2019-06-29, 18:05
Medlem
Det Svenska samhället har blivit mer otryggt ju mer Feminister Bögar och Lesbiska får skrika i media.Vi måste få tillbaka våran kristna bakgrund.
Citera
2019-06-29, 18:09
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Det Svenska samhället har blivit mer otryggt ju mer Feminister Bögar och Lesbiska får skrika i media.Vi måste få tillbaka våran kristna bakgrund.
Hur ska det gå till?
Citera
2019-06-29, 18:23
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Hur ska det gå till?
Det kommer aldrig ske. Inte om dess företrädare uppträder så obildade och fanatiska som de gör här. Vem är intresserade teokrati och religiös diktatur? Det loppet är kört på grund av massiv invandring. Kanske är det bra trots alla bekymmer det leder till i sin tur. Bäst vore det förstås om mänskligheten släppte sina religiösa böckers "sanningar" och såg verkligheten i vitögat.
Citera
2019-06-29, 20:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Det kommer aldrig ske. Inte om dess företrädare uppträder så obildade och fanatiska som de gör här. Vem är intresserade teokrati och religiös diktatur? Det loppet är kört på grund av massiv invandring. Kanske är det bra trots alla bekymmer det leder till i sin tur. Bäst vore det förstås om mänskligheten släppte sina religiösa böckers "sanningar" och såg verkligheten i vitögat.
Kan enbart hålla med.

Fredlig tillvaro byggs allra säkrast på saklig grund

Ju fler tolkningsytor aka projicerignsytor att spela på, desto fler tolkningsbekymmer som alltid sutat i gräl och djup osämja. Det i sig indikerar att tolkning i religiösa sammanhang i stort sett handlar om gissning och vinna tid för efterkonstruktiva mer eller mindre inadekvata icke-svar, och oftast på svåra livsfrågor där religöst koncept är det sista att förvänta sig moget svar ifrån.

Fred, är ju en allvarlig sak. Vad kan en vild gissning ut i rymden öht avhjälpa?

Nej : saklighet är ett absolut måste i dessa överbefolkningstider, inte minst - folk har mer än nog av alla dessa tidsfördrivande och energitjuvande så kallade "lösningar"

Och till sist ; varför ser dessa religiöst ansatta koncept, det mesta med sådan bottenlös bitterhet? vem sa egentligen att liv är honung och socker? Varför tror så många på "en sanning" som ett ultimativt svar, samtidigt som de kommer med snabba metoder som andas hat inifrån och ut (halshuggning, späkande botgöring, dehumanisering, förminskanden intill absurdum etc, etc)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2019-06-29 kl. 20:29.
Citera
2019-07-01, 08:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow

Din antingen eller-jämförelse är en falsk dikotomi. Dvs. det finns fler alternativ än de två extremerna du presenterar. Bibeln innehåller t.ex. förkastlig moral som skulle vara olaglig att följa idag.
Citera
2019-07-01, 15:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det beror på vilken "kyrka" du refererar till.]

Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Både den katolska och Luteranska gjorde motstånd även om det skiljde sig mellam enskilda församlingspräster och mer officiela uttalande. Men visst, den katolska är den hårdaste på att inte sälja ut sig till rådande regim.

Som sagt: Det beror på vilken "kyrka" du refererar till.
Citera
2019-07-01, 16:05
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ja, det är dags att vi alla tar tag i regnbågsflaggan, greppar signalhornen och tar på oss clownnäsorna för att visa troende vart skåpet ska stå. Samhället ska genomsyras av rätt man på rätt plats där etik råder. Går det inte klona en man som Dan Eliasson på alla poster i samhället? Han måste vara världens kunnigaste människa (eller Gud?) som varit generaldirektör för Försäkringskassan, Migrationsverket samt Rikspolischef och nu högsta höns på MSB. För mig är Dan Eliasson sanningen. Bränn biblarna och religiös etik, det är verkligheten i vitögat som ska synas.
Citera
2019-07-01, 21:15
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Din antingen eller-jämförelse är en falsk dikotomi. Dvs. det finns fler alternativ än de två extremerna du presenterar. Bibeln innehåller t.ex. förkastlig moral som skulle vara olaglig att följa idag.
Betvivlar starkt att troende representerar skarpaste kniven i lådan, när det kommer till elementär logik. Man återanvänder ju samma felaktiga argument om och om igen, precis som att hjärnan aldrig lär sig
En klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=N2MZptK7K3E
Citera
2019-07-01, 21:29
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Betvivlar starkt att troende representerar skarpaste kniven i lådan, när det kommer till elementär logik. Man återanvänder ju samma felaktiga argument om och om igen, precis som att hjärnan aldrig lär sig
Äh, du står i ett HBTQ-tåg i clowndräkt och skriker ut din kärlek i form av hat, snyggt jobbat era apor. Ni är övertygade om att ni är apor av en anledning, det är dock sött och gulligt att skåda regnbågsflaggorna på avstånd samtidigt som ni talar om elementär logik. Pajas är väl ett hyllningsord hos den ateistiska befolkningen så jag kan inte använda mig av det begreppet. Clown då? Fasen.. apa? Men shit, har ni beslagtagit alla klassiska epitet?
Citera
2019-07-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Äh, du står i ett HBTQ-tåg i clowndräkt och skriker ut din kärlek i form av hat, snyggt jobbat era apor. Ni är övertygade om att ni är apor av en anledning, det är dock sött och gulligt att skåda regnbågsflaggorna på avstånd samtidigt som ni talar om elementär logik. Pajas är väl ett hyllningsord hos den ateistiska befolkningen så jag kan inte använda mig av det begreppet. Clown då? Fasen.. apa? Men shit, har ni beslagtagit alla klassiska epitet?
Fatta att hbtq är en parentes i historien, vem fan bryr sig vad folk sysslar med i sängkammaren, det är en privatsak, inte ännu, men kommer att bli!
Om vi nu slipper förödande handelskrig, ekonomisk kollaps, fruktansvärda flyktingströmmar osv så kommer Ändå människans sexuella preferenser att förbli en perifer fråga!

Pridetågen kommer att bli typ Riokarnevaler eller nåt, simpel folkfest inget annat!
Och Om ekonomisk kollaps, flyktingströmmar, handelskrig inträffar vem skulle då Våga skylta med sina privata "böjelser" offentligt?
Senast redigerad av rantaplan 2019-07-01 kl. 22:43.
Citera
2019-07-01, 22:47
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Fatta att hbtq är en parentes i historien, vem fan bryr sig vad folk sysslar med i sängkammaren, det är en privatsak, inte ännu, men kommer att bli!
Om vi nu slipper förödande handelskrig, ekonomisk kollaps, fruktansvärda flyktingströmmar osv så kommer Ändå människans sexuella preferenser att förbli en perifer fråga!

Pridetågen kommer att bli typ Riokarnevaler eller nåt, simpel folkfest inget annat!
Och Om ekonomisk kollaps, flyktingströmmar, handelskrig inträffar vem skulle då Våga skylta med sina privata böjelser offentligt?
Säg mig, går det komma så långt ifrån biblisk rättfärdighet som ditt HBTQ-tåg och det som ni representerar vilket genomsyrar all offentlig debatt i samhället? Snyggt jobbat.

Nå väl, föredrar du personligen att bli kallad apa, clown eller pajas? Jag vill gärna behandla med er respekt, jag förstår att ni är oerhört svaga för alla tre.
Citera
2019-07-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Säg mig, går det komma så långt ifrån biblisk rättfärdighet som ditt HBTQ-tåg och det som ni representerar vilket genomsyrar all offentlig debatt i samhället? Snyggt jobbat.

Nå väl, föredrar du personligen att bli kallad apa, clown eller pajas? Jag vill gärna behandla med er respekt, jag förstår att ni är oerhört svaga för alla tre.
Mitt hbtq-tåg?
Aldrig gillat upplägget, aldrig deltagit ens som åskådare.
Detsamma gäller din "bibliska rättfärdighet", både ditt och hbtq:s clovneri/ap/pajaskonster är helt passé och obsolet.
Ni är ett skämt båda två!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in