2019-06-30, 20:53
  #1393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Är det här samma händelse: (FB) Mordförsök: Person utsatt för grovt våld, Vällingby/Stockholm, 2019-06-30
Nej det där ser ut att vara något annat!
Det blir nog mycket övertid för polisen ikväll.
Citera
2019-06-30, 20:54
  #1394
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
Samt att Tunnelbanan i Hässelby har stängst av pga "bråk med vapen". Det är ju helt otroligt hur det har eskalerat, blir dock inte förvånad längre.

Samt att det precis rapporterades om att någon stapplade blödande in i en butik i Vällingby. Sannolikt hade denne blivit knivhuggen. Jag tänkte med närheten till Hässelby, jag tror inte det lär ha något med det här att göra.
Citera
2019-06-30, 20:56
  #1395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det har spårat ur för länge sedan. Politiker har ju en viss förkärlek och illa dold böjelse för det mesta "over there", även gängkulturen. Man har helt enkelt lyckats importera gangbangandet hit, möjligtvis lite naivt omedvetet.

Nu är det 4 skjutningar (om jag inte har missat någon) i helgen. 2 i Köpenhamn, 1 i Järfälla och 1 i Sollentuna.

Men som sagt, Sverige har aldrig varit tryggare!
Du har inte missat någon, men du räknar Köpenhamn 2 gånger. 2 döda i samma skottlossning.
Citera
2019-06-30, 20:58
  #1396
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du har inte missat någon, men du räknar Köpenhamn 2 gånger. 2 döda i samma skottlossning.

Hade för mig att det pangades en andra gång i Köpenhamn? Fast har inte koll på vad det handlade om.
Citera
2019-06-30, 20:58
  #1397
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Samt att det precis rapporterades om att någon stapplade blödande in i en butik i Vällingby. Sannolikt hade denne blivit knivhuggen. Jag tänkte med närheten till Hässelby, jag tror inte det lär ha något med det här att göra.
Shit är det kriget som har börjat?
Citera
2019-06-30, 21:03
  #1398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Samt att det precis rapporterades om att någon stapplade blödande in i en butik i Vällingby. Sannolikt hade denne blivit knivhuggen. Jag tänkte med närheten till Hässelby, jag tror inte det lär ha något med det här att göra.
Kan det vara en slump att allt detta äger rum idag? Det vore ju inte konstigt om det är sammanhängande allting och att kriget har blossat upp.

Just händelsen i Vällingby kanske inte har något med saken att göra men man vet aldrig, allting ligger i takt med varandra och min magkänsla säger att det hänger ihop!
Citera
2019-06-30, 21:12
  #1399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Hade för mig att det pangades en andra gång i Köpenhamn? Fast har inte koll på vad det handlade om.
Inte vad jag känner till. Vittnen snackade om skottlossning vid gripandet i Århus men det bekräftades aldrig vad smällarna i videon var. Sannolikt någon form av granat från polisen.
Citera
2019-06-30, 21:17
  #1400
Medlem
Leif GW och veckans brott har beskrivit att när en gängledare blir skjuten eller åker in i fängelse blir det ofta stökigt. Det finns många yngre förmågor som vill ta över och ser sin chans.

Jag ser alltså tyvärr att detta lär leda till en våldsam sommar i Stockholm med många mord och skjutningar.
Citera
2019-06-30, 21:20
  #1401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Inte vad jag känner till. Vittnen snackade om skottlossning vid gripandet i Århus men det bekräftades aldrig vad smällarna i videon var. Sannolikt någon form av granat från polisen.

Distraktionsgranat / flashbang. Det är redan avhandlat tidigare i tråden.
Citera
2019-06-30, 21:33
  #1402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
Vad tror ni? Det har varit skjutningar i Sollentuna&Järfälla nu under kvällen, kan det ha en koppling med detta som hänt i Köpenhamn?

Tänker om DP & Shottaz har trappat upp detta och nu börjar skjuta hej vilt i Stockholm?

Sollentuna
(FB) Skottlossning, man skjuten i huvudet. Sollentuna 2019-06-30

Järfälla
(FB) Skottlossning, person allvarligt skadad, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-30

Samt att Tunnelbanan i Hässelby har stängst av pga "bråk med vapen". Det är ju helt otroligt hur det har eskalerat, blir dock inte förvånad längre.

Det är sommar. Säkert några ”mörkermän” som blivit släppta ur fängelset efter 2/3 av sina rabatterade straff, så nu är de ute och hämnas.
Citera
2019-06-30, 21:39
  #1403
Medlem
För oss som inte bor i Stockholm. Är det några av händelserna som skett i närheten av järvafälten vilket jag förstått är där dp och shottaz håller på?

De namn som kommit ut, några som kopplas till nämnda gäng?
Citera
2019-06-30, 21:40
  #1404
Medlem
Hej.

Vet inte om det redan finns spekulationer angående detta. Men på bilden som har läckt på BO fayye ser man att Audin är kvar i bakgrunden. Så bilden togs under händelsen.
https://anonfile.com/66ydO6wanf

Så en av det 4st GM som ni kan se på denna video. ( youtube.com/watch?v=NxhAd5LbTao )
Står med något i handen som inte ser ut att vara ett pistolliknande föremål. För han försöker verkligen böja sig över skärmen så att den inte bländas av ljuset, tar upp kameran, och sedan tar han en bild på Fayye.

Sedan står det ''Allahyerhamak Fayye'' PÅ BILDEN.
1. Om det nu inte var mördaren som tog bilden, hur visste då personen att det vara Fayye som låg där? när personens huvud är underbilen samt blodig kan jag tänka mig.
2. Om det nu är mördaren som tog bilden, så tog han bilden för att den skulle spridas som en ''kränkning''

Kan det vara GM som läckte bilden på denna tråd kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in