Jag tror du har rätt, vilket är imponerande med tanke på hur kass min beskrivning var. Jag känner faktiskt igen några av albumen (VII och XII) och låtarna som är med där. Tack för hjälpen!
Jag söker en specifik låt av ett specifikt EDM-band från när jag var ung, tidigt 2000-tal (låten kan dock vara tidigare). Jag har sökt på alla sätt jag kan komma på.
den enda infon jag har är att namnet va "*nånting-nånting* vs. ni" och låten började med en rysk eller fransk piano/sånglåt som va väldigt lugn och som efter halva låten morphade till en stenhård "techno"-låt som va en variant av den första låten.
I Johan Falk filmerna så fanns det en melankonisk melodi som ofta spelades upp i slutet av filmen, åtminstonde i filmen vapenbröder har jag för mig att den spelades upp.
Någon som vet vilken melodi jag syftar på, vad den heter?
såhär lät den: Nuuuuu nu nu, nu nuuuu nuuuu nuuu nuuu nu, nu nuuuuuu
En guldgruva! Jag har inte Spotify dessvärre, går det att få tag i låtarna i sin helhet någonstans utan spotify?
Nu var det förvisso ett tag sedan jag kollade på Johan Falk filmerna, men kan det vara låten ''Leo Dies (Pavane)'' ur albumet som Lazienki länkade? Vill minnas att den spelats i slutet på många av filmerna men minnet kan ju svika mig också.
Du kan förövrigt registrera ett gratiskonto på Spotify om du inte visste det redan.