2019-06-23, 22:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Kommer gå åt skogen ändå. Sedan Ferguson slutade har United den överlägset sämsta värvningshistoriken bland topp 6-klubbarna enligt mig. Ja, inklusive Arsenal med tanke på hur lite pengar de haft att jobba med. Såg på reddit att United har fått ut minst antal poäng per spenderat pund i hela Premier League. Alltså på plats 20 av 20.

De har gjort en enda supervärvning (Pogba) och det lyckades de bara med för att Mourinho och Zlatan drog i honom. Vem ska lockas till ett urgröpt United med Ole vid ratten? Hela klubben kan lika gärna byta namn till Det sjunkande skeppet.

Finns bara två skäl till att en bra spelare skulle sätta sig i United idag: pengar eller en genuin tro på att utvecklingen kommer vända. Idag finns inget som tyder på det senare.

Skulle tro att United har ungefär samma dragningskraft som Everton idag. Visst, United är mycket ”större” men har samtidigt en stor loserstämpel just nu. Om jag var en lovande 19-åring skulle jag hellre ta ett par år i Everton som språngbräda i karriären än att casha in i United och löpa stor risk att bli en ny Martial, Lingard eller Fred.
United kommer aldrig att komma på normala fötter igen om dom tror att allt ska lösa sig självt till slut..vilket dom ännu tror.

Dom måste sluta med att tro att allt ska bli som på Fergusons tid, och acceptera några hundår, utan desperata svindyra värvningar som det inte finns någon plan för.
Citera
2019-06-23, 22:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad var super med Pogba-värvningen? Att han var känd? För då har dem ju köpt Di Maria och Falcao också t.ex.

Visst har han inte varit allt det United hoppats på, men de skulle lätt kunna sälja honom för en saftig vinst idag. Han är kvalitet i botten. Sen kanske han har attitydproblem, vem vet.

United hade tur som köpte honom innan Neymar-transfern blåste upp alla summor. Du får inte en Pogba för £89m idag. Och innan du jämför med Hazard så vet alla att det var en specialsituation med kontraktet och Chelseas transferavstängning. Annars hade Hazard lätt kostat minst £130m.

Squawka har just släppt statistik över vilka spelare som bidrar med mest i olika lag. Så här ser det ut för City:

Most goals: Agüero
Most assists: Sané + Sterling
Most chances created: David Silva
Most shots on target: Agüero
Most duels won: Fernandinho
Most fouls won: Sterling
Most possession won: Laporte
Most take-ons: Sterling
Most passes into final third: Laporte

Rätt bra spridning, eller hur? Motsvarande siffror för United ser ut så här:

Most goals: Pogba
Most assists: Pogba
Most chances created: Pogba
Most shots on target: Pogba
Most duels won: Pogba
Most fouls won: Pogba
Most possession won: Pogba
Most take-ons: Pogba
Most passes into final third: Pogba

https://twitter.com/Squawka/status/1140222560057135105
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2019-06-23 kl. 22:57.
Citera
2019-06-23, 23:19
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
United kommer aldrig att komma på normala fötter igen om dom tror att allt ska lösa sig självt till slut..vilket dom ännu tror.

Dom måste sluta med att tro att allt ska bli som på Fergusons tid, och acceptera några hundår, utan desperata svindyra värvningar som det inte finns någon plan för.

Håller med, när man tittar tillbaka på åren 2013-2019 ser de ju helt inkompetenta ut. Vad sysslar de med. De har till exempel världens största scoutningsnätverk men har inte värvat en enda oslipad diamant på alla de åren.

Tror de behöver dra upp hela systemet med grunden.
Citera
2019-06-24, 15:24
Avslutad
Rafa verkar lämna Newcastle.

Vem tror vi tar över?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/ar-inte-mojligt-for-oss-att-komma-overens/
Citera
2019-06-24, 17:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

United kommer aldrig att komma på normala fötter förrän dem blir av med Glazers eller Woodward. Men Uniteds fans verkar fortfarande tycka nyförvärv och tränare hit eller dit är det intressanta att diskutera. Deras klubb dör framför deras ögon och dem sitter och hoppas på spännande nyförvärv.
Citera
2019-06-24, 18:52
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
United kommer aldrig att komma på normala fötter förrän dem blir av med Glazers eller Woodward. Men Uniteds fans verkar fortfarande tycka nyförvärv och tränare hit eller dit är det intressanta att diskutera. Deras klubb dör framför deras ögon och dem sitter och hoppas på spännande nyförvärv.

Nu vet jag inte vart du hittar dessa United-fans men av de jag känner så pratas det om ägandeskapet och Ed Woodwards roll i det hela mer än det pratas om potentiella nyförvärv. Det diskuteras även flitigt runt om på nätet.
Citera
2019-06-24, 19:08
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

Vem tror vi tar över?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/ar-inte-mojligt-for-oss-att-komma-overens/

Keane, Gerrard eller Arteta
Citera
2019-06-29, 08:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Chelseas mittfält är det mest poängfattiga man kan hitta. Kovacic är inte rätt typ längs Kanté och Jorginho och nu utan Hazard kommer de framstå som ett skämt. Jag förstår de har ett transferförbud och detta kommer slå extremt hårt.
Citera
2019-06-29, 14:00
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
inte förstärka bland innerbackar? hm vad har de bakom Matip och VVD? Gomez. mer? underskatta inte Uniteds desperation, laget bara måste in bland topp 4 nästa säsong, och det lär de inte göra utan kraftiga investeringar. laget kommer att öppna plånboken. oroväckande dock för United fansen att de skrivit nya kontrakt med Young, Smalling och Jones?

Dom har Lovren också och lämnar han så lär man köpa ett nytt fjärde alternativ där. Givetvis kommer man inte satsa stora pengar på De Ligt när målvaktsposition och försvar är det som funkar riktigt bra. Mittfält och anfall där behöver man förstärka antingen startelva eller förbättra alternativen på bänken allra minst.

Tvivlar på att United får in De Ligt så som klubben ser ut just nu. Sen ang deras desperata värvningar du talar om så AWB, James och möjligen Longstaff..dom bygger uppenbart en stomme snarare än att värva världsspelare till höger och vänster. Luktar inte desperation utan lite långskiktighet vilket jag tror är bra. Men nästa sommar måste United värva klass.
Citera
2019-06-29, 16:03
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
var nu inte bitter för att Ramos är en legend, eller skall du nu förneka det? du kan väl inte på fullt allvar mena att VVD är i samma klass som Ramos? Real spelaren har levererat under många år. VVD var nyligen spelare i Southampton.
VVD var världens bästa mittback förra säsongen. Räcker för mig. Jag vet att det är bittert att han inte ville spela i city men du måste släppa det och gå vidare.
Citera
2019-06-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

Vem tror vi tar över?

Någon som rättar sig efter vad Mike Ashley vill.
Citera
2019-06-29, 18:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lampard verkar i princip klar för Chelsea.

Jag tycker han väljer helt fel tillfälle att komma in i klubben. Som Lopetegui i Real efter att Ronaldo lämnat, kommer Lampard brottas med transferförbud och att Hazard dragit. Förväntningarna sänks en aning pga det - men visst förväntas Chelsea ta sig ur gruppen i CL och utmana om topp 4 ändå? Lägg till att Loftus-Cheek och Hudson-Odoi är långtidsskadade, annars hade de garanterat spelat stora roller i Lampards nybygge.

Jag tycker Lampard borde säga tack men nej tack, köra ett år till i Derby och ta chansen nästa gång Chelsea-jobbet dyker upp. Inte direkt 10 år mellan gångerna.

Men ur LFC-perspektiv välkomnar jag honom. Tror Chelsea går en tuff säsong till mötes och oavsett vem som sitter på bänken kan det bli det huvudet som rullar ifall man underpresterar för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in