2019-06-30, 08:51
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan undra om det inte rör sig om en "viss" sorts klientel då Expressen gömt undan nyheten och bakat in den under "Hänt under natten"...

Nja, det är väl snarare så att i vårt nya mångkulturella Sverige (som aldrig varit tryggare, det kan flera kändisar och Jerzy Sarneckzi intyga) så är det här knappt en nyhet.

En nyhet är något ovanligt. I det här fallet har väl en blatte blivit kränkt och halat fram kniven de alltid har på dig. Är det ovanligt?
Citera
2019-06-30, 09:17
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
McDonalds vid Glädjen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-vid-mcdonalds

Jaha, där. Stället ligger vid avfarten från E4:an vid Upplands-Väsby. Kan vara vad som helst, folk från Upplands-Väsby, folk från Vallentuna, folk från Märsta eller bara några som passerar förbi.
Citera
2019-06-30, 09:37
Medlem
Klientelet såg faktiskt relativt svenskt ut, särskilt BO och hans vänner.
GM är jag mer osäker på.
Såg förvisso en bli bortförd i handfängsel men uppfattade mer att detta var en person som var missnöjd med polisens arbete i händelsen.

BO flögs med ambulanshelikopter, inte vanlig ambulans.
Förövrigt var det ett större gäng snorungar på plats så hela stämningen var rätt orolig.
Citera
2019-06-30, 09:39
Medlem
Åkte förbi där runt midnatt när jag var på väg hem. Brukar stanna vid den eller en annan om jag ska käka donken nattetid. Svängde av till denna men åkte utan att äta och valde att ta den andra istället. Det var för stökigt för min smak.

Såg mest ut att vara invandrarungdomar som härjade då (omkring midnatt). Det var därför jag avstod den restarurangen. Luktade problem.

Hur det såg ut vid 0300 vet jag inte.
Citera
2019-06-30, 09:46
Medlem
Besökte restaurangen för tre veckor sedan. Blev direkt överrumplad över andelen kunder med utländsk solbränna.
Av 15 personer var två stycken svenskar.
Det kan naturligtvis ha slumpat sig så, mem det var inte intrycket jag fick av att studera de som passerade omkring restaurangen.
Citera
2019-06-30, 10:00
Medlem
Den där donken har i alla år haft problem kvälls-/nattetid fredagar och lördagar.
Men då handlade det mer om överförfriskat folk på väg hem från krogen.

Skulle inte förvåna mig om det är ziggis-ungdomar inblandade. Framförallt som GM.

Det är dessa som åker omkring på stulna moppar och börjat beblanda sig med Väsbys mindre bra ”vanliga” ungdomar, som ser dessa ziggisar som otroligt häftiga.

Förr umgick bara dessa ziggisar med varandra. De svenska kaos-ungdomarna undvek dom. Alla undvek dom.

Sen kom kaos-blattarna hit och började umgås med svenskarnas motsvarighet. Kaos-blattarna hade inget emot ziggisarna och började umgås med dom oxå.
Och därför har dessa uppdelningar suddas ut i dagsläget. Ziggisarna har alltså välkomnats in i övriga gäng.

Och eftersom ziggisarna nu blandat in sig så vet man inte att man inte skulle ha börjat tjafsa med motparten.
Och plötsligt står där en ziggis med dragen kniv och tvekar inte att hugga.
Citera
2019-06-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Besökte restaurangen för tre veckor sedan. Blev direkt överrumplad över andelen kunder med utländsk solbränna.
Det kan naturligtvis ha slumpat sig så, mem det var inte intrycket jag fick av att studera de som passerade omkring restaurangen.
Kan väl inte vara förvånande,det är ju svart var man går.det här landet är på väg att gå åt helvete
Citera
2019-06-30, 10:08
Medlem
Tar man bilen för en hamburgare antingen på donken eller BK i Upplands Väsby en lördagskväll så möts man bara av redigt billigt WT eller fullt med mena-blattar samt zigenare. Riktigt otrevligt område.

Var där natten till lördag, fullt med poliser även då som grep nån zigenar-yngling utanför BK.
Senast redigerad av sampanl 2019-06-30 kl. 10:12.
Citera
2019-06-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa

Nä brukar vara mycket invandrare på den restaurangen, särskilt nattetid. Det är jag van vid. Igår var det dock extra stökigt mot vad det brukar vara. Därför jag åkte därifrån. Nu jobbar jag på 8-17 på kontor så det är mest vardsgsnätter under terminerna jag är där när jag jobbar över. Sällan det blir så sent en lördagsnatt på sommaren.
Citera
2019-06-30, 10:11
Medlem
Donken har blivit riktigt sunkigt, en riktig jävla shitmagnet som drar åt sig allt möjligt skit folk. Nuförtiden undviker man det även dagstid, tar alltid sån tid och det är ofta ett jävla kacklande och skitiga ungar som springer runt och skriker medans föräldrarna är fullt upptagna med att trycka i sig sina fiskburgare.

Om man promt måste äta på donken så är nog båda längs E4an vid Stora Väsby lugnast, speciellt nattetid tro det eller ej. Det beror nog på att det ända sättet att ta sig dit är via bil, vilket sållar bort det värsta packet. Den på Vasagatan samma tidpunkt är totala motsatsen, såklart.
Citera
2019-06-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Håller med, Stora Wäsby donkens är bättre, snygga brudar som jobbar där också ibland

Instämmer, men inte igår tyvärr... Dessutom fick jag en baconburgare utan bacon. Upptäckte när jag låg på motorvägen igen. Orka vända i det läget. Bara att svära och lova att det blir en av konkurrenterna nästa gång.
Citera
2019-06-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Instämmer, men inte igår tyvärr... Dessutom fick jag en baconburgare utan bacon. Upptäckte när jag låg på motorvägen igen. Orka vända i det läget. Bara att svära och lova att det blir en av konkurrenterna nästa gång.

Isåfall så borde du testa BK i Rosersberg, också väldigt lugn .

Nä men de flesta vet nog att besöka donken nattetid är förenat med högt blodtryck. Testa att knalla in på den på Vasagatan en helg runt 1-3 på natten, hormonstinna utlänningar som går fram och tillbaka och verkligen letar bråk, alternativt letar man efter överförfriskade tonårstjejer som man antasta.

Fast jag var med om en märklig händelse på Max som ligger på andra sidan gatan, dagtid vill tilläggas. Satt och åt min burgare i lugn och ro, helt plötsligt sätter sig en marockan mitt framför mig med uppspärrade ögon och stirrar hotfullt, samtidigt som denne börjar äta från mina pommes. Eftersom jag precis hade ätit klart och var mätt och belåten så la jag en snorlobba i pommesen så att den jäveln inte kunde käka mer, därefter reste jag på klacken och gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in