Citat:
Ursprungligen postat av
Domyoji
Finns det någon här inne som kör soy- eller annan vegetarisk proteinpulver?
Hade väl hoppats på att kunna få snacka om mina problem... Funderar på att gå över för att min kropp tycks inte palla laktos längre.
slutade med två skopor, bytte till soymjölk tom men får ändå dålig mage av en(!) skopa lol svag som tusan. Händer typ varje gång.
Antar att Isolate e ett annat alternativ men känns... Venne, dyrt?
Thanks
Jag kör Star Nutrition Soy Protein Isolate från Gymgrossisten, kostar lite mer än deras Whey-80 (vasslekoncentrat), men billigare än deras Whey-100. Dessvärre finns den bara i ett fåtal smaker, och chokladen är den enda som funkar (naturell funkar bara när man blandar i potatismosen osv). Ett annat problem är att den innehåller lite för mycket salt också.
Annars om du vill vara riktigt hardcore så rekommenderar jag starkt det här veganska proteinpulvret:
https://se.theproteinworks.com/vegan-protein
^^ Huvudingredienserna är sojaproteinisolat och hampaproteinisolat från skalade hampafrön, sedan lite solrosprotein, ärtprotein och brunt ris protein, plus lite enzymer. Tråkigt nog kostar den lite mer, men det är ett grymt bra proteinpulver med en fantastisk aminosyraprofil med tanke på de olika proteinkällorna, och finns i en massa olika smaker, och mindre salt än Gymgrossistens sojaisolat också som bonus.