Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Att du är förundrad över att klimatet förändras gör väl dig till en imbecill? Frågan är ju inte om klimatet förändras utan vad som är antropogent vs naturligt? Lustigt också att matproduktionen har ökat konstant och grönområden ökar konstant samtidigt som man varnar om jordens undergång årtionde efter årtionde? Mycket märkligt
Nej det är inte märkligt, ökad CO2halt göder växtligheten men bara kortsiktigt - så länge temperaturen är inom växternas toleransnivå - till slut blir det för varmt och torrt för att viktiga sädeslag ska orka, och då jävlar blir det jobbigt. Globalt. Missväxt på stor skala. Se förra sommaren här. Rena turen att vi slapp europavärmen detta år.
SNälla, det vore så schysst om bara nån tvivlare kunde få upp ögonen för att människan - helt enkelt - rubbar den balans vi haft i årmiljoner. Naturen har aldrig förut behövt deala med 9 miljarder människor som pumpar upp olja och gas osv. och bränner den...! Visst, klimatet ändrar sig - men industrialismen är ett artificiellt, onaturligt inslag.
Så svårt är det väl ändå inte att erkänna det?
Nej, jag tycker inte vi ska lägga ner kärnkraften. Nej, jag tror inte på miljömuppar. Men jag ser, känner, förstår att människan och hennes teknologi är onaturlig. Ändå är teknologin vår enda räddning genom massiv CO2-extraktion i ett globalt samarbete, vi kommer inte att sluta konsumera....