Citat:
Ursprungligen postat av
526
Hur vet de vems DNA som skickas in? Vore enkelt att finta det hela genom att skicka någon annans DNA och säga att det är sitt eget.
Går du omkring med de olika företagens testningskit på dig och ber folk ställa upp på en topsning? Och om den vars dna-prov du skickar in i ditt namn senare själv skulle välja att skicka in ett prov för egen räkning till samma företag, vad händer då?
Citat:
Ursprungligen postat av
lillapaddington
Läs länken. Ditt ursprungsresultat baseras på databasen man använder för att jämföra. En annan databas skulle ge ett annat resultat.
Du har möjligen missförstått det hela lite tror jag. Det är det autosomala dna:t som de flesta testar för, för att det är billigast och många tycker att det räcker med det. De olika företagen har referensgrupper som de baserar en rätt grov härkomst ifrån. Därför skiljer sig just de svaren åt till en del för de olika företagen. Men det är inte det enda svaren som kunden får utan en hel del mer.
Hoppas att jag förstod dig rätt, annars ber jag om ursäkt för utläggningen.
Tycker dock att det är bra att dna-testning i allmänhet samt den big business släktforsknings-dna har blivit, diskuteras. Finns mycket att säga om det här.