2019-06-29, 12:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hon står med i Guinness rekordbok, så nej, hon har nog inte skrivit om sig själv på wikipedia.
Visar sig att Guinness tog bort rubriken "Who has the highest IQ" 1989, när madame Savant-fake stått med högst IQ i fem år. Hennes IQ-test, gjord när hon var 10 år, var genomfalsk. Dessutom är IQ-tester generellt inte beständiga, verifierbara, eller faktabaserade. De är mer en rolig ploj.

Som jag minns det är de enda personerna som listar IQ-topplistor i denna tråd lupac och moment22. Vilket är meningslöst. För jag kan inte minnas ett enda inlägg som säger att kvinnor är dummare än män.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-29 kl. 13:05.
Citera
2019-06-29, 13:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Visar sig att Guinness tog bort rubriken "Who has the highest IQ" 1989, när madame Savant-fake stått med högst IQ i fem år. Hennes IQ-test, gjord när hon var 10 år, var genomfalsk. Dessutom är IQ-tester generellt inte beständiga, verifierbara, eller faktabaserade. De är mer en rolig ploj.

Som jag minns det är de enda personerna som listar IQ-topplistor i denna tråd lupac och moment22. Vilket är meningslöst. För jag kan inte minnas ett enda inlägg som säger att kvinnor är dummare än män.

Jaha så nu är IQ plötsligt inte viktigt längre? Det var märkligt. Du med flera har ju pratat så varmt om mäns några få genomsnittliga poäng IQ högre än kvinnors.

Om man har ett högt IQ när man är 10 år så har man ett högt IQ när man är 30 eller 40 år också. Det blir ju bara bättre med träning, för i viss mån kan man nämligen träna sig till högre resultat på tester som mäter IQ. Du kanske aldrig har gjort ett sådant test men det har nämligen jag gjort, så jag vet hur de är utformade som standard, även om det finns viss variation.
Citera
2019-06-29, 14:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tydligen fake news ännu en gång. Vilket jag kände på mig, världens intelligentaste människa lämnar rimligen fler spår efter sig än som kolumnist i en okänd tidning.

Jag noterar en viss likhet mellan madame Savant-fake och de flesta av lupacs kvinno-googlingar. Till en början ser artiklarna bra ut, verkar seriöst. När man sedan för 3-4e gånger läser identiska formuleringar så förstår man att allt har en enda källa, som inte behöver vara sann, och sedan sprider kvinnor, i sin glädje över att ha funnit något som "kvinnor kan", denna fake news vidare på massor med andra hemsidor. Nu även på FB.

Finns 100-tals sidor som nämner Savant. Men inte en enda värdig att kallas källa i svenska wikin, allt är fake. Hennes artikel borde rimligen tas bort, men jag kan tänka mig att de fåtaliga wiki-kvinnorna skulle bli upprörda. Vi som är mer erfarna vet naturligtvis att källgranska. Den här tråden har lärt mig att män är bättre än kvinnor på att källgranska.

Befinner du dig i ett psykotiskt tillstånd?
Jag blir liksom så förundrad när jag läser vad du skriver. Det är så långt ifrån verkligheten att man undrar vilken verklighet du är i.
Citera
2019-06-29, 14:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jaha så nu är IQ plötsligt inte viktigt längre? Det var märkligt. Du med flera har ju pratat så varmt om mäns några få genomsnittliga poäng IQ högre än kvinnors.

Om man har ett högt IQ när man är 10 år så har man ett högt IQ när man är 30 eller 40 år också. Det blir ju bara bättre med träning, för i viss mån kan man nämligen träna sig till högre resultat på tester som mäter IQ. Du kanske aldrig har gjort ett sådant test men det har nämligen jag gjort, så jag vet hur de är utformade som standard, även om det finns viss variation.
Länka gärna där jag självmant tar upp IQ eller uttrycker mig negativt om kvinnors IQ. Tvärtom har män och kvinnor i samma land ungefär samma IQ. Jag föredrar fakta framför din skapade IQ-utvikning.

Måste förvånat dig att Savants IQ-poäng var så fake att Guinness la ner hela IQ-rubriken i sin bok. kvinnor (som Savant) är lika bra bedragare som män.

Noterar att du inte kommenterar detta bedrägeri alls, trots att du byggt upp världens "du är krossad"-bubbla kring ditt fram-googlade fake-resultat med Savant som du inte visste något alls om. Du liknar mer och mer lupac i din argumentation. Och ditt användande av svärord och förminskning.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-29 kl. 14:25.
Citera
2019-06-29, 14:25
Medlem
kinematisists avatar
Kvinnor är oerhört "bra" på att konsumera. Här är en artikel stolt skriven av en kvinna, Bridget Brennan, själv.

https://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#2d0122236a8b
If the consumer economy had a sex, it would be female. Women drive 70-80% of all consumer purchasing, through a combination of their buying power and influence. Influence means that even when a woman isn’t paying for something herself, she is often the influence or veto vote behind someone else’s purchase.
Det är bara gratulera feminismen för sitt enorma avtryck.

Citera
2019-06-29, 14:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Kvinnor är oerhört "bra" på att konsumera. Här är en artikel stolt skriven av en kvinna, Bridget Brennan, själv.
Kvinnor är bättre på att handla än män. Det köper jag direkt. Kan verifieras i varje apotek, frisör, kläd-, smyckes-, smink-, blom- affär som helst, och i godis-hörnan i valfritt varuhus.
Citera
2019-06-29, 14:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

https://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#2d0122236a8b
If the consumer economy had a sex, it would be female. Women drive 70-80% of all consumer purchasing, through a combination of their buying power and influence. Influence means that even when a woman isn’t paying for something herself, she is often the influence or veto vote behind someone else’s purchase.
Det är bara gratulera feminismen för sitt enorma avtryck.

Samtidigt som de starkast argumenterar för miljömedvetenhet. Kvinnor är helt irrationella.
Citera
2019-06-29, 14:34
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Kvinnor är bättre på att handla än män. Det köper jag direkt. Kan verifieras i varje apotek, frisör, kläd-, smyckes-, smink-, blom- affär som helst, och i godis-hörnan i valfritt varuhus.

Glöm nu inte bort att kvinnor influerar män att köpa hus som är större än de har råd med, övertalar män att skaffa barn som sedan för traditionen vidare. Mot, mer, mer, mer, mer och mer.

Men framförallt dessa djävla konsumtionens tempel av kvinnlig fåfänga man hittar i gallerior och stormarknader. Kvinnor håller även dessa läkekonstens perversioner med arbete genom att erbjuda plastikoperationer, rumpförstorningar, botox och silikontuttar.

Ja, ni kvinnor är onekligen oerhört kompetenta på att förbruka naturresurser.

Det är bara gratulera! Kör hårt!

Citera
2019-06-29, 14:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Glöm nu inte bort att kvinnor influerar män att köpa hus som är större än de har råd med, övertalar män att skaffa barn som sedan för traditionen vidare. Mot, mer, mer, mer, mer och mer.

Men framförallt dessa djävla konsumtionens tempel av kvinnlig fåfänga man hittar i gallerior och stormarknader. Kvinnor håller även dessa läkekonstens perversioner med arbete genom att erbjuda plastikoperationer, rumpförstorningar, botox och silikontuttar.

Ja, ni kvinnor är onekligen oerhört kompetenta på att förbruka naturresurser.

Det är bara gratulera! Kör hårt!

Enligt kvinnornas logik är det inte de som förbrukar naturresurserna eftersom de använder mannens kreditkort.
Citera
2019-06-29, 14:39
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Samtidigt som de starkast argumenterar för miljömedvetenhet. Kvinnor är helt irrationella.

Gravida kvinnor och mammor som "oroar" sig för framtiden, miljöförstöringen och utsläppen av växthusgaser, är en outsinlig källa av total kognitiv dissonans. Vad tror kvinnor att deras eugenikprojekt och ultimata godhetssignallerande har för avtryck?

https://www.youtube.com/watch?v=rcx-nf3kH_M

Tänk på baaaaarnen.

Citera
2019-06-29, 14:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Länka gärna där jag självmant tar upp IQ eller uttrycker mig negativt om kvinnors IQ. Tvärtom har män och kvinnor i samma land ungefär samma IQ. Jag föredrar fakta framför din skapade IQ-utvikning.

Måste förvånat dig att Savants IQ-poäng var så fake att Guinness la ner hela IQ-rubriken i sin bok. kvinnor (som Savant) är lika bra bedragare som män.

Noterar att du inte kommenterar detta bedrägeri alls, trots att du byggt upp världens "du är krossad"-bubbla kring ditt fram-googlade fake-resultat med Savant som du inte visste något alls om. Du liknar mer och mer lupac i din argumentation. Och ditt användande av svärord och förminskning.

Herregösses hennes IQ är inte falsk. Hur skaffar man en falsk IQ?
Om man har en viss IQ som tioåring så försvinner den inte. Skärpning.
Citera
2019-06-29, 14:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Herregösses hennes IQ är inte falsk. Hur skaffar man en falsk IQ?
Om man har en viss IQ som tioåring så försvinner den inte. Skärpning.

Skärp dig, du har inte särskilt hög IQ om du inte vet att den förändras över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in