• 2
  • 3
2019-06-20, 18:14
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Menade inte så, menade biroller och "speciella" karaktärer. Citerade ett inlägg där det uttrycktes som "skitroller".

Nej det vet jag, höll med dig fullt ut.
Citera
2019-06-20, 19:43
Medlem
Ograsts avatar
Steve Buscemi kanske skulle fått fler roller om det inte varit på grund av hans något ofördelaktiga utseende. Han har ju ingen direkt filmstjärnelook, typ som James Stewart eller George Clooney. Gillar honom annars väldigt mycket, en karaktärskådespelare med en hög lägstanivå.
Citera
2019-06-21, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Han bästa film är Trees Lounge som han skrivit, regisserat och spelar huvudrollen i. Påminner lite om Kaurismäkis filmer, imponerande soundtrack också. Associationerna går osökt till Barfly med Rourke (Bukowski-rullen).

Åh, den filmen såg jag en gång när jag var barn och jag minns inget annat än att Chloë Sevigny var med, som är en annan favoritskådis jag har.

Som någon annan skrev så var han även fantastisk i Ghost World. Den karaktären hade kunnat vara riktigt platt och intetsägande, men han gav den djup.
Citera
2019-06-29, 08:41
Medlem
Qactuars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Steve Buscemi kanske skulle fått fler roller om det inte varit på grund av hans något ofördelaktiga utseende. Han har ju ingen direkt filmstjärnelook, typ som James Stewart eller George Clooney. Gillar honom annars väldigt mycket, en karaktärskådespelare med en hög lägstanivå.

Ja, precis. Han är helt enkelt för ful för att få de största rollerna. Kolla t.ex. på Armageddon och försök föreställa er honom i Bruce Willis eller Ben Afflecks roll. Det hade inte funkat.
Citera
2019-06-29, 09:39
Medlem
InsectOverlordss avatar
Han har också fått axla en hel HBO-serie, Boardwalk Empire så det finns ändå personer som ser hans värde som leading-man.
Citera
2019-06-29, 10:15
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1m0r
Glöm för fan inte Fargo.

Precis! ang Buscemi så är han som gjord för lite mindre roller om än komplicerade sådana! Han är ingen Bale eller Pitt till utseendet och det tror jag han skiter fullständigt i.
Citera
2019-07-01, 12:33
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qactuar
Ja, precis. Han är helt enkelt för ful för att få de största rollerna.

Han har iallafall tidigare sagt att han vill inte korrigera någonting, hans fula tänder mm. är vad som gör han till vad han är.
Citera
2019-07-06, 17:18
Medlem
Han är klockren som Buddy Holly-servitör i Pulp Fiction.
Citera
2019-07-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d1m0r
Glöm för fan inte Fargo.

Han är grym bra i Fargo.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera