlem
jag har fejkade reg skyltar från tyskland att bilen är under import fast bilen egentligen har svenska skyltar, vad gör du?
Citera
2019-06-26, 23:26
Medlem
ser du upp till gatumarks p vakterna vill du bli en av dom? rycker det i fingrarna när du ser bilar du inte får lappa? vill du egentligen bli polis till o med?
Citera
2019-06-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Din uppfattning om "alltid" är nog lite kort. Trafikvakter kallades de tidigare.

Nej, en trafiktvakt är någonting helt annat. Har alltid hetat parkeringsvakt.
Citera
2019-06-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejau12
har ett fejkat handikaptillstånd från annat nordiskt land, hur agerar du? chansar du och bötar?

Det beror väl helt på hur det ser ut, ser det tydligt fejkat ut så skulle jag sannolikt lappa. Är det äkta så kommer den makuleras.
Citera
2019-06-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejau12
jag har fejkade reg skyltar från tyskland att bilen är under import fast bilen egentligen har svenska skyltar, vad gör du?

Ser jag en bil med tyska skyltar så lappar jag helt enkelt den med ett tyska regnr. Vi lappar massor med utländska bilar. Om den har svenska skyltar egentligen är ju i princip omöjligt för mig att se. Om skylten i sig ser fejk ut så hade jag nog slagit 11414 en signal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in