2019-06-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Besatt!? Den enda här som är besatt av abortfrågan är du själv. Alla andra vet att största anledningen till KDs ras beror på anhöriginvandringen.
Sen kommer du med den ena lögnen efter den andra för att få ihop ditt luftslott. Ljuger till och med värre än EBT och det säger inte lite.

Min fetning.

Jag tycker att vi ska sluta att kalla varandra för lögnare. Jag säger inte att ni ljuger, när ni hävdar att orsaken till KD:s ras beror på anhöriginvandringen. Jag säger bara att det finns mycket som tyder på att det inte är så.
När jag ställde frågan om varför väljarna som lämnade KD gick till M och inte till SD, fick jag ett bra svar från Svenne-i-Banan.
Jag citerar: "M har ökat och de röstade inte som KD för anhöriginvandringen." Slut på citatet.
Om alla här kunde bete sig på detta sätt, dvs. ge en bra förklaring till varför siffrorna ser ut som de gör, skulle allt kännas så mycket bättre.
2019-06-30, 09:21
Medlem
Det fascinerar mig att så fort någon skriver om SD här på Flashback så vaknar ni ur er törnrosasömn. Låt se om jag kan väcka er med några frågor.
Varför har SD stagnerat runt 17-18 % i väljarstöd? Vad gör dom för fel?
En annan fråga som kanske väcker er är följande: Såväl MP som C ökar sitt stöd från väljarna. Vad beror detta på? Kan det vara så att väljarna är mera positiva till invandring igen?
2019-06-30, 10:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan
Det fascinerar mig att så fort någon skriver om SD här på Flashback så vaknar ni ur er törnrosasömn. Låt se om jag kan väcka er med några frågor.
En annan fråga som kanske väcker er är följande: Såväl MP som C ökar sitt stöd från väljarna. Vad beror detta på? Kan det vara så att väljarna är mera positiva till invandring igen?

Vad gör folket för fel som fortsätter rösta fram massinvandring trots all skit vi ser, nu räcker det inte med avrättningar på gatorna utan nu sprängs också hyreshus men folket sover vidare. Skatter höjs och bidrag och välfärd skärs ned men folket blir kanske lite irriterade men sover vidare. Kommuner går under men folket sover vidare.

Ja svenskarna förtjänar all skit de får, själv poppar jag popcorn och ser det som ett socialt experiment som jag inte personligen kommer drabbas då jag har skurit ned min finansiering av det och kan fly. Lycka till ni andra!
2019-06-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad gör folket för fel som fortsätter rösta fram massinvandring trots all skit vi ser, nu räcker det inte med avrättningar på gatorna utan nu sprängs också hyreshus men folket sover vidare. Skatter höjs och bidrag och välfärd skärs ned men folket blir kanske lite irriterade men sover vidare. Kommuner går under men folket sover vidare.

Ja svenskarna förtjänar all skit de får, själv poppar jag popcorn och ser det som ett socialt experiment som jag inte personligen kommer drabbas då jag har skurit ned min finansiering av det och kan fly. Lycka till ni andra!

Ja, så kan man också vända på det. Nu var det inte svenska folket som jag syftade på när jag skrev att några sover en törnrosasömn, utan istället ni som är positiva till SD, eller i alla fall tycker att SD är det bästa partiet som finns i riksdagen idag.
Men säg mig, varför ökar inte stödet för SD när invandringen har så stor negativ inverkan på det som sker i Sverige? Vad gör SD för fel, när de inte kan få fler väljare att stödja detta parti? Eller kan det vara så att majoriteten av svenska folket ändå har kvar lite av solidaritet med de som har det svårt?
2019-06-30, 11:05
Medlem
Citat:

Varför skall högre krav om tillväxt ställas på SD? Om SD i opinion ligger över valresultatet 17,53% kan jag inte få det till en stagnation.
Jag får själv fram att SD ligger runt 19,0% Sentio har till och med över 21%. Men vi får se dom viktiga undersökningarna i september när inte klimatet flummar bort folks omdöme.
2019-06-30, 11:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, så kan man också vända på det. Nu var det inte svenska folket som jag syftade på när jag skrev att några sover en törnrosasömn, utan istället ni som är positiva till SD, eller i alla fall tycker att SD är det bästa partiet som finns i riksdagen idag.
Men säg mig, varför ökar inte stödet för SD när invandringen har så stor negativ inverkan på det som sker i Sverige? Vad gör SD för fel, när de inte kan få fler väljare att stödja detta parti? Eller kan det vara så att majoriteten av svenska folket ändå har kvar lite av solidaritet med de som har det svårt?

För att folket har indoktrinerats sedan födseln och MSM för en massiv propaganda. Folket i Nordkorea har säkert en mer objektiv syn på saker än svenskar för vi är helt extrema och vår syn skiljer sig extremt mycket från alla andra folk i världen.

Men folket får gilla läget när skiten träffar fläkten, kom inte och klaga när man personligen blir hårt drabbad.
2019-06-30, 12:26
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:

Jag kan tala om vad de gör för fel. De har släppt sin unika vågmästarroll och blivit en del av etablissemanget, ett lydparti till jämnstora Moderaterna.

SD skulle kunna röra till det ordentligt i grytan men av outgrundlig anledning väljer man att inte göra det. Därför stannar man på 17-18% för väljarna känner att SD inte gör någon större skillnad.
2019-06-30, 12:37
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag kan tala om vad de gör för fel. De har släppt sin unika vågmästarroll och blivit en del av etablissemanget, ett lydparti till jämnstora Moderaterna.

SD skulle kunna röra till det ordentligt i grytan men av outgrundlig anledning väljer man att inte göra det. Därför stannar man på 17-18% för väljarna känner att SD inte gör någon större skillnad.

På vilket sätt skulle de ha en vågmästarroll om Sossarna absolut inte kan tänka sig att ens samtala med dem?

SD har inget val än att endast samtala med de som vill tala med dem. Och just nu är det bara KD som kan tänka sig göra detta.

Vet inte hur många gånger Åkesson försökte flörta med Löfven mellan 2014 och 2018. Men det var inte bara så att Löfven inte nappade. Hela hans parti tog en än kraftigare ställning emot SD än vad ens MP och V har.

S-väljarna är de som är mest fientligt inställda till SD. Mer än V och MP:s väljare. Detta skapar en naturlig problem för den försvinnande lilla skaran S-medlemmar som kan tänka sig att ens ta stöd från SD.
2019-06-30, 12:48
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

SD har inte stagnerat. De har fortfarande sin uppåtgående kurva som de haft genom hela sin historia.

Den enda skillnaden är att SD får allt svårare att summera ju längre upp de kommer.

SD hade alltid ett utrymme att summera fram till 15-20%. Nu kommer en ny fas för SD om de ska växa och bli större.

Det finns flera faktorer till detta. Och sedan kan man ju så klart tolka siffror helt olika. Vissa menar att svenskarna är trötta på invandringen, andra säger att svenskarna älskar invandringen.

Problemet är den att även om många är emot massinvandring så betyder det inte att de kommer att rösta SD. Det finns gott om svenskar i synnerhet inom överklassen som ser det som "smutsigt" att rösta på ett parti som de anser tillhöra allmogen som SD. Så då röstar de hellre på M.

Det är bara ett exempel.

Jag anser dock att en majoritet av svenskarna bör ändå betraktas som positivt inställda till massinvandring vad än vissa mätningar må säga. Även om de kanske inte är helt sålda på att massinvandringen är fantastiskt så anser de nog att det inte är så pass illa att de måste rösta på SD. De tror så klart att sina partier (S&M) kommer att lösa saken även om de gång på gång lurat väljarna.
2019-06-30, 12:49
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

De kokar grodan långsamt, folk blir vana med eländet. Svenskar förstår inte heller så mycket om politik och ekonomi osv. För de som inte redan tagit klivet till SD krävs de antagligen att de eller nära drabbas av mångkulturens otrygghet eller att det blir en ekonomisk kris, än så länge har folk jobb och hyfsat bra ställt, speciellt i storstäder. Hjärntvätten går djupt.
2019-06-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför skall högre krav om tillväxt ställas på SD? Om SD i opinion ligger över valresultatet 17,53% kan jag inte få det till en stagnation.
Jag får själv fram att SD ligger runt 19,0% Sentio har till och med över 21%. Men vi får se dom viktiga undersökningarna i september när inte klimatet flummar bort folks omdöme.

Jag medger att jag använda ordet stagnation felaktigt, men låt oss inte fastna vid ordet. Jag är övertygad om att många SD-anhängare tycker att allt under 20 % stöd för SD är oförklarligt, och kan enbart förklaras med att svenska folket är indoktrinerat (se flera inlägg här).
2019-06-30, 14:48
Medlem
Citat:
För att folket har indoktrinerats sedan födseln och MSM för en massiv propaganda. Folket i Nordkorea har säkert en mer objektiv syn på saker än svenskar för vi är helt extrema och vår syn skiljer sig extremt mycket från alla andra folk i världen.

Men folket får gilla läget när skiten träffar fläkten, kom inte och klaga när man personligen blir hårt drabbad.

Jag är övertygad om att politikerna kommer att reda ut det här.
Visst är vi svenskar extrema, men det är just därför vi älskar det här landet, och ni som inte gör det får gärna flytta. När ni sedan märker att det inte är grönare på andra sidan stängslet, är ni välkomna tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in