2018-07-21, 08:47
Medlem
Själv har jag larm kombinerat med ett inbrottssäkrat rum som tjuvarna inte skall kunna hinna ta sig in i innan väktare/polis finns på plats. In tar sig alltid tjuvar men det gäller att se till så att de inte hinner få med sig någonting av värde.
Citera
2018-07-21, 09:09
Bannlyst
en fråga till er kunniga här , jag har en verkstad med larm , magnetkontakter på alla fönster och dörrar , alla löser ut direkt utom ytterdörren där det är 20sek fördröjning och knappdosa för att larma av , har även installerat en glaskross detektor i taket , och folie remsor dolda på de 2 fönster som finns i byggnaden .

så frågan är behövs även en kamera och är dessa komponenter tillräckliga för att larma vid inbrott ?

har 1st dold utomhussiren och 2st inomhus sirener , så det väsnas ordentligt om det larmar .

har även ett blått bixtljus liggandes , men inte inkopplat ännu .

vad fattas ?
Citera
2018-07-21, 20:27
Medlem
Hej! Kamera kan vara bra eftersom larmcentralen kan med egna ögon se att det är någon obehörig i lokalen, då brukar verisure (och vissa andra stora larmcentraler) ringa polisen direkt vilket gör att man kan fånga tjuven (även om tjuven inte är på plats så är ju fingeravtrycken helt färska). Om man inte har kamera så måste först en väktare åka dit och bekräfta att en ruta är krossad för att sedan ringa polis.

Har man kamera skickas Polis + väktare på en gång. Om det skulle brinna så har du samma fördel, larmcentealen kan se det i kameran och ringa 112 på en gång.

Annars har du en bra larmanläggning.

Citat:
Ursprungligen postat av maxspeeders
en fråga till er kunniga här , jag har en verkstad med larm , magnetkontakter på alla fönster och dörrar , alla löser ut direkt utom ytterdörren där det är 20sek fördröjning och knappdosa för att larma av , har även installerat en glaskross detektor i taket , och folie remsor dolda på de 2 fönster som finns i byggnaden .

så frågan är behövs även en kamera och är dessa komponenter tillräckliga för att larma vid inbrott ?

har 1st dold utomhussiren och 2st inomhus sirener , så det väsnas ordentligt om det larmar .

vad fattas ?
Citera
2018-11-08, 11:04
Medlem
Hej, kan ja få ett tips på steg i rätt riktning, är helt yr av alla test ja läst.

Ja skulle behöva ha indikation på ifall min förrådsdörr, mitt emot lägenheten öppnas. Det finns tillgång till wifi från lägenheten och ström.

Ja tänker en enkel magnetsensor som via wifi ger mig en heads up, vore även bra om man kunde slå av detta innan man själv öppnar dörren...

(Ja har en d-link router, men verka som att man va tvungen o köpa en separat hub även till deras larm-system. Hade tänkt köpa en huawei-telefon snart om det är av betydelse.)
Citera
2018-11-28, 22:33
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxspeeders

vad fattas ?

Rökmaskin och inferno. GG
Citera
2019-01-11, 00:56
Medlem
iSees avatar
Är på jakt(mest frugan) efter hemlarm efter att grannen fått påhälsning. En app är viktigt och möjlighet till tre-fyra kameror är ett krav. Jag tänker mig entre, vid altandörren i vardagsrummet och i ett fristående garage. Min fru vill gärna ha en vid grindarna längs tomtgränsen men det är inte avgörande.

Vad ska vi satsa på?
Citera
2019-01-11, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Är på jakt(mest frugan) efter hemlarm efter att grannen fått påhälsning. En app är viktigt och möjlighet till tre-fyra kameror är ett krav. Jag tänker mig entre, vid altandörren i vardagsrummet och i ett fristående garage. Min fru vill gärna ha en vid grindarna längs tomtgränsen men det är inte avgörande.

Vad ska vi satsa på?

Jag använder dessa grejer: https://www.larm-online.se/ och är jättenöjd. Finns en app som upp till 10 personer kan använda. Går även att koppla till flera kameror som säljs på samma sida. Jätteenkelt att installera och fungerar felfritt.
Citera
2019-01-22, 18:48
Medlem
16.20s avatar
Vilket larm skulle ni rekommendera till en sommarstuga som ligger så pass off att polisen inte åker ut under pågående inbrott?

Söker ett hemlarm som skickar bilder till ett flertal kontaktpersoner vid inbrott eller rörelse.

Tack på förband
Citera
2019-06-08, 22:07
Medlem
Driftstopps avatar
Hej.

Om jag har ett hemlarm med frekvens 433. Mzh och det går att ansluta trådlösa enheter såsom rökdekare, sensorer osv.

Jag fick med 1 rökdekare, men vill koppla in 2 till. Kan jag köpa 2 pack trådlösa brandvarnare som kopplas med varandra på 433 mzh bandet och koppla in dessa till larmenheten?

Kjell och Kompany med flera har seriekopplade brandvarnare på 433 bandet.

Går dessa?
Citera
2019-06-08, 22:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vill man åt mer hemövervakning istället för ett väktaranslutet larmsystem, så finns Ring. Kan man säkert smart kombinera med ett befintligt system för att få ut mer.

Ring.com
Citera
2019-06-29, 18:17
Medlem
Hemlarm villa

Letar efter ett inbrottslarm till villan och känner att det är en djungel av olika produkter och varianter. Vill ha ett larm utan utryckning då vi har grannar i närheten. Att man får ett SMS istället. Larm på fönster osv. men ingen övervakningskamera.

Någon som har tips på ett bra och prisvärt larm? Priset spelar egentligen ingen roll sålänge det uppfyller dessa krav. Vill allra helst få det installerat av företaget också. Tack!
Senast redigerad av jansif 2019-06-29 kl. 18:21.
Citera
2019-06-29, 18:45
Bannlyst
Varför vill du ha larm på fönstren, det kommer bli kostsamt, varför vill du inte ha Kameror, är najs att kunna kolla till sitt hem när man inte är hemma.

Men kör med Irdeckare då beroende på hur stor du har det och hur det ser ut så borde det räcka med magneter på dörrarna och 3-4 deckare på 100 kvm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in