2019-06-29, 18:58
Medlem
Kolla på Gardalarm.
Citera
2019-06-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Varför vill du ha larm på fönstren, det kommer bli kostsamt, varför vill du inte ha Kameror, är najs att kunna kolla till sitt hem när man inte är hemma.

Men kör med Irdeckare då beroende på hur stor du har det och hur det ser ut så borde det räcka med magneter på dörrarna och 3-4 deckare på 100 kvm.

Ja det borde stämma, man har detektorer istället för det då eller? Hur stort avstånd brukar dessa täcka?
Villan är på 135kvm. Inget behov av kameror egentligen, men som du säger kan det vara skönt att ha det.

Har tittat på https://www.sikkerthjem.se/larmsystem-s6evo-villapaketet-sikkerthjem.html som fått bra recensioner, någon med erfarenhet av den?
Citera
2019-06-29, 19:07
Moderator
rancors avatar
Kolla på Netamo, dem har en del "smarta" säkerhetsprylar som larmar dig direkt med video.

https://www.netatmo.com/sv-se/security

Om du vill ha "riktiga" saker fast utan larmcentral kan du köra på med PowerMax med SIM-kort som skickar SMS, dock inte lika "smart" som Netamo. Dem hittar du t.ex. här: http://www.protexus.se/

// rancor
Citera
2019-06-29, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jansif
Ja det borde stämma, man har detektorer istället för det då eller? Hur stort avstånd brukar dessa täcka?
Villan är på 135kvm. Inget behov av kameror egentligen, men som du säger kan det vara skönt att ha det.

Har tittat på https://www.sikkerthjem.se/larmsystem-s6evo-villapaketet-sikkerthjem.html som fått bra recensioner, någon med erfarenhet av den?

Kameror är knappt dyrare en vanliga irdeckare idag, och det är alltså kombinerade ir/kameror då, räkna snålt med 10 meter men dom kan beroende på modell se 20 meter.

Nej inget erfarenhet där.
Citera
2019-06-29, 20:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kolla på Netgear Arlo kamera funkar bra, endast igång när du är borta om du ställer in rätt.

Nexa kan funka som ett enklare larm på dörrar och fönster.

Jag använder mig av båda dessa.
Citera
2019-06-30, 00:16
Medlem
mEaters avatar
Jag hade samma önskemål som du och kontaktade den lokala lås- och larmfirman som fick lösa det. De hade två varianter att välja på men kravet var inget abonnemang och inga kameror inomhus. Osäker på märket på larmet, men appen heter Home Honeywell. Var lite strul med appen i början så vi fick med två fjärrkontroller för att enkelt larma av garaget när man kommer hem med bilen. Nu funkar båda dock men jävligt bekvämt med fjärren på bilnyckeln.

Har två sirener samt SMS till mig och sambon om larmet går.

Kostnad runt 15.000,- inklusive installation. Två rörelsedeckare på nedervåning, en i garage, en i förrådet samt brytdeckare på ytterdörrarna.
Citera
2019-07-01, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mEater
Jag hade samma önskemål som du och kontaktade den lokala lås- och larmfirman som fick lösa det. De hade två varianter att välja på men kravet var inget abonnemang och inga kameror inomhus. Osäker på märket på larmet, men appen heter Home Honeywell. Var lite strul med appen i början så vi fick med två fjärrkontroller för att enkelt larma av garaget när man kommer hem med bilen. Nu funkar båda dock men jävligt bekvämt med fjärren på bilnyckeln.

Har två sirener samt SMS till mig och sambon om larmet går.

Kostnad runt 15.000,- inklusive installation. Två rörelsedeckare på nedervåning, en i garage, en i förrådet samt brytdeckare på ytterdörrarna.

Trådbundet?
Kommunikation med omvärlden Gsm,bredband,fast lina?
Citera
2019-07-01, 10:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
samt brytdeckare på ytterdörrarna.

Jag har nog aldrig hört talas om inbrottstjuvar som brutit sig in i en villa genom ytterdörren... De väljer något fönster i 10 fall av 10.
Citera
2019-07-01, 21:38
Medlem
mEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Trådbundet?
Kommunikation med omvärlden Gsm,bredband,fast lina?

Basstationen för larmet är kopplad mot routern med fast lina, övrig utrustning helt trådlös. Tror det är GSM om fibern går ner också, har inte varit aktuellt än. Får notis om det blir strömavbrott i alla fall.
Citera
2019-07-02, 09:54
Medlem
Kloges avatar
Larm gör ingen större nytta. Jag känner till en fd väktare som sa att de aldrig hade bråttom till ett villainbrott. De vill inte stå öga mot öga med antingen en påtänd knarkare eller en liga från öst. Detta vet de kriminella om.
Citera
2019-07-03, 23:04
Bannlyst
Citat:
Basstationen för larmet är kopplad mot routern med fast lina, övrig utrustning helt trådlös. Tror det är GSM om fibern går ner också, har inte varit aktuellt än. Får notis om det blir strömavbrott i alla fall.

Aj då, det var dyrt.
Citera
2019-07-05, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag har nog aldrig hört talas om inbrottstjuvar som brutit sig in i en villa genom ytterdörren... De väljer något fönster i 10 fall av 10.

Dåliga altandörrar är ganska vanligt att man går in genom. Antingen direkt eller först slå ut ett fönster och låsa upp altandörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in