2019-07-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Flera smällar men har svårt att säga om det var automateld. Kan bara ha varit flera skott som avlossats. Allvarligt talat, kunde ha varit en smällare, men verkar som om alla är på helspänn.

Det var dubbelskott, i början väldigt tätt men sedan glesare...men alltid i par. I Sollentuna var det också automateld så även om media säger att det inte finns tydligt samband så gissar jag att det var det.
Citera
2019-07-01, 09:45
Medlem
Snöröks avatar
Det verkar farligt att vara rappare i Stockholm.
Citera
2019-07-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millos
Är uppväxt i Blackeberg och mina föräldrar och mor/far-föräldrar likaså.
Vi (70/80/90-talister) har aldrig använt "Blacken" men däremot "Blackan"..

Dock har jag hört tidigare generationer 40/50/60-talister använt "Blacken".

Att parkområdet ner mot Islandstorget skulle kallas "Blacken" har jag aldrig hört... Då har jag ändå tillbringat 15 år just i den parken. =)

Jepp, bara äldre som använder "Blacken". Har heller aldrig hört att något parkområde öht i Blackan skulle kallas för det.
Citera
2019-07-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
https://youtu.be/GJJNgqsaFc8
Tycker nog ändå den har lite potential, så dålig är den inte. Sen lär den efter det här skrivas upp något enormt.
Bland det sämsta skit jag har sett på Youtube!
Citera
2019-07-01, 09:50
Medlem
En fråga, har ingen koll själv men är alla rappare av den ”kalibern” som Rozh har, dvs med väst, guns, hundar och maskerade vänner inblandade i kriminalitet? Många refererar ju till döda brushor och Västerort osv osv. Klickade mig vidare på lite andra låtar och det va någon Alex. Ceesay? Tillhör han någon? Tillhör alla rappare i förorterna kriminella gäng nuförtiden?
Citera
2019-07-01, 09:52
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
https://youtu.be/GJJNgqsaFc8
Tycker nog ändå den har lite potential, så dålig är den inte. Sen lär den efter det här skrivas upp något enormt.

Kollade på videon, sista klippet när dem flyger en drönare över ett hustak är en lokal jag varit i på privat tillställning, nybyggt i blackan. Jag känner även igen snubben faktiskt. Jag hade dock ingen aning om musiken eller liknande, bara sprungit på honom nån gång. Sjukt hur litet sthlm är.
Citera
2019-07-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Blattebergborna vaknar till en helt vanlig vardag.

Mindre kreativt, desto mer passivt aggressivt. Små råttor som du hade aldrig sagt sådär i verkliga livet, jag kan din typ. Hemfalla åt defaitism på anonyma forum, jo jag tackar!

OnT: Jag har haft lite i det området att göra. Blackeberg är absolut inte ett kaosområde. Området är arbetarklass och medelklass, det är ganska gentrifierat. Alkisar hänger vid pizzerian på torget. För två-tre år sedan strök det runt gäng med ensamkommande vuxna hazarer som blängde hotfullt på folk; dessa har säkert fått PUT och lägenhet någon annanstans för de syns inte till längre. Jag skulle beskriva området med ett ord: Dött.
Citera
2019-07-01, 10:02
Bannlyst
Bättre att husse strök med, det var han som var problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Bra att jycken också strök med. Kamphundar vars enda funktion är att skaffa ägaren den arabiska versionen av respekt - det vill säga rädsla och underkastelse - hör inte hemma i Sverige. Den som sköt ihjäl hundfan borde få en medalj. Inför skyddsjakt på kamphundar!
Citera
2019-07-01, 10:02
Medlem
Undrar om de riktar in sig på rappare för att det får mest uppmärksamhet och skickar en signal till motståndarna, kanske demoraliserar trupperna helt? Rapparna verkar vara typ som 1600-talets fanbärare.

Hoppas våldsspiralen stannar av lite, det här börjar spåra ur.
Från youtubekommentarer:
"Kuksugarna från malmvägen ska se vad de gjort. ❤"
Citera
2019-07-01, 10:03
Medlem
sajebiss avatar
Är det typ något fryshusprojekt att göra en del småbanditer till rapare, i hopp att de ska bli folk av dem?
Citera
2019-07-01, 10:09
Medlem
Fjellrevens avatar
Det kan ju inte vara så svårt att gripa personer som dessa, när de lägger ut videos där de taggar väggar/bilar samt viftar med riktiga vapen (troligtvis?), eller?
Citera
2019-07-01, 10:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Mindre kreativt, desto mer passivt aggressivt. Små råttor som du hade aldrig sagt sådär i verkliga livet, jag kan din typ. Hemfalla åt defaitism på anonyma forum, jo jag tackar!

OnT: Jag har haft lite i det området att göra. Blackeberg är absolut inte ett kaosområde. Området är arbetarklass och medelklass, det är ganska gentrifierat. Alkisar hänger vid pizzerian på torget. För två-tre år sedan strök det runt gäng med ensamkommande vuxna hazarer som blängde hotfullt på folk; dessa har säkert fått PUT och lägenhet någon annanstans för de syns inte till längre. Jag skulle beskriva området med ett ord: Dött.
Vad fan spelar "området" för roll numera? Varför älta det i all oändlighet? Detta kan hända var som helst där det kriminella slöddret råkar befinna sig, precis som det gjorde igår i Blackeberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in