2019-06-30, 14:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Du har redan öppnat upp och visat en liten glänta av rutten feminism och världsfrånvänt kvinnligt psyke som du inte kunde hindra från att läcka ut när du skulle skylta med din egen sociala status.

Tror du verkligen att du kan gömma dig?

Du saknar den självinsikten.

Gömma mig från vem?
Jag svarar på tilltal här, och eftersom påståenden ofta är dumma så får de svar därefter.
Dock finns det en gräns, sätter du igång med personangrepp här nu eller ballar ur genom att dryga dig i onödan slutar vi diskutera. Det finns så många såna här och det är fruktansvärt tråkigt och hjärndött när samtalen blir sådana. Så du avgör själv hur du vill ha det.
Citera
2019-06-30, 14:27
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag kan hålla med om att kvinnor är överlägset bättre än män på att konsumera gemensam samhällsservice bekostad av alla, som sjuklön, tåg, bussar, mediciner, studier m.m. Jag tror dock inte detta är särskilt tärande på miljön, som just denna diskussion gällde, vem som är "bäst" på att förstöra miljön.

Det är ett etablerat faktum att kvinnor konsumerar mer än män. Bara släpp det nu och börja lägga pannan i veck på hur det här är ett problem som inte männen kan skuldbeläggas för.

Det är ett etablerat faktum att män är våldsammare än kvinnor. Finns det mer av värde att säga i frågan tycker du, eller ska vi istället konstatera faktumet och fundera på hur vi ska komma tillrätta med det?

Jag tror att kvinnornas ”tärande” kan förbättras med en feminism som inte promotar kvinnors negativa karaktärsdrag.
Citera
2019-06-30, 14:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu ”öppnade” jag miljöfrågan med att kvinnor är ”bättre” än män på att konsumera. Det har naturligtvis ett klimatavtryck.

Jag tycker du bör fråga dig varför kvinnor köper enorma mängder världsfrånvänt krimskrams och andra markörer för social status? Vilka alla har ett enormt miljöavtryck.

Men det värsta en kvinna kan göra i absoluta termer är att skaffa barn. Det finns inget som skitar ner lika mycket som ytterligare en individ i den industriella civilisationen.
Det krävs en man för att skaffa barn också. Barn är således ene produkt av man och kvinna och därmed blir miljöpåverkan delad för könen när ett barn sätts till världen.
Citera
2019-06-30, 14:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

[/b] Män är bättre än kvinnor på allt
[/b]

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Ja kvinnor är genuina samhällsbyggare.. Gå ut på stan och titta dig omkring i alla riktningar, upp,ned, in, sidledes. Peka sin och säg, se det där har kvinnor byggt. Hittar du något så kors i taket.

Likadant är det bland alla till börsen framdrivna företag. Sope Rent, skulle man kunna konstatera.

Väldigt viktigt är dock att dessa kreativa kvinnliga företagsbyggare får sitta i varje styrelse, helst 50/50 och bidra med ovanstående ovärderlig kompetens.

Det finns skäl till att vi inte längre har stampade jordgolv som yttersta lyx, det skälet stavas inte vänsterblivna kvinnor.
Citera
2019-06-30, 14:31
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Gömma mig från vem?
Jag svarar på tilltal här, och eftersom påståenden ofta är dumma så får de svar därefter.
Dock finns det en gräns, sätter du igång med personangrepp här nu eller ballar ur genom att dryga dig i onödan slutar vi diskutera. Det finns så många såna här och det är fruktansvärt tråkigt och hjärndött när samtalen blir sådana. Så du avgör själv hur du vill ha det.

Jag tror du måste börja inse att det inte är du som sätter agendan eller tonen här.

Lilla prinsessan får minsann finna sig i att ibland känna lite obehag och få hårda sanningar leverade till sig som punkterar lilla prinsessa-luftslottet.

Duger det inte att svara kommer du likförbannat bli mitt content och min punchline,

Citera
2019-06-30, 14:33
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Det krävs en man för att skaffa barn också. Barn är således ene produkt av man och kvinna och därmed blir miljöpåverkan delad för könen när ett barn sätts till världen.

Det är bara klappa ihop benen så är det slut med reproducerandet.

Når ingen penis din vagina så blir det inga fler barn. Det är något som.

ENBART KVINNOR BESTÄMMER

Citera
2019-06-30, 14:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag tror du måste börja inse att det inte är du som sätter agendan eller tonen här.

Lilla prinsessan får minsann finna sig i att ibland känna lite obehag och få hårda sanningar leverade till sig som punkterar lilla prinsessa-luftslottet.

Duger det inte att svara kommer du likförbannat bli mitt content och min punchline,

Jaja, säg till om du är intresserad av att föra normala diskussioner igen. Det gick ju bra i några inlägg iallafall.
Citera
2019-06-30, 14:36
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Jaja, säg till om du är intresserad av att föra normala diskussioner igen. Det gick ju bra i några inlägg iallafall.

Då får du hålla dig till sakfrågan och börja ge svar på varför kvinnor är så besatta av att konsumera för mer än vad den här planeten har kapacitet för.

Ja, låt höra.

Citera
2019-06-30, 14:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Då får du hålla dig till sakfrågan och börja ge svar på varför kvinnor är så besatta av att konsumera för mer än vad den här planeten har kapacitet för.

Ja, låt höra.

Sett till total konsumtion konsumerar antagligen inte kvinnor mer än män, dock måste jag undersöka saken närmare. Vad jag däremot vet är att vi inte bara kan titta på vad som köps i affären. Finns massor av annat att räkna in.
Varför kvinnor generellt shoppar mer än män har väl inte har väl inte jag någon förklaring till. Jag gillar inte själv att shoppa så förstår inte lockelsen.
Jag kan däremot förstå att det är viktigt att ha ett fint hem med inredning man trivs med. Där tror jag däremot att män konsumerar likvärdigt.
Citera
2019-06-30, 14:41
Medlem
Citat:
Konsumtionen sker främst av kvinnor. Var någonstans blir det besvärligt att ta till sig av information som är lätt att hitta på Internet?

Ja, var någonstans tar det stopp i leran av feminism mellan dina öron?

Ange en källa om du vill framstå som trovärdig.

Att män och kvinnor konsumerar lite olika är säkert sant men att kvinnor av den anledningen skulle vara större klimatbovar följer inte logiskt av det.

Jag har inget emot att bli överbevisad om så skulle vara fallet men siffror och statistik behövs i så fall.

Dina personangrepp är ju rätt rörande för övrigt. Är män verkligen så dåliga på att argumentera eller är du mest bara en kärring i en manskropp?
Citera
2019-06-30, 14:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är bara klappa ihop benen så är det slut med reproducerandet.

Når ingen penis din vagina så blir det inga fler barn. Det är något som.

ENBART KVINNOR BESTÄMMER

Då är det slut på mänskligheten inom kort.
Citera
2019-06-30, 14:44
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ange en källa om du vill framstå som trovärdig.

Att män och kvinnor konsumerar lite olika är säkert sant men att kvinnor av den anledningen skulle vara större klimatbovar följer inte logiskt av det.

Jag har inget emot att bli överbevisad om så skulle vara fallet men siffror och statistik behövs i så fall.

Dina personangrepp är ju rätt rörande för övrigt. Är män verkligen så dåliga på att argumentera eller är du mest bara en kärring i en manskropp?

Du har för fan fått ett flertal underlag från det etablerade affärsmagasinet Forbes.

Vad säger dessutom dina egna observationer i frågan? Shoppar kvinnor mer än män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in