2019-07-01, 10:12
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
https://youtu.be/GJJNgqsaFc8
Tycker nog ändå den har lite potential, så dålig är den inte. Sen lär den efter det här skrivas upp något enormt.
Var han uppväxt i Blackan? Vem har han blåst eller mulat kan man undra? Kurd?

Ja för er alla som lever i en illusion att blackan är ett bra ställe, nej och nej, på ytan kan det verka okej, för det är ju Bromma tänker ni..ni är lurade. Det är ett riktigt skitställe, rätt som det är så händer det, Nani Ali blåste folk på bola blev mördad i centrum i Blackan mitt bland oskyldiga för inte så länge sen. Pedofiler finns och har funnits. Se upp!
Lejon brukar, brukade hänga där. starka band till Hässelby.

Hört ryktas om en golbög turk, bög på riktigt, som ska få!
Citera
2019-07-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad fan spelar "området" för roll numera? Varför älta det i all oändlighet? Detta kan hända var som helst där det kriminella slöddret råkar befinna sig, precis som det gjorde igår i Blackeberg.

Området spelar stor roll. Oproportionerligt många dödsskjutningar i Stockholmsområdet sker i Järvaområdet. Det är inte en slump. Jag vill förtydliga för läsare som inte är från Stockholm att Blackeberg inte är ett pang pang-området vilket några olyckskorpar vill hävda.

Du har förstås en poäng i att skjutningar också sker bortom dessa gängs hemområden.
Citera
2019-07-01, 10:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
Var han uppväxt i Blackan? Vem har han blåst eller mulat kan man undra? Kurd?

Ja för er alla som lever i en illusion att blackan är ett bra ställe, nej och nej, på ytan kan det verka okej, för det är ju Bromma tänker ni..ni är lurade. Det är ett riktigt skitställe, rätt som det är så händer det, Nani Ali blåste folk på bola blev mördad i centrum i Blackan mitt bland oskyldiga för inte så länge sen. Pedofiler finns och har funnits. Se upp!
Lejon brukar, brukade hänga där. starka band till Hässelby.

Hört ryktas om en golbög turk, bög på riktigt, som ska få!
Det skjuts folk inne i Sthlm med, det som gör områden stökigt är om det bor mycket klass 3/4 folk där. Inte om enstaka kriminella har det som boplats.
Citera
2019-07-01, 10:18
Medlem
SanningensProfets avatar
Fan vad hemskt med att hunden blev skjuten, att vära fyrbenta vänner behöver betala för att vissa beter sig som babianer.

99.8% säker på att dessa skjutningar var hämndaktioner mot varandra. Mer tänker jag inte säga.
Senast redigerad av SanningensProfet 2019-07-01 kl. 10:52.
Citera
2019-07-01, 10:21
Medlem
Inte alla men de flesta nuförtiden gör det Ja

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En fråga, har ingen koll själv men är alla rappare av den ”kalibern” som Rozh har, dvs med väst, guns, hundar och maskerade vänner inblandade i kriminalitet? Många refererar ju till döda brushor och Västerort osv osv. Klickade mig vidare på lite andra låtar och det va någon Alex. Ceesay? Tillhör han någon? Tillhör alla rappare i förorterna kriminella gäng nuförtiden?
Citera
2019-07-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Mindre kreativt, desto mer passivt aggressivt. Små råttor som du hade aldrig sagt sådär i verkliga livet, jag kan din typ. Hemfalla åt defaitism på anonyma forum, jo jag tackar!

OnT: Jag har haft lite i det området att göra. Blackeberg är absolut inte ett kaosområde. Området är arbetarklass och medelklass, det är ganska gentrifierat. Alkisar hänger vid pizzerian på torget. För två-tre år sedan strök det runt gäng med ensamkommande vuxna hazarer som blängde hotfullt på folk; dessa har säkert fått PUT och lägenhet någon annanstans för de syns inte till längre. Jag skulle beskriva området med ett ord: Dött.

Är hemmet för ensamkommande i svängen av björnsonsgatan nedstängt (de g:a ålderdomshemmet) ?

Håller med om beskrivningen av BB, helt klart en skön förort enligt mig.
Citera
2019-07-01, 10:26
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Är hemmet för ensamkommande i svängen av björnsonsgatan nedstängt (de g:a ålderdomshemmet) ?

Håller med om beskrivningen av BB, helt klart en skön förort enligt mig.

Nej, det är full fart på HVB hemmet...
Citera
2019-07-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Nej, det är full fart på HVB hemmet...

Se där, skulle vara tillfälligt, de sålde massa bostadsrätter mittemot mot skogen och när det var klart, så öppnade man detta.

Råcksta är stökigare än BB, är väl bekant med sträckan fram till Vby
Citera
2019-07-01, 10:42
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hunden avled.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qxG3g/oklart-om-samband-mellan-skottdoda

Stackars oskyldiga hund.
Smuts som skjuter en hund. Brinn!
Citera
2019-07-01, 10:43
Medlem
InnerstInnes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=GJJNgqsaFc8&feature=youtu.be

Kom igen, lite mer seriösare diskussion får ni komma med. Sorterar man youtubekommentarerna så återfinns dessa högt intressanta kommentarer i ärendet:

Jag vet inte hur seriösa youtubekommentarer brukar vara. Men dessa kommentarer indikerar att ryktet på stan handlar om att det föreligger en konflikt mellan Malmvägen och Blackeberg. Den sista kommentaren visar att det utan tvekan förelåg en vänskaplig koppling mellan Rozh och de i Danmark mördade "Franky" och "Gucci". Det inristade "shotta" i musikvideon (3:01) ovan som en användare pekade ut kan vara antingen vara en lojalitetsförklaring till dem eller så är det en markering av gängtillhörighet. Att döma av den första kommentaren var detta en hämnd från Malmvägen för skotten där.

Någon som vet hur BO stod i Stockholms gängkonflikter? Är Y*ldizklanen (*=i) allierade med DP?
Citera
2019-07-01, 10:50
Medlem
Den här familjen är väldigt sorglig, alla barn i familjen är numera döda. Deras moster blev mördad av hennes man för x antal år sen. Har för mig att deras föräldrar är skilda. De bodde ursprungligen i västkusten, men flyttade till Sthlm i början av 2000-talet om jag inte minns fel. Den äldsta brodern hade någon krigsskada/störning & hamnade alltd i bråk med folk som barn/tonåring, hotade, trakasserade. Brodern som dog för två år sen likaså, var alltid sen barndomen en bråkstake. Inte förvånad alls att dessa bröder skulle få det ödet. Mycket sorglig familj som sagt.
Senast redigerad av Darkangel. 2019-07-01 kl. 10:55.
Citera
2019-07-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Den här familjen är väldigt sorglig, alla barn i familjen är numera döda. Deras moster blev mördad av hennes man för x antal år sen. Har för mig att deras föräldrar är skilda. De bodde ursprungligen i västkusten, men flyttade till Sthlm i början av 2000-talet om jag inte minns fel. Den äldsta brodern hade någon krigsskada/störning & hamnade alltd i bråk med folk som barn/tonåring, hotade, trakasserade. Brodern som dog för två år sen likaså, var alltid sen barndomen en bråkstake. Inte förvånad alls att dessa bröder skulle få det ödet. Mycket sorglig familj som sagt.

Kanske blandar ihop kadavren, orkar fan inte hålla isär alla skjutna babbar och negrer längre, men var inte bröderna kurder?

Då behöver det inte vara krigsskador, skulle snarare tippa inavel. Många kurder praktiserar kusinäktenskap som ni vet (och märker om man ser dom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in