2019-07-01, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Med samma logik anser du kanske också att varenda kvinna, oavsett ålder, som blir ihjälslagen av sin etniskt svenska sambo, eller manlig anhörig eller bekant av svensk etnicitet, har sig själv att skylla, i synnerhet om GM brusat upp tidigare? Nej, jag tror inte att du anser det. Och även om du skulle göra det i något sådant fall, så tvivlar jag på att du skulle instämma i och vara delaktig i en sådan vidrig nedsmutsning och falsk ryktesspridning av BO som vi sett i denna tråd. Det må vara så att några unga tjejer i Kil har kallats för hora i skolan av ensamkommande, vilket en tjej sa, i Lamottes film. Men vad har ni själva kallat Ingrid för, i denna tråd? Det är bara så vidrigt!

Vi får helt enkelt avvakta utredningen för att veta vad GM hade för motiv, om han hade något. Jag kan slå vad om att det inte handlat om sex.
Jag ställer denna fråga även till dig:
Antag att det skulle komma fram att denne afghan - eller någon annan migrant som Ingrid har hjälpt - har gjort sig skyldig till brott, lögner (t ex om ålder/bakgrund), knarkande eller våldsamheter, och att Ingrid känt till detta men ändå fortsatt stötta personen att få stanna i Sverige. Skulle din åsikt ändras om vad som "får" sägas om henne? Nyfiken på hur du tänker här.
Citera
2019-07-01, 16:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Spännande jämförelse du gör. Faktum är att du kanske ofrivilligt har pekat på pudelns kärna: kvinnors förmåga att ursäkta män. Det är ju tyvärr allt för vanligt att kvinnor blir misshandlade till döds av män som de redan visste var farliga.

Kanske är det samma grundläggande fel som ligger bakom kvinnors vurmande för just afghaner.

Den stora skillnaden är dock att en kvinna som ingår ett vanligt förhållande har att räkna med normal risk medan folk som försvarar obegränsad invandring bortser från den ökade risken och bevis på att den förda politiken utsätter andra för ökad risk att bli mördad eller våldtagen. Just att de ökar risken för andra betyder att de påtar sig själva ett särskilt ansvar för konsekvenserna.

Din jämförelse är därför i grunden felaktig. Den som tar ökade risker får bära skuld för sitt agerande men den som tar normala risker kan inte anses ansvarig.

Edit: Sedan håller jag givetvis med dig om att hon inte utan bevis skall kallas för hora. Tråden skulle vinna på att de som spekulerar om sådant höll klaffen tills bevis framkom.

Man kan jämföra det med att bo med en man som misshandlar eller sexuellt förgriper sig på ens barn. Då utsätter man andra för sitt dåliga val av man, inte bara sig själv. På samma vis som dessa asylaktivister utsätter många andra för fara genom att kämpa för att ha dessa farliga män i Sverige.
Citera
2019-07-01, 16:27
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ja du, vad kan han ha haft för motiv? Mycket spännande och jag skulle gissa på att han ville ha hennes pension till heroin? En gissning bara då dom flesta barnen är heroinister. Många tanter som göder knarkhandeln. Politiker och aktivister är dom mest naiva och korkade sortens folk. Där ingår häxorna.

Sen tror jag att det är mycket sex då filmer inte ljuger. Arbogakvinnan var attraherad av unga afghaner och hon är inget undantag i dom kretsarna. Många tanter som åkt dit för utnyttjande av afghaner på boende men sånt tystas ned av pressen och blir endast en notis.

Behöver de egentligen något motiv? De har en kulturell avsaknad av moral och empati, och känner ett allmänt förakt för människor och djur. Otrogna är ännu mindre värda och kvinnor är allra minst värda. Han kanske ville pantsätta hennes guldhalsband, han kanske tyckte hon kränkt hans heder på ett av hundratals vis detta tydligen kan ske, han kanske hade en knarkpsykos. Det är tillfälligheter grundade i uppväxt, moral och kultur. Han som dödade en tjej på ett boende i Göteborgstrakten hade han ett motiv? han som döda de två på IKEA hade han ett motiv? hade Akilov ett motiv? Spelar det egentligen någon roll? De som de dödar är lika döda oavsett vad som utlöste våldet i just det fallet.
Citera
2019-07-01, 16:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Man kan jämföra det med att bo med en man som misshandlar eller sexuellt förgriper sig på ens barn. Då utsätter man andra för sitt dåliga val av man, inte bara sig själv. På samma vis som dessa asylaktivister utsätter många andra för fara genom att kämpa för att ha dessa farliga män i Sverige.

Ja, och det verkar som om kvinnor inte klarar av att se sanningen i vitögat och dra när de borde. Kvinnor som Ingrid Guldbrandsson bidrar i praktiken till lidande både för egen del och andras utan att förstå det. Din liknelse är mycket bra och man undrar varför inte kvinnor ser de galna konsekvenserna av "det täkta könets godhet".

EDIT: Det finns ingen grupp som så konkret stöder mäns våld mot kvinnor som just kvinnorna själva.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-07-01 kl. 16:55.
Citera
2019-07-01, 16:46
Medlem
Lär nog dröja till åtal innan motivfrågan kan klargöras (om ens då).
Men för spekulationens skull: enligt uppgift hade hazaren nyligen varit på psyk, kanske tyckte han då att det blev ett 'bra läge' att skaffa sig en möjlighet att kvarbli i landet?
Alltså att han valde att döda tanten för att sedan lättare kunna hävda psykos etc och i praktiken då ev kunna gå fri från straff.
Att flytta anvaret från sig själv till landets totalt havererade psykvård: "hade de bara låtit mig vara kvar där så..".
Tänker att försvaret hursomhelst kommer att ta fasta på detta.

Menar att det då kan vara ett sätt att köpa sig mer tid i landet. I väntan på nya lagar som gör så att hazarerna skall få stanna, amnesti etc.

Detta bygger ju då på att han har ett beslut om att han inte skall få stanna.

Edit: visst hade han enligt uppgift i media hävdat att han bestrider brott, verkar ju som att han inte då "förstått" vad han har gjort.
Sedan skall han ju inte dömas redan nu: hon hade rimligtvis kontakter med en mängd hazarer (och iaf en annan hade bott hemma hos henne), kanske var det fler än mgm som var hos henne då hon dödades?
Senast redigerad av Rubar 2019-07-01 kl. 16:53.
Citera
2019-07-01, 16:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Lär nog dröja till åtal innan motivfrågan kan klargöras (om ens då).
Men för spekulationens skull: enligt uppgift hade hazaren nyligen varit på psyk, kanske tyckte han då att det blev ett 'bra läge' att skaffa sig en möjlighet att kvarbli i landet?
Alltså att han valde att döda tanten för att sedan lättare kunna hävda psykos etc och i praktiken då ev kunna gå fri från straff.
Att flytta anvaret från sig själv till landets totalt havererade psykvård: "hade de bara låtit mig vara kvar där så..".
Tänker att försvaret hursomhelst kommer att ta fasta på detta.

Menar att det då kan vara ett sätt att köpa sig mer tid i landet. I väntan på nya lagar som gör så att hazarerna skall få stanna, amnesti etc.

Detta bygger ju då på att han har ett beslut om att han inte skall få stanna.

Enligt uppgift så hade han inget utvisningbeslut:
Citat:
---Killen som erkänt dådet hade inget utvisningsbeslut.
Och han var inte den killen som bott hos henne. PUNKT!---
Från Viktoria Sterners facebook: https://imgur.com/a/WHOWzzE

Men Viktoria Sterner hade kunnat skriva att mördaren hade permanent uppehållstillstånd, och det har hon inte skrivit. Jag tycker därför att Rubars resonemang inte faller bara för att utvisningsbeslut saknas.
Citera
2019-07-01, 17:09
Medlem
Citat:

Men Viktoria Sterner hade kunnat skriva att mördaren hade permanent uppehållstillstånd, och det har hon inte skrivit. Jag tycker därför att Rubars resonemang inte faller bara för att utvisningsbeslut saknas.

Ok. Tack för svar. Ja hur mycket tilltro man skall sätta till VS:s inlägg är ju lite svårt att avgöra. Men som du påtalade: det framgick ju inte att hazaren hade fått ett tillstånd (något som hon då borde ha nämnt?).
Var inte först med tanken om att hävda psykos. Här framgår också att han nekar till brott:

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
MGM har nu övergått till att neka till brott. Skall vi gissa att han försöker spela psyksjuk också?

Integration Kil verkar ha resulterat i Integration Kill istället. Skall vi anta att de får lägga ner sin förening?

"Under torsdagen begärdes en 19-årig man häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på en 69-årig kvinna i Kil, nu berättar hans försvarsadvokat Anders Olsson att han nekar till brott.
– Han säger att han är oskyldig till mord och förnekar brott, sedan får vi se vart det här leder.

Enligt åklagaren var det 19-åringen själv som ringde och berättade att något hänt, den uppgiften känner advokat Anders Olsson inte till.

Han mår jättedåligt och är i psykisk obalans, därför har det varit lite svårt att prata med honom nu."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/19-aring-nekar-till-mordanklagelser
Citera
2019-07-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag ställer denna fråga även till dig:
Antag att det skulle komma fram att denne afghan - eller någon annan migrant som Ingrid har hjälpt - har gjort sig skyldig till brott, lögner (t ex om ålder/bakgrund), knarkande eller våldsamheter, och att Ingrid känt till detta men ändå fortsatt stötta personen att få stanna i Sverige. Skulle din åsikt ändras om vad som "får" sägas om henne? Nyfiken på hur du tänker här.
Om det är så att hon stöttat en person som knarkar, exempelvis genom att hjälpa honom att komma i kontakt med vård så ser jag inget fel i det. Det skulle du också gjort (åtminstone om din vän var svensk). Om hon däremot dolde att personen begår brott skulle det varit ett brott i sig eftersom hon inte längre var god man till personen. För övrigt är finns det ingenting som en god man, ett familjehem, en aktivist osv kan göra som avgör frågan om asyl. När det gäller ensamkommande så struntar dessutom migrationsverket vad en god man eller en stödperson anser om hens ålder. Det är mer handfasta bevis som gäller.

Men det korta svaret på din fråga är: Jag tycker att det finns ingen som helst anledning för någon här att insinuera att BO skulle haft sex med MGM och sedan posta nedsättande epitet om henne med sexuellt innebörd.
Citera
2019-07-01, 17:28
Medlem
Citat:

Dom där aktivisterna går inte att lita på. Samtidigt vet hon att den mördade Ingrid i sitt kylrum vill att dom fortsätter kampen med telningarna. Besatta kvinnor är min uppfattning och jag undrar hur det står till i deras huvuden. Lite förnedrande samtidigt mot Ingrid som inte själv kan uttrycka sig. Själv hade jag varit skitförbannad och velat att allihop fick åka hem till sina nära och kära.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-01 kl. 17:30.
Citera
2019-07-01, 17:54
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ja, och det verkar som om kvinnor inte klarar av att se sanningen i vitögat och dra när de borde. Kvinnor som Ingrid Guldbrandsson bidrar i praktiken till lidande både för egen del och andras utan att förstå det. Din liknelse är mycket bra och man undrar varför inte kvinnor ser de galna konsekvenserna av "det täkta könets godhet".

EDIT: Det finns ingen grupp som så konkret stöder mäns våld mot kvinnor som just kvinnorna själva.

Ska du skylla på nån så är det väl de svenska väljarna.
Anledningen till att de här människorna tas emot är ju humanitära skäl. Det innebär ju då att de har varit med om saker. De är stukade. De är ofta psykfall. Det ligger liksom i sakens natur.
De "friska" skickas hem. De behöver ingen hjälp. De klarar sig utan vår hjälp.

Arbetskraftsinvandring har vi också. Den är ju mycket större. Men det är nåt helt annat.

Folk som engagerar sig blir ju lätt medberoende i sådana här fall. De har bara dåliga alternativ. Antingen gradvis försöka vrida det hela rätt eller konfrontera mannen och ta konsekvenserna, och de kan bli mycket omfattande.
Senast redigerad av KABUN 2019-07-01 kl. 17:57.
Citera
2019-07-01, 17:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Inger agerade vektor som var parasiten behjälplig att föra in snabeln i andras gemensamma penningpung. Nu får vi betala för honom under många år framöver. Inger tog en springnota som makarna Skråmo.

Är det godhet att ta springnotor?
Citera
2019-07-01, 18:20
Medlem
Antonov14s avatar
Afganerna håller till i Kil har ljugit om sin ålder.
Afganerna säljer har sålt knark i Kil.

Jag tycker de har förbrukat sin rätt att få vara här.
Eller gäller inte lagen lika för alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in