2019-05-12, 20:07
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vet ärligt talat inte om det är någon bra nyhet efter att sett några videos. Även om jag inte vill se någon hemlös såklart. Dottern behöver komma därifrån. En ung tjej på en luftmadrass, störd morsa, går knappt i plugget, tror att hon har massa diagnoser... Spenderar kvällarna med att tigga pengar till sånt hennes morsa ska ha fixat för länge sen.
I sista klippet tallrikar, bestick osv. "Vi delar tallrik".
Tallrikar och annat kostar några kronor på ikea. Hur pantad är morsan?

Ni som försvarar morsan måste ha en skev verklighetsuppfattning.

Håller med dig. Jag hade också hoppas på att dottern skulle komma ifrån Mamman lite.
Hon utvecklas inte. Tycker bara det blir sämre, dom blir mer och mer isolerade.
Nu har jag inte sett deras klipp på ett tag men delar dom tallrik jisses!
Dom känner inte till Secondhand butiker?
Där kan dom hitta tallrikar för 3 kr st. En soffa för 500 kr och sängar för samma pris.
Dom kan fylla ett helt hem med sådant dom behöver jättebilligt. Många har även hemkörning.
Efter en snabb sökning så ska det finnas Totalt 10 Secondhand butiker i Norrköping.
Citera
2019-05-13, 05:54
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hur gjorde dom med Issys morfar? Ligger han också på en luftmadrass i samma lägenhet?
Såg nu att dottern Issy sitter och tigger ihop till Ikea möbler.
Ja det står inte riktigt rätt till med *tänket* hos någon av dom..
Och dom har väl magasinerade möbler från Sorsele? Varför inte försöka få
ner dom ist för att skaffa nytt. Hur blir det sedan vid nästa flytt?
Citera
2019-05-13, 13:33
Medlem
Jerffs avatar
Är det bara jag som tycker att ”Jewels” (mamman) ser ut att ha anorexia?
Citera
2019-05-13, 14:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff

Med tanke på vad folk skickar till dom så borde hon vara råfet. Dom får rätt ofta stora kartonger fyllda med både mat och massor av godis. Bulimi kanske?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-05-13 kl. 14:12.
Citera
2019-05-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hur gjorde dom med Issys morfar? Ligger han också på en luftmadrass i samma lägenhet?
Såg nu att dottern Issy sitter och tigger ihop till Ikea möbler.
Ja det står inte riktigt rätt till med *tänket* hos någon av dom..
Och dom har väl magasinerade möbler från Sorsele? Varför inte försöka få
ner dom ist för att skaffa nytt. Hur blir det sedan vid nästa flytt?

Riktig stolle den där morsan.

Hur gjorde de för att lura soc att allt är bra? Eller är soc så fruktansvärt dåligt att de anser att en ung tjej som oroar sig och behöver tigga för ekonomin, inte har mat, inte har vänner (Jo, en sten verkar hon ha som vän), blir runtdragen över landet pga mammans fix idé att det är bättre någon annanstans (Läs:Kan få bidrag i annan stad).... Letar diagnoser på sig själv med sin mammas hjälp. Går inte i skolan..... Lever på gränsen att bo på gatan, tigger pengar och behöver bära på allt detta då morsan inte har förstånd att förstå att man inte blandar in sina barn i ens egna problem.

Hittar få rätt med de där två. Morsan är obehaglig. Kan inte sätta ordet på vad det är men hela hennes utstrålning får mig att vilja bjuda in Izzy till att bo här långt från morsan och få en chans att skapa sig en bra grund i livet.

Och hela youtube grejen. Morsan tror alltså på allvar att hon skulle kunna göra karriär på youtube och sitter och lipar när det inte går.

Jisses.
Citera
2019-05-13, 17:55
Medlem
Undrar om de sköter skatten på det de tjänar föresten.
Dels eventuella pengar från youtube men även samarbeten och donationer från följare.

Jag har fått pengar i form av donationer som mina följare ger mig, måste jag betala skatt?
Ja, du behöver betala skatt för donationer som dina följare frivilligt ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande. Redovisa pengarna som en inkomst på bilaga T2.

Ska jag betala skatt om jag exponerar rabattkoder?
Ja. Du ska betala skatt om du får betalt för att visa rabattkoder i till exempel sociala medier. Det spelar ingen roll om du tjänar en fast summa eller om du har en provisionsbaserad ersättning

Jag har fått produkter, måste jag betala skatt?
Ja. Grundregeln är att du ska betala skatt om du behåller en produkt oavsett om du gör reklam för den eller inte. Det du behöver betala skatt för är marknadsvärdet, dvs. priset som du själv hade fått betala om du köpt produkten – det kan vara alltifrån produkter för små summor till märkesjeans och mobiltelefoner.
Citera
2019-05-13, 18:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Hur gjorde de för att lura soc att allt är bra? Eller är soc så fruktansvärt dåligt att de anser att en ung tjej som oroar sig och behöver tigga för ekonomin, inte har mat, inte har vänner (Jo, en sten verkar hon ha som vän), blir runtdragen över landet pga mammans fix idé att det är bättre någon annanstans (Läs:Kan få bidrag i annan stad).... Letar diagnoser på sig själv med sin mammas hjälp. Går inte i skolan..... Lever på gränsen att bo på gatan, tigger pengar och behöver bära på allt detta då morsan inte har förstånd att förstå att man inte blandar in sina barn i ens egna problem.

Hittar få rätt med de där två. Morsan är obehaglig. Kan inte sätta ordet på vad det är men hela hennes utstrålning får mig att vilja bjuda in Izzy till att bo här långt från morsan och få en chans att skapa sig en bra grund i livet.

Och hela youtube grejen. Morsan tror alltså på allvar att hon skulle kunna göra karriär på youtube och sitter och lipar när det inte går.

Jisses.

Får man bidrag, bistånd, försörjningsstöd om man samtidigt tjänar pengar på youtube? Det räknas väl som ngn form av inkomst? Sedan ska man väl vara aktivt arbetssökande och så. Eller det kanske inte gäller om man har diagnoser?
Eller dom kanske lever under existensminimum?

Önskar inte att någon ska leva på gatan men..??
Citera
2019-05-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Får man bidrag, bistånd, försörjningsstöd om man samtidigt tjänar pengar på youtube? Det räknas väl som ngn form av inkomst? Sedan ska man väl vara aktivt arbetssökande och så. Eller det kanske inte gäller om man har diagnoser?
Eller dom kanske lever under existensminimum?

Önskar inte att någon ska leva på gatan men..??

Du bör inte få det. Jag tror de fifflar. Kanske går swishnumret till morfar?
De pratar ju om bidrag, att soc ska betala hyra, att soc skulle hjälpa dem med lägenhet (Fantasier).....
Morfarn måste ju också ha pension alternativ sjukersättning/sjukpenning/socialbidrag som bidrar...
Får inte deras ständiga tiggeri att gå ihop.

Jag tipsade faktiskt skatteverket efter mitt förra inlägg.
Citera
2019-05-16, 00:26
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff
Verkligen. Undra om hon äter ordentligt eller bara ser ut så, hon ser sjuk och overklig ut.

Citat:

Jisses.
Det är precis detta jag har menat hela tiden. Det är något med morsan som ger mig dåliga vibbar, jag tror att det är både utstrålningen och hennes sätt att prata och vara. Det ser ut som att hon precis har rymt från ett mentalsjukhus.

Dessvärre tror jag säkerligen att det kommer att skita sig med deras nya lägenhet också, som med alla andra. Hur mycket ska de flytta runt egentligen? Kan inte vara bra för Issy. Hon är ung, hon behöver en trygg miljö där hon känner sig hemma. Det funkar inte om de håller på att flytta runt en massa. Jag tvivlar inte på att Issy faktiskt hade klarat av att gå i skolan om det inte vore för mamman, hon har tagit det för långt med sitt ostabila mående, ekonomin och allmänna handlingar.

Deras kanal är inte så jätteintressant heller för den delen. Dåligt content, ointressant och slarvigt. Jag tycker att det är intressant med deras gråtvideos som handlar om livet dock, men det är så svårt att hitta vad man kan kolla på bland alla livestreams som är 1 timme långa som ingen orkar kolla på. De borde sluta lägga ut en massa skit.
Citera
2019-05-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Verkligen. Undra om hon äter ordentligt eller bara ser ut så, hon ser sjuk och overklig ut.

Det är precis detta jag har menat hela tiden. Det är något med morsan som ger mig dåliga vibbar, jag tror att det är både utstrålningen och hennes sätt att prata och vara. Det ser ut som att hon precis har rymt från ett mentalsjukhus.

Dessvärre tror jag säkerligen att det kommer att skita sig med deras nya lägenhet också, som med alla andra. Hur mycket ska de flytta runt egentligen? Kan inte vara bra för Issy. Hon är ung, hon behöver en trygg miljö där hon känner sig hemma. Det funkar inte om de håller på att flytta runt en massa. Jag tvivlar inte på att Issy faktiskt hade klarat av att gå i skolan om det inte vore för mamman, hon har tagit det för långt med sitt ostabila mående, ekonomin och allmänna handlingar.

Deras kanal är inte så jätteintressant heller för den delen. Dåligt content, ointressant och slarvigt. Jag tycker att det är intressant med deras gråtvideos som handlar om livet dock, men det är så svårt att hitta vad man kan kolla på bland alla livestreams som är 1 timme långa som ingen orkar kolla på. De borde sluta lägga ut en massa skit.

Ja men självklart kan tjejen klara skolan. Klart som fan hon är trött och mår psykiskt dåligt när allt hänger som ett moln över huvudet på henne. Bli bostadslös en gång om året, hemlös morsa, ingen mat på bordet, inga pengar, inga möbler, inga vänner, morsan vill inte leva från och till, morsan lipar om alla personliga problem till tjejen... Kan fortsätta i en evighet.
Klart som fan att sömnen och vardagen går åt helvete när man bär på allt det där som barn vilket hon faktiskt är. Är ju inte en kort period i hennes liv som varit så utan verkar ju ha varit många år nu av samma problem.

Morsan är ett psykfall. Hade jag sett henne på stan hade jag trott att hon hörde till a lagarna i centrum.
Citera
2019-05-18, 23:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
https://youtu.be/Qdy3hiu8PRw
Mer godis..
Citera
2019-05-19, 16:10
Medlem
Såg att de fick frågor om skatten på Instagram som de raderat. Told you so. Lol.
Morsan är körd.
Fick ett pm från någon som påstår känna dem. De tigger pengar av alla de lär känna därför de inte har vänner. Eftersom pappan som nyss kommit in i deras liv tydligen betalade hyrorna på nya lägenheten nu kanske det stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in